Page 231 - Meje vedenja
P. 231

Metodološki okvir raziskave ter demografska analiza sodelujočih institucij

             Cilji

               1.  Aktualizacija fenomenoloških ter etioloških razdelitev vedenjskih in ču-
                  stvenih težav in motenj, torej njihove pojavnosti in vzročnosti v posa-
                  meznih podskupinah po kontinuumu od manjših vedenjskih težav do
                  najtežjih oblik vedenjskih motenj.
               .  Izdelava instrumentarija za zgodnjo detekcijo ter identifikacijo čustve-
                  nih in vedenjskih težav/motenj.
               3.  Priprava predlogov didaktičnih pristopov oz. metod dela za posame-
                  zno podskupino po kontinuumu težav oz. motenj glede na program.
               4.  Izdelava predlogov za sistemske spremembe na področjih prepozna-
                  vanja težav oz. motenj, didaktičnih pristopov in metod dela; priprava
                  predlogov kriterijev za usmerjanje skupine vedenjsko in čustveno te-
                  žavnih/motenih otrok in mladostnikov.
               5.  Priprava učnih načrtov za izobraževanja strokovnih delavcev.
               6.  Priprava protokolov pristojnosti in sodelovanja s pedopsihiatrično stro-
                  ko, centri za socialno delo in z družinskimi sodišči.


             Raziskovalne metode
             Raziskovalni projekt smo zasnovali z uporabo deskriptivne in kavzalne ne-
             eksperimentalne metode ter triangulacije podatkov, kar omogoča celovito
             analizo ter interpretacijo kompleksnih pojavov vedenjskih in čustvenih težav
             pri otrocih in mladostnikih. Triangulacija, kot kombinacija različnih pristopov
             zbiranja podatkov, zagotavlja večjo veljavnost in zanesljivost raziskovalnih
             ugotovitev.
               Raziskava vključuje 1 osnovnih šol, 5 srednjih šol in 5 vrtcev. S pomočjo
             vprašalnikov smo pridobili podatke o oceni stanja, pojavnih oblikah vedenjs-
             kih in čustvenih težav (kdaj, kje, kako se pojavljajo), zaznanih vzrokih teh te-
             žav ter izzivih in potrebah pri obravnavi otrok in mladostnikov. Vprašalniki
             zajemajo tudi vprašanja o zaznanih oblikah pomoči, ki so trenutno na voljo,
             ter kompetencah strokovnih delavcev za prepoznavanje in spoprijemanje z
             vedenjskimi in čustvenimi težavami. Prav tako smo v raziskavo vključili tudi
             strokovne delavce/člane komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami
             v skupino posameznikov z vedenjskimi in čustvenimi motnjami, ki smo jim
             poslali anketne vprašalnike.
               Na celotni populaciji strokovnih delavcev v centrih za socialno delo smo
             izvedli anketno raziskavo z namenom ugotavljanja pogostosti zaznanih po-
             javov vedenjskih in čustvenih težav, identifikacije zaznanih vzrokov ter ocene
             učinkovitosti pomoči, ki jo nudijo strokovni centri. Prav tako smo preučili pot-


                                                                            31
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236