Page 80 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 80
Lucija Brezočnik, Grega Vrbančič in Vili Podgorelec
Poučevanje
Personalizirano Ustvarjanje vsebin Avtomatizacija opravil Strokovno
poučevanje izpopolnjevanje
Slika 2 Najpogostejše teme GUI v izobraževanju z vidika poučevanja
Najpogostejše teme GUI v izobraževanju z vidika poučevanja so predstavlje-
ne na sliki 2.
Učenje
GUI bi bila lahko v pomoč pri povečanju obsega učenja, saj zajema različna
orodja in funkcionalnosti, ki zadovoljujejo različne potrebe in olajšajo učni
proces. Deluje kot asistent za učenje in podpira učence v realnem času pri
izvajanju različnih nalog, od odgovarjanja na vprašanja do razlage koncep-
tov, ki jih je težko razumeti (North Carolina Department of Public Instruction,
2024). S primerno uporabo GUI izboljšuje dostopnost, saj pomaga premago-
vati jezikovne prepreke in druge omejitve (npr. učencev s posebnimi potreba-
mi), vključno s prevajanjem, prilagojenimi prikazi in z drugimi podpornimi
tehnologijami, kot sta pretvorba besedila v govor in govora v besedilo (Com-
monwealth of Australia, 2023). Zagotovi lahko boljšo podporo raznolikosti in
pravičnosti ter spodbuja vključevanje kulturno in jezikovno različnih učencev.
Z uporabo GUI lahko spodbudimo angažiranost učencev z učenjem, ki temelji
na igrah, z interaktivnimi orodji in s sprotnimi povratnimi informacijami, pri
čemer učenci proces učenja doživljajo kot bolj motivirajoč (Spanish Ministry
of Education, 2024). Najpogostejše teme GUI v izobraževanju z vidika učenja
so predstavljene na sliki 3.
Etika
Z vidika uporabe GUI v izobraževanju so ključna etična vprašanja, ki vključu-
jejo odgovorno in enakopravno uporabo (European Union, 2022; European
Commission, 2023). Zelo pomembno je spodbuditi in zagotoviti izobraže-
valno integriteto s ponudbo postopkov za iskanje ter preprečevanje plagia-
torstva ali kakršne koli druge nepravilne uporabe UI pri vrednotenju dela in
ocenjevanju znanja učencev. S tega vidika je treba zagotoviti smernice glede
odgovorne uporabe v obliki etičnih okvirov pri oblikovanju in uporabi oro-
dij UI v izobraževalnih okoljih. Nadalje lahko GUI služi podpiranju temeljnih
80