Page 32 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 32
Andrej Flogie in Jakob Škrobar
− Učinkovita raba UI v izobraževanju: spodbujanje učečih se k pravilni
izbiri učnih vsebin in tečajev, upravljanju časa, vrednotenju rezultatov
ter povečanju uspešnosti študija.
Raziskava o izkušnjah 500 učiteljev z rabo UI pri poučevanju (Hamilton,
2024) je pokazala, da UI učiteljem omogoča boljše učinke poučevanja in ob
tem boljše učne rezultate učečih se (55 %), pri čemer je 60 % učiteljev UI že
vključilo v svoje poučevanje, medtem ko jih 35 % tega še ni storilo. Učitelji so
poročali, da kot najuporabnejše aplikacije, ki jo omogoča raba UI, ocenjujejo
tiste, ki so povezane z izobraževalnimi igrami (51 %), s prilagodljivimi oz. per-
sonaliziranimi učnimi okolji (43 %) in z učno analitiko, to je z avtomatičnim
ocenjevanjem in pridobivanjem komentarjev (41 %). Ob tem pa kot pomanj-
kljivosti in vzrok za strah pri uporabi UI navajajo rabo UI za namene plagiator-
stva pri pisanju nalog (65 %), zmanjšanje človeške interakcije pri učenju (62
%) ter vprašanje varnosti in zasebnosti (42 %).
Raziskava o rabi UI pri dijakih (Sheikh, 2023) je pokazala, da 67 % dijakov
srednjih šol v Veliki Britaniji UI uporablja za domače naloge (predvsem na
področju pisanja esejev in opravljanja matematičnih nalog). Zanimiv je po-
datek, da kar 38 % dijakov ob tem doživlja občutek krivde, ker menijo, da so
bili zaradi rabe UI sami premalo samostojni v procesu priprave in opravljanja
zadanih nalog, hkrati pa priznavajo (68 %), da je uporaba UI izboljšala njihove
ocene.
V raziskavi, ki je bila izvedena pri študentih na švedskih univerzah (Chal-
mers University of Technology, 2023), 95 % študentov poroča, da poznajo UI,
pri čemer jih je UI naklonjenih 56 %, od tega jih 35 % UI redno uporablja pri
svojem študiju. V raziskavi Education Week (Prothero, 2023) je bilo ugotovlje-
no, da 50 % učiteljev pri pripravi učnih gradiv uporablja orodja generativne
UI. To vključuje tako iskanje relevantnih virov kot tudi didaktičnih pristopov,
ki motivirajo učeče se. Največja skrb učiteljev ob rabi UI je vprašanje golju-
fanja, kljub vsemu pa so pozitivno naravnani glede bodoče rabe. Kar 72 %
jih verjame, da bo uporaba UI postala del modernega poučevanja, 73 % jih
meni, da bo prispevala k boljšim rezultatom učečih se. Ob tem jih 70 % na-
vaja pomanjkanje sistemske in institucionalne podpore pri vključevanju UI
v učenje ter poučevanje. UI je sicer po raziskavi Global Market Insights (2023)
že več kot 50 % vključena v učne izobraževalne platforme (angl. learning
management systems – LMS), približno 25 % v obliki učnih mentorjev oz.
tutorjev in 15,9 % v obliki ustvarjanja pametnih vsebin. Primeri rabe so vidni
npr. v aplikaciji za učenje jezikov Duolingo, ki jo danes uporablja več kot 50
milijonov uporabnikov in kjer je raba UI namenjena personalizaciji učnih vse-
32