Page 227 - Meje vedenja
P. 227
Metodološki okvir raziskave ter
demografska analiza sodelujočih
institucij pri preučevanju vedenjskih
in čustvenih težav otrok in mladostnikov
Nina Krmac, Mitja Krajnčan in Katja Vrhunc Pfeifer
© 5 Nina Krmac, Mitja Krajnčan in Katja Vrhunc Pfeifer
https://doi.org/1.6493/978-961-93-413-.4
Kratek opis projekta in potek raziskovanja
Raziskovalni projekt temelji na metodološki triangulaciji, ki združuje več teh-
nik zbiranja podatkov. Takšna kompleksna metodološka zasnova omogoča
celostno, večdimenzionalno in poglobljeno analizo fenomenov vedenjskih
in čustvenih težav pri otrocih in mladostnikih. Kombinacija tehnik zagotav-
lja višjo stopnjo veljavnosti in zanesljivosti pridobljenih rezultatov. Poleg
metodološke triangulacije je prisotna tudi triangulacija virov podatkov, saj
vključuje perspektivo strokovnjakov z več disciplinarnih področij. S sintezo
kvalitativnih in kvantitativnih pristopov se raziskovalni proces osredotoča na
identifikacijo vzročnih povezav, obenem pa omogoča natančno deskripcijo
specifičnih značilnosti preučevanih pojavov. Tak pristop ne le razširja razu-
mevanje raziskovanega področja, temveč prispeva tudi k razvoju multidiscip-
linarnih strategij za prepoznavanje in obravnavo vedenjskih ter čustvenih te-
žav v otroški in mladostniški populaciji.
Raziskovalni projekt predstavlja pomemben prispevek k socialnopedagoš-
ki znanosti, saj se osredotoča na celostno razumevanje in podporo otrokom
ter mladostnikom z vedenjskimi in čustvenimi težavami/motnjami v različ-
nih okoljih. Projekt obravnava celoten kontinuum pomoči, od preventivnih
ukrepov v vrtcih in intervencij v šolah do specializiranih obravnav v vzgojnih
zavodih ter terapevtskih institucijah.
Poseben poudarek je namenjen:
1. etiološki analizi (preučevanje vzrokov za vedenjske in čustvene mot-
nje);
. fenomenološkim preglednicam (opis pojavov in njihove manifestacije
v različnih okoljih);
Krajnčan, M., Vukovič M., in Vrhunc Pfeifer, K. (ur.). (2025).
Meje vedenja: kako razumeti, obravnavati in usmerjati mlade s težavami.
Založba Univerze na Primorskem.

