Page 231 - Meje vedenja
P. 231
Metodološki okvir raziskave ter demografska analiza sodelujočih institucij
Cilji
1. Aktualizacija fenomenoloških ter etioloških razdelitev vedenjskih in ču-
stvenih težav in motenj, torej njihove pojavnosti in vzročnosti v posa-
meznih podskupinah po kontinuumu od manjših vedenjskih težav do
najtežjih oblik vedenjskih motenj.
. Izdelava instrumentarija za zgodnjo detekcijo ter identifikacijo čustve-
nih in vedenjskih težav/motenj.
3. Priprava predlogov didaktičnih pristopov oz. metod dela za posame-
zno podskupino po kontinuumu težav oz. motenj glede na program.
4. Izdelava predlogov za sistemske spremembe na področjih prepozna-
vanja težav oz. motenj, didaktičnih pristopov in metod dela; priprava
predlogov kriterijev za usmerjanje skupine vedenjsko in čustveno te-
žavnih/motenih otrok in mladostnikov.
5. Priprava učnih načrtov za izobraževanja strokovnih delavcev.
6. Priprava protokolov pristojnosti in sodelovanja s pedopsihiatrično stro-
ko, centri za socialno delo in z družinskimi sodišči.
Raziskovalne metode
Raziskovalni projekt smo zasnovali z uporabo deskriptivne in kavzalne ne-
eksperimentalne metode ter triangulacije podatkov, kar omogoča celovito
analizo ter interpretacijo kompleksnih pojavov vedenjskih in čustvenih težav
pri otrocih in mladostnikih. Triangulacija, kot kombinacija različnih pristopov
zbiranja podatkov, zagotavlja večjo veljavnost in zanesljivost raziskovalnih
ugotovitev.
Raziskava vključuje 1 osnovnih šol, 5 srednjih šol in 5 vrtcev. S pomočjo
vprašalnikov smo pridobili podatke o oceni stanja, pojavnih oblikah vedenjs-
kih in čustvenih težav (kdaj, kje, kako se pojavljajo), zaznanih vzrokih teh te-
žav ter izzivih in potrebah pri obravnavi otrok in mladostnikov. Vprašalniki
zajemajo tudi vprašanja o zaznanih oblikah pomoči, ki so trenutno na voljo,
ter kompetencah strokovnih delavcev za prepoznavanje in spoprijemanje z
vedenjskimi in čustvenimi težavami. Prav tako smo v raziskavo vključili tudi
strokovne delavce/člane komisij za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami
v skupino posameznikov z vedenjskimi in čustvenimi motnjami, ki smo jim
poslali anketne vprašalnike.
Na celotni populaciji strokovnih delavcev v centrih za socialno delo smo
izvedli anketno raziskavo z namenom ugotavljanja pogostosti zaznanih po-
javov vedenjskih in čustvenih težav, identifikacije zaznanih vzrokov ter ocene
učinkovitosti pomoči, ki jo nudijo strokovni centri. Prav tako smo preučili pot-
31

