Page 227 - Meje vedenja
P. 227

Metodološki okvir raziskave ter

                  demografska analiza sodelujočih
                  institucij pri preučevanju vedenjskih
                  in čustvenih težav otrok in mladostnikov


                  Nina Krmac, Mitja Krajnčan  in Katja Vrhunc Pfeifer

                          © 5 Nina Krmac, Mitja Krajnčan  in Katja Vrhunc Pfeifer
                  https://doi.org/1.6493/978-961-93-413-.4






             Kratek opis projekta in potek raziskovanja
             Raziskovalni projekt temelji na metodološki triangulaciji, ki združuje več teh-
             nik zbiranja podatkov. Takšna kompleksna metodološka zasnova omogoča
             celostno, večdimenzionalno in poglobljeno analizo fenomenov vedenjskih
             in čustvenih težav pri otrocih in mladostnikih. Kombinacija tehnik zagotav-
             lja višjo stopnjo veljavnosti in zanesljivosti pridobljenih rezultatov. Poleg
             metodološke triangulacije je prisotna tudi triangulacija virov podatkov, saj
             vključuje perspektivo strokovnjakov z več disciplinarnih področij. S sintezo
             kvalitativnih in kvantitativnih pristopov se raziskovalni proces osredotoča na
             identifikacijo vzročnih povezav, obenem pa omogoča natančno deskripcijo
             specifičnih značilnosti preučevanih pojavov. Tak pristop ne le razširja razu-
             mevanje raziskovanega področja, temveč prispeva tudi k razvoju multidiscip-
             linarnih strategij za prepoznavanje in obravnavo vedenjskih ter čustvenih te-
             žav v otroški in mladostniški populaciji.
               Raziskovalni projekt predstavlja pomemben prispevek k socialnopedagoš-
             ki znanosti, saj se osredotoča na celostno razumevanje in podporo otrokom
             ter mladostnikom z vedenjskimi in čustvenimi težavami/motnjami v različ-
             nih okoljih. Projekt obravnava celoten kontinuum pomoči, od preventivnih
             ukrepov v vrtcih in intervencij v šolah do specializiranih obravnav v vzgojnih
             zavodih ter terapevtskih institucijah.
               Poseben poudarek je namenjen:
               1.  etiološki analizi (preučevanje vzrokov za vedenjske in čustvene mot-
                  nje);
               .  fenomenološkim preglednicam (opis pojavov in njihove manifestacije
                  v različnih okoljih);



                  Krajnčan, M., Vukovič M., in Vrhunc Pfeifer, K. (ur.). (2025).
                  Meje vedenja: kako razumeti, obravnavati in usmerjati mlade s težavami.
                  Založba Univerze na Primorskem.
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232