Page 232 - Meje vedenja
P. 232
Nina Krmac, Mitja Krajnčan in Katja Vrhunc Pfeifer
rebe po izboljšanju sodelovanja z drugimi relevantnimi subjekti, kot so šole,
zdravstvene ustanove in družinska sodišča, za celostno podporo otrokom in
mladostnikom z vedenjskimi težavami.
V strokovnih centrih smo s pomočjo vprašalnika izvedli analizo pojavnih
oblik nasilja ter preučili vzroke zanje. Poleg tega smo analizirali funkcional-
nost kontinuuma pomoči, ki vključuje preventivne, intervencijske in kura-
tivne pristope, ter ocenili ustreznost didaktičnih in metodičnih pristopov na
različnih stopnjah pomoči. Podatke smo pridobivali tudi s polstrukturiranimi
intervjuji v fokusnih skupinah v vsakem od strokovnih centrov, razen Strokov-
nega centra Planina, ki se raziskovanja ni želel udeležiti.
Tudi med pedopsihiatri in mladinskimi sodniki smo izvedli raziskavo z vpra-
šalniki, ki nam omogočajo vpogled v specifične izzive, s katerimi se srečujejo
strokovnjaki pri obravnavi otrok in mladostnikov z vedenjskimi in čustvenimi
težavami, ter v njihovo percepcijo optimalnih oblik pomoči.
Pripomočki
Za zbiranje podatkov smo oblikovali deset vprašalnikov, ki so jih izpolnjevali,
kot sledi:
− Vprašalnik 1: vzgojitelji v vrtcih;
− Vprašalnik : učitelji osnovnih šol;
− Vprašalnik 3: učitelji srednjih šol;
− Vprašalnik 4: strokovni delavci v strokovnih centrih;
− Vprašalnik 5: člani komisij za usmerjanje Zavoda Republike Slovenije za
šolstvo;
− Vprašalnik 6: strokovni delavci na centrih za socialno delo;
− Vprašalnik 7: pedopsihiatri;
− Vprašalnik 8: družinski sodniki;
− Vprašalnik 9: izvajalci dodatne strokovne pomoči;
− Vprašalnik 1: svetovalni delavci osnovnih šol.
Z vprašalniki smo želeli pridobiti celosten pogled o pojavnosti, razume-
vanju ter spoprijemanju s čustvenimi in vedenjskimi težavami oz. motnjami
na celotnem kontinuumu pomoči. Oblikovana so bila tudi vprašanja za pol-
strukturirane intervjuje, namenjena pridobivanju kvalitativnih vpogledov, ki
so bila oblikovana posebej za vsako ciljno skupino.
Veljavnost in zanesljivost instrumenta sta bili preverjeni pri tistih kon-
struktih oz. sklopih ocenjevalnih lestvic, kjer so bili izpolnjeni pogoji za
izvedbo faktorske analize in kjer so bile vsebinsko prisotne večdimenzio-
3

