Page 233 - Meje vedenja
P. 233
Metodološki okvir raziskave ter demografska analiza sodelujočih institucij
nalne spremenljivke. Prvotno smo s pomočjo Kaiser-Meyer-Olkinovega
(KMO) in Bartlettovega preizkusa ugotovili, ali je faktorsko analizo smiselno
uporabiti.
Veljavnost
Vsebinsko veljavnost smo zagotovili z izvedbo pilotnega vprašalnika, ki so ga
izpolnili izbrani vzgojitelji, učitelji osnovnih šol, učitelji srednjih šol ter vzgoji-
telji strokovnih centrov.
Dopolnjen pilotni vprašalnik je zagotovil vsebinsko veljavnost vprašalnika
v celoti.
Konstruktno veljavnost sklopa ocenjevalnih lestvic vprašalnika smo preve-
rili s faktorsko analizo. Veljavnost je bila izračunana na podlagi več konstruk-
tov oz. sklopov ocenjevalnih lestvic, ki so se posebej nanašali na določeno
področje presoje študentov/diplomantov. Konstruktna veljavnost je bila izra-
čunana pri tistih konstruktih, kjer so bili izpolnjeni pogoji za uporabo faktor-
ske analize.
Vrednosti 1. faktorjev pri vseh konstruktih pojasnjujejo več od predpostav-
ljene spodnje meje veljavnosti ( % variance) (Čagran, 4), kar nakazuje
veljavnost sklopov ocenjevalnih lestvic.
− Vprašalnik 1: 1. faktor 8,88 %;
− Vprašalnik : 1. faktor 8,56 %;
− Vprašalnik 3: 1. faktor 39,17 %;
− Vprašalnik 4: 1. faktor 3, 8 %;
− Vprašalnik 5: 1. faktor 8,91 %;
− Vprašalnik 6: 1. faktor 4,6 %;
− Vprašalnik 7: faktorske analize ni bilo mogoče opraviti zaradi pre-
majhnega števila primerov;
− Vprašalnik 8: faktorske analize ni bilo mogoče opraviti zaradi pre-
majhnega števila primerov;
− Vprašalnik 9: ni vključeval ocenjevalnih lestvic;
− Vprašalnik 1: ni vključeval ocenjevalnih lestvic.
Zanesljivost
Zanesljivost instrumenta smo preverili s postopkom faktorizacije in z izraču-
nom Cronbachovega α-koeficienta za vsak konstrukt oz. sklop ocenjevalnih
lestvic posebej.
− Vprašalnik 1: pri sklopu faktorizacije smo dobili 9 faktorjev, ki skupaj
2
pojasnjujejo 83,7 % variance, iz česar sledi (po zakonitosti rtt ≥ h ),
33

