Page 79 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 79

Pregled stanja generativne umetne inteligence v izobraževanju z regulativnega vidika


                                             GUI
                                          v izobraževanju




               Poučevanje  Učenje      Etika     Pravičnost  Transparentnost  Varnost in zasebnost

             Slika 1   Krovne teme generativne umetne inteligence v izobraževanju

             poučevanje, učenje, etika, pravičnost, transparentnost ter varnost in zaseb-
             nost.
               Tema poučevanja se osredotoča na uporabo GUI za namene poučevanja,
             medtem ko se  učenje osredotoča na učni proces učenca.  Etika izpostavlja
             ključna etična vprašanja, povezana z izobraževanjem, medtem ko pravičnost
             obravnava vključevanje in zaščito pravic ter interesov vseh deležnikov v siste-
             mih UI. Transparentnost daje velik poudarek razkritju uporabe, kar pomeni, da
             je treba uporabo UI razkriti vsem udeleženim stranem v procesih poučevanja,
             učenja in odločanja. Področje varnosti in zasebnosti se osredotoča predvsem
             na zaščito institucionalnih podatkov in informacij o učencih; poudarja stroge
             politike zasebnosti ter zagotavljanja varstva podatkov in obravnava zakonske
             omejitve v kontekstu učencev.


             Poučevanje
             GUI zagotavlja odlično podporo za učitelje v zvezi z učnimi nalogami, ki so
             usmerjene v izboljšanje učne učinkovitosti in učinkovitosti pri poučevanju
             (North Carolina Department of Public Instruction, 2024). Omogoča prilago-
             jeno, personalizirano učenje s prilagajanjem za posameznega učenca, z lekci-
             jami, vajami in osebnim tempom napredovanja skozi snov (Spanish Ministry
             of Education, 2024). Uporablja se lahko tudi za pomoč učiteljem pri ustvar-
             janju vsebin, kot so npr. priprava učnih načrtov, priprava kvizov ali večpred-
             stavnostnih gradiv in izgradnja interaktivnih virov (Spanish Ministry of Edu-
             cation, 2024; UNESCO, 2023). Pomembna spretnost je avtomatizacija opravil,
             pri čemer lahko GUI avtomatizira rutinske dejavnosti, kot so hitra povratna
             informacija, ustvarjanje poročil in komunikacija s starši, s čimer učitelje in pe-
             dagoge osvobodi administrativnih bremen ter jim omogoči več časa, da se
             osredotočijo na svojo primarno vlogo (Spanish Ministry of Education, 2024).
             GUI podpira tudi strokovno izpopolnjevanje z zagotavljanjem virov za uspo-
             sabljanje in inštruiranjem o tem, kako lahko učitelji na najprimernejši način
             vključujejo orodja in rešitve UI v svojo pedagoško prakso (North Carolina
             Department of Public Instruction, 2024; Spanish Ministry of Education, 2024).


                                                                            79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84