Page 37 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 37
Pedagoški temelji uporabe generativne umetne inteligence v izobraževanju
Prve ideje 16. stoletje, sicer pa 20. stoletje (v izobr.) Pozno 19.–zgodnje 20. Sredina–pozno 20. stoletje Pozno 19.–zgodnje 20. Sredina 20. stoletja Sredina 20. stoletja Pozno 20.–zgodnje 21.
Obdobje stoletje 20. stoletje 20. stoletje stoletje Pozno 20. stoletje stoletje 20. stoletje 21. stoletje
Ključni avtorji ali filozofi Erasmus, Rousseau, Pestalozzi, John Dewey, Abraham Maslow B. F. Skinner, Ivan Pavlov, John Watson Jean Piaget, Lev Vygotsky Lev Vygotsky, Jerome Bruner Jean-Paul Sartre, Søren Kierkegaard John Dewey, Charles Pierce, William James Jürgen Habermas, Paulo Freire Wolfgang Klafki, Paul Heimann Heinz Mitzka Nor
Didaktične strategije Konstruktivistična didaktika, izkustveno učenje Programirano učenje, usmerjeno učenje Konstruktivistična didaktika, sodelovalno učenje Sodelovalno učenje, učenje v skupnosti Individualizirano, personalizirano učenje, refleksivno učenje Projektno učenje, problemsko učenje Kritična didaktika, problematizacija Analitična
Poudarja osebnostni razvoj, individualnost in Učenje kot sprememba vedenja zaradi zunanjih Učenec konstruira znanje na podlagi izkušenj Znanje se razvija v socialnih kontekstih, preko interakcij in skupnega učenja Osebna svoboda, odgovornost in pomen Učenje skozi prakso in reševanje problemov, prilagodljivo učenju resničnih situacij Prepoznavanj
Kratek opis avtonomijo spodbud samospoznavanja sredstvih učnega procesa
Učne paradigme Pedagoška teorija Progresivna pedagogika Behavioristična pedagogika Konstruktivistična pedagogika Socialna pedagogika Eksistencialna pedagogika Deweyjeva progresivna pedagogika Emancipatorna pedagogika Berlinski model didaktike – didaktika učne teorije Hamburška šola didaktike, didaktika učne teorije Kibernetska didaktika Kognit
Preglednica 1 Koncept Humanizem Behaviorizem Kognitivni Konstruktivizem Socialni konstruktivizem Eksistencializem Pragmatizem Kritična teorija Sistemska teorija Interakcijska teorija Kibernetika Kognitivizem Konekcionizem
37