Page 232 - Meje vedenja
P. 232

Nina Krmac, Mitja Krajnčan in Katja Vrhunc Pfeifer

                  rebe po izboljšanju sodelovanja z drugimi relevantnimi subjekti, kot so šole,
                  zdravstvene ustanove in družinska sodišča, za celostno podporo otrokom in
                  mladostnikom z vedenjskimi težavami.
                    V strokovnih centrih smo s pomočjo vprašalnika izvedli analizo pojavnih
                  oblik nasilja ter preučili vzroke zanje. Poleg tega smo analizirali funkcional-
                  nost kontinuuma pomoči, ki vključuje preventivne, intervencijske in kura-
                  tivne pristope, ter ocenili ustreznost didaktičnih in metodičnih pristopov na
                  različnih stopnjah pomoči. Podatke smo pridobivali tudi s polstrukturiranimi
                  intervjuji v fokusnih skupinah v vsakem od strokovnih centrov, razen Strokov-
                  nega centra Planina, ki se raziskovanja ni želel udeležiti.
                    Tudi med pedopsihiatri in mladinskimi sodniki smo izvedli raziskavo z vpra-
                  šalniki, ki nam omogočajo vpogled v specifične izzive, s katerimi se srečujejo
                  strokovnjaki pri obravnavi otrok in mladostnikov z vedenjskimi in čustvenimi
                  težavami, ter v njihovo percepcijo optimalnih oblik pomoči.


                  Pripomočki
                  Za zbiranje podatkov smo oblikovali deset vprašalnikov, ki so jih izpolnjevali,
                  kot sledi:

                        − Vprašalnik 1: vzgojitelji v vrtcih;
                        − Vprašalnik : učitelji osnovnih šol;
                        − Vprašalnik 3: učitelji srednjih šol;
                        − Vprašalnik 4:  strokovni delavci v strokovnih centrih;
                        − Vprašalnik 5: člani komisij za usmerjanje Zavoda Republike Slovenije za
                       šolstvo;
                        − Vprašalnik 6:  strokovni delavci na centrih za socialno delo;
                        − Vprašalnik 7: pedopsihiatri;
                        − Vprašalnik 8: družinski sodniki;
                        − Vprašalnik 9: izvajalci dodatne strokovne pomoči;
                        − Vprašalnik 1: svetovalni delavci osnovnih šol.

                    Z vprašalniki smo želeli pridobiti celosten pogled o pojavnosti, razume-
                  vanju ter spoprijemanju s čustvenimi in vedenjskimi težavami oz. motnjami
                  na celotnem kontinuumu pomoči. Oblikovana so bila tudi vprašanja za pol-
                  strukturirane intervjuje, namenjena pridobivanju kvalitativnih vpogledov, ki
                  so bila oblikovana posebej za vsako ciljno skupino.
                    Veljavnost in zanesljivost instrumenta sta bili preverjeni pri tistih kon-
                  struktih oz. sklopih ocenjevalnih lestvic, kjer so bili izpolnjeni pogoji za
                  izvedbo faktorske analize in kjer so bile vsebinsko prisotne večdimenzio-


                  3
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237