Page 79 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 79
Pregled stanja generativne umetne inteligence v izobraževanju z regulativnega vidika
GUI
v izobraževanju
Poučevanje Učenje Etika Pravičnost Transparentnost Varnost in zasebnost
Slika 1 Krovne teme generativne umetne inteligence v izobraževanju
poučevanje, učenje, etika, pravičnost, transparentnost ter varnost in zaseb-
nost.
Tema poučevanja se osredotoča na uporabo GUI za namene poučevanja,
medtem ko se učenje osredotoča na učni proces učenca. Etika izpostavlja
ključna etična vprašanja, povezana z izobraževanjem, medtem ko pravičnost
obravnava vključevanje in zaščito pravic ter interesov vseh deležnikov v siste-
mih UI. Transparentnost daje velik poudarek razkritju uporabe, kar pomeni, da
je treba uporabo UI razkriti vsem udeleženim stranem v procesih poučevanja,
učenja in odločanja. Področje varnosti in zasebnosti se osredotoča predvsem
na zaščito institucionalnih podatkov in informacij o učencih; poudarja stroge
politike zasebnosti ter zagotavljanja varstva podatkov in obravnava zakonske
omejitve v kontekstu učencev.
Poučevanje
GUI zagotavlja odlično podporo za učitelje v zvezi z učnimi nalogami, ki so
usmerjene v izboljšanje učne učinkovitosti in učinkovitosti pri poučevanju
(North Carolina Department of Public Instruction, 2024). Omogoča prilago-
jeno, personalizirano učenje s prilagajanjem za posameznega učenca, z lekci-
jami, vajami in osebnim tempom napredovanja skozi snov (Spanish Ministry
of Education, 2024). Uporablja se lahko tudi za pomoč učiteljem pri ustvar-
janju vsebin, kot so npr. priprava učnih načrtov, priprava kvizov ali večpred-
stavnostnih gradiv in izgradnja interaktivnih virov (Spanish Ministry of Edu-
cation, 2024; UNESCO, 2023). Pomembna spretnost je avtomatizacija opravil,
pri čemer lahko GUI avtomatizira rutinske dejavnosti, kot so hitra povratna
informacija, ustvarjanje poročil in komunikacija s starši, s čimer učitelje in pe-
dagoge osvobodi administrativnih bremen ter jim omogoči več časa, da se
osredotočijo na svojo primarno vlogo (Spanish Ministry of Education, 2024).
GUI podpira tudi strokovno izpopolnjevanje z zagotavljanjem virov za uspo-
sabljanje in inštruiranjem o tem, kako lahko učitelji na najprimernejši način
vključujejo orodja in rešitve UI v svojo pedagoško prakso (North Carolina
Department of Public Instruction, 2024; Spanish Ministry of Education, 2024).
79