Page 220 - Meje vedenja
P. 220

Matej Vukovič

                  uredi triažo in uvrstitev v čakalno vrsto CDZOM (Ministrstvo za vzgojo in izo-
                  braževanje, 1).
                    Če otrok pred namestitvijo ni bil obravnavan, se glede na prepoznane teža-
                  ve dogovori napotitev v CDZOM, kjer triaža določi nujnost. Namestitev sama
                  ni prednostni kriterij, upoštevajo pa se opažanja strokovnega centra, ki ima
                  pravico do informacij o zdravstvenem stanju otroka za nadaljnje spremljanje
                  (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 1).
                    Če otrok potrebuje zdravstvene storitve duševnega zdravja, v strokovni
                  skupini sodeluje predstavnik CDZOM. Ta prispeva mnenja, sodeluje na tim-
                  skih obravnavah, pomaga pri pripravi IP ter se povezuje s centri in šolami
                  v zvezi z dnevnimi oblikami dela. Skupina se dogovori o oblikah nadaljnje
                  obravnave in kontaktnih osebah, CDZOM pa ob evalvaciji IP poda poročilo o
                  opravljenih obravnavah (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
                    Ob težavah otrok, obravnavanih v CDZOM, se vedno najprej kontaktira
                  tamkajšnjega strokovnjaka. Če je mogoče zagotoviti varnost v strokovnem
                  centru, ravnatelj skliče multidisciplinarni tim s strokovno skupino, starši, z
                  zdravnikom in po potrebi drugimi deležniki, ki skupaj sprejmejo ukrepe za
                  nadaljnjo obravnavo (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 1).
                    Strokovni centri in CDZOM stalno sodelujejo preko strokovnih posvetov,
                  medsebojne podpore in izobraževanj. Skupaj izvajajo tudi preventivne de-
                  javnosti za otroke, starše ter šole. Komunikacija poteka osebno, po telefonu,
                  e-pošti, preko pisnih mnenj ali timskih posvetov, pri čemer morajo na e-pošto
                  odgovoriti v treh dneh, nujne primere pa rešujejo drugače (Zavod Republike
                  Slovenije za šolstvo, ).
                    Ob ogroženosti življenja ali agresivnem vedenju ravnatelj skliče multidi-
                  sciplinarni tim (strokovni center, šola, CSD, sodišče, po potrebi CDZOM). Tim
                  v IP dopolni naloge, ukrepe in načrt pomoči glede na otrokove potrebe ter
                  pripravi protokol tudi za obdobje po zaključku bivanja (Zavod Republike Slo-
                  venije za šolstvo, ).
                    Poti sodelovanja med strokovnim centrom in CDZOM (Ministrstvo za vzgo-
                  jo in izobraževanje, 1 str. 3–5):
                       1  Ravnatelj strokovnega centra za vsakega otroka ali mladostnika v
                        osmih dneh po namestitvi imenuje strokovno skupino, v kateri sta
                        poleg strokovnih delavcev strokovnega centra tudi predstavnik pri-
                        stojnega centra za socialno delo in predstavnik šole, v katero je otrok
                        ali mladostnik vključen. [...]
                         Če je ogroženo življenje otroka ali mladostnika, njegovih vrstnikov ali
                        zaposlenih v strokovnem centru ali če se otrok ali mladostnik vede av-
                        toagresivno ali heteroagresivno zaradi duševne motnje in če strokov-


                  
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225