Page 220 - Meje vedenja
P. 220
Matej Vukovič
uredi triažo in uvrstitev v čakalno vrsto CDZOM (Ministrstvo za vzgojo in izo-
braževanje, 1).
Če otrok pred namestitvijo ni bil obravnavan, se glede na prepoznane teža-
ve dogovori napotitev v CDZOM, kjer triaža določi nujnost. Namestitev sama
ni prednostni kriterij, upoštevajo pa se opažanja strokovnega centra, ki ima
pravico do informacij o zdravstvenem stanju otroka za nadaljnje spremljanje
(Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 1).
Če otrok potrebuje zdravstvene storitve duševnega zdravja, v strokovni
skupini sodeluje predstavnik CDZOM. Ta prispeva mnenja, sodeluje na tim-
skih obravnavah, pomaga pri pripravi IP ter se povezuje s centri in šolami
v zvezi z dnevnimi oblikami dela. Skupina se dogovori o oblikah nadaljnje
obravnave in kontaktnih osebah, CDZOM pa ob evalvaciji IP poda poročilo o
opravljenih obravnavah (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Ob težavah otrok, obravnavanih v CDZOM, se vedno najprej kontaktira
tamkajšnjega strokovnjaka. Če je mogoče zagotoviti varnost v strokovnem
centru, ravnatelj skliče multidisciplinarni tim s strokovno skupino, starši, z
zdravnikom in po potrebi drugimi deležniki, ki skupaj sprejmejo ukrepe za
nadaljnjo obravnavo (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 1).
Strokovni centri in CDZOM stalno sodelujejo preko strokovnih posvetov,
medsebojne podpore in izobraževanj. Skupaj izvajajo tudi preventivne de-
javnosti za otroke, starše ter šole. Komunikacija poteka osebno, po telefonu,
e-pošti, preko pisnih mnenj ali timskih posvetov, pri čemer morajo na e-pošto
odgovoriti v treh dneh, nujne primere pa rešujejo drugače (Zavod Republike
Slovenije za šolstvo, ).
Ob ogroženosti življenja ali agresivnem vedenju ravnatelj skliče multidi-
sciplinarni tim (strokovni center, šola, CSD, sodišče, po potrebi CDZOM). Tim
v IP dopolni naloge, ukrepe in načrt pomoči glede na otrokove potrebe ter
pripravi protokol tudi za obdobje po zaključku bivanja (Zavod Republike Slo-
venije za šolstvo, ).
Poti sodelovanja med strokovnim centrom in CDZOM (Ministrstvo za vzgo-
jo in izobraževanje, 1 str. 3–5):
1 Ravnatelj strokovnega centra za vsakega otroka ali mladostnika v
osmih dneh po namestitvi imenuje strokovno skupino, v kateri sta
poleg strokovnih delavcev strokovnega centra tudi predstavnik pri-
stojnega centra za socialno delo in predstavnik šole, v katero je otrok
ali mladostnik vključen. [...]
Če je ogroženo življenje otroka ali mladostnika, njegovih vrstnikov ali
zaposlenih v strokovnem centru ali če se otrok ali mladostnik vede av-
toagresivno ali heteroagresivno zaradi duševne motnje in če strokov-

