Page 228 - Meje vedenja
P. 228

Nina Krmac, Mitja Krajnčan in Katja Vrhunc Pfeifer

                    3.  razvoju instrumentarija za zgodnjo detekcijo težav, ki vključuje senzi-
                       bilne diagnostične metode za posamezne podskupine;
                    4.  prilagoditvi didaktičnih pripomočkov in metod glede na specifične
                       potrebe otrok in mladostnikov na različnih stopnjah razvoja glede na
                       program vzgojnega dela.

                    Projekt poudarja nujnost upoštevanja etičnih standardov ter ohranjanja
                  socialno-pedagoških usmeritev. Pri tem je ključno vzpostaviti jasne meje
                  med  različnimi disciplinami in  spodbujati  funkcionalno  mrežno delovanje
                  med njimi. To zagotavlja, da obravnava ne postane pretirano medicinska ali
                  kaznovalna ter da se izognemo premalo strukturiranim in diferenciranim pris-
                  topom.
                    Prav tako je ena od kompleksnih tem projekta tudi zgodnja prepozna-
                  va vedenjskih in čustvenih težav. Tako je bistvenega pomena oblikovanje
                  vrtčevskega in šolskega okolja, ki hkrati:

                        − zgodaj prepozna težave pri otrocih;
                        − ustrezno reagira glede na njihove individualne potrebe;
                        − spodbuja inkluzijo ter razvoj socialnih in emocionalnih kompetenc.

                    Raziskovalni projekt bo prispeval k pripravi sistemskih sprememb, kot so:

                    1.  ustrezna klasifikacija in razvrščanje otrok glede na njihove specifične
                       potrebe;
                    .  oblikovanje občutljivih merskih instrumentov za detekcijo težav;
                    3.  razvoj protokolov za interdisciplinarno sodelovanje, ki vključujejo pe-
                       dagoške, socialne, zdravstvene in pravne strokovnjake.

                    S tem raziskovalnim projektom smo ustvarili znanstveno podlago za izbolj-
                  šanje preventivnih, interventnih in kurativnih pristopov pri delu z otroki in
                  mladostniki z vedenjskimi in čustvenimi težavami. Rezultati bodo pripomog-
                  li k vzpostavitvi učinkovitejšega sistema pomoči, ki temelji na znanstvenih
                  spoznanjih, etičnih načelih in medsebojnem sodelovanju različnih strok.

                  Metodologija, raziskovalna zasnova ter izhodišča preučevanja
                  vedenjskih in čustvenih težav otrok in mladostnikov
                  Namen raziskave je celostno analizirati pojavnost ter vzročnost vedenjskih
                  in čustvenih težav pri otrocih in mladostnikih v kontekstu hitrih družbenih
                  sprememb, naraščajoče socialne razslojenosti ter povečanih zahtev, ki jih
                  postavljajo sodobna družina, šolski sistem in trg dela. Raziskava se osredo-
                  toča na preučevanje biopsihosocialnih dejavnikov, ki prispevajo k razvoju


                  8
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233