Page 80 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 80

Lucija Brezočnik, Grega Vrbančič in Vili Podgorelec



                                                Poučevanje




                       Personalizirano  Ustvarjanje vsebin  Avtomatizacija opravil  Strokovno
                        poučevanje                                   izpopolnjevanje

                  Slika 2   Najpogostejše teme GUI v izobraževanju z vidika poučevanja

                  Najpogostejše teme GUI v izobraževanju z vidika poučevanja so predstavlje-
                  ne na sliki 2.

                  Učenje
                  GUI bi bila lahko v pomoč pri povečanju obsega učenja, saj zajema različna
                  orodja in funkcionalnosti, ki zadovoljujejo različne potrebe in olajšajo učni
                  proces. Deluje kot asistent za učenje in podpira učence v realnem času pri
                  izvajanju različnih nalog, od odgovarjanja na vprašanja do razlage koncep-
                  tov, ki jih je težko razumeti (North Carolina Department of Public Instruction,
                  2024). S primerno uporabo GUI izboljšuje dostopnost, saj pomaga premago-
                  vati jezikovne prepreke in druge omejitve (npr. učencev s posebnimi potreba-
                  mi), vključno s prevajanjem, prilagojenimi prikazi in z drugimi podpornimi
                  tehnologijami, kot sta pretvorba besedila v govor in govora v besedilo (Com-
                  monwealth of Australia, 2023). Zagotovi lahko boljšo podporo raznolikosti in
                  pravičnosti ter spodbuja vključevanje kulturno in jezikovno različnih učencev.
                  Z uporabo GUI lahko spodbudimo angažiranost učencev z učenjem, ki temelji
                  na igrah, z interaktivnimi orodji in s sprotnimi povratnimi informacijami, pri
                  čemer učenci proces učenja doživljajo kot bolj motivirajoč (Spanish Ministry
                  of Education, 2024). Najpogostejše teme GUI v izobraževanju z vidika učenja
                  so predstavljene na sliki 3.

                  Etika
                  Z vidika uporabe GUI v izobraževanju so ključna etična vprašanja, ki vključu-
                  jejo odgovorno in enakopravno uporabo (European Union, 2022; European
                  Commission, 2023). Zelo pomembno je spodbuditi in zagotoviti  izobraže-
                  valno integriteto s ponudbo postopkov za iskanje ter preprečevanje plagia-
                  torstva ali kakršne koli druge nepravilne uporabe UI pri vrednotenju dela in
                  ocenjevanju znanja učencev. S tega vidika je treba zagotoviti smernice glede
                  odgovorne uporabe v obliki etičnih okvirov pri oblikovanju in uporabi oro-
                  dij UI v izobraževalnih okoljih. Nadalje lahko GUI služi podpiranju temeljnih


                  80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85