Page 37 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 37

Pedagoški temelji uporabe generativne umetne inteligence v izobraževanju

                   Prve ideje 16. stoletje, sicer   pa 20. stoletje (v izobr.)  Pozno 19.–zgodnje 20.   Sredina–pozno 20. stoletje  Pozno 19.–zgodnje 20.   Sredina 20. stoletja  Sredina 20. stoletja  Pozno 20.–zgodnje 21.




                 Obdobje    stoletje  20. stoletje  20. stoletje  stoletje  Pozno 20. stoletje  stoletje  20. stoletje  21. stoletje



                 Ključni avtorji ali filozofi  Erasmus, Rousseau,   Pestalozzi, John Dewey,   Abraham Maslow  B. F. Skinner, Ivan Pavlov,   John Watson  Jean Piaget, Lev Vygotsky  Lev Vygotsky, Jerome Bruner  Jean-Paul Sartre, Søren   Kierkegaard  John Dewey, Charles Pierce,   William James  Jürgen Habermas, Paulo   Freire  Wolfgang Klafki, Paul   Heimann  Heinz Mitzka  Nor











                 Didaktične strategije  Konstruktivistična didaktika,   izkustveno učenje  Programirano učenje, usmerjeno   učenje  Konstruktivistična didaktika,   sodelovalno učenje  Sodelovalno učenje, učenje v   skupnosti  Individualizirano, personalizirano   učenje, refleksivno učenje  Projektno učenje, problemsko učenje  Kritična didaktika, problematizacija  Analitična







                   Poudarja osebnostni razvoj, individualnost in   Učenje kot sprememba vedenja zaradi zunanjih   Učenec konstruira znanje na podlagi izkušenj  Znanje se razvija v socialnih kontekstih, preko   interakcij in skupnega učenja Osebna svoboda, odgovornost in pomen   Učenje skozi prakso in reševanje problemov,  prilagodljivo učenju resničnih situacij Prepoznavanj









                 Kratek opis  avtonomijo  spodbud  samospoznavanja  sredstvih  učnega procesa





              Učne paradigme  Pedagoška teorija  Progresivna pedagogika  Behavioristična pedagogika  Konstruktivistična pedagogika  Socialna pedagogika  Eksistencialna pedagogika  Deweyjeva progresivna   pedagogika  Emancipatorna pedagogika  Berlinski model didaktike –   didaktika učne teorije  Hamburška šola didaktike,  didaktika učne teorije  Kibernetska didaktika  Kognit






              Preglednica 1   Koncept  Humanizem  Behaviorizem  Kognitivni  Konstruktivizem  Socialni   konstruktivizem  Eksistencializem  Pragmatizem  Kritična teorija  Sistemska teorija  Interakcijska teorija  Kibernetika  Kognitivizem  Konekcionizem








                                                                             37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42