Page 219 - Meje vedenja
P. 219

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

               Sodišče ob izreku vzgojnega ukrepa določi pristojni strokovni center, pravi-
             loma v regiji otrokovega bivališča, kar omogoča podporo v njegovem okolju.
             Izjemoma se center določi izven območja, če za to obstajajo utemeljeni raz-
             logi (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               Sodišče ali sodnik lahko obišče otroka in strokovno skupino, enkrat letno
             pa prejme evalvacijo IP od strokovnega centra ter poročilo CSD o izvajanju
             načrta pomoči družini in otroku (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ;
             ZOOMTVI, ).
               Strokovna skupina skupaj z otrokom in s starši po potrebi dopolnjuje IP, ga
             najmanj dvakrat letno evalvira ter o tem obvešča sodišče in CSD, pri mladole-
             tnih storilcih kaznivih dejanj pa tudi tožilstvo. Vmesne evalvacije pripravijo vsi
             člani skupine (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               Pri mladostnikih z najtežjimi oblikami vedenjskih motenj, predvsem diso-
             cialno osebnostno motnjo, je pomembno hitro ukrepanje, ko se izkaže, da
             mladostnik presega meje ustanove, ki je navsezadnje odprtega tipa. Pri tem
             je treba upoštevati pooblastila strokovnega centra, ki so izrazito omejena. S
             sodišči ima strokovni center stalen stik, prav tako pa se strokovni delavci ude-
             ležujejo obravnav za mladostnike, nameščene v strokovni cente,r na katere so
             vabljeni (Strokovni center Logatec, 3).


             Centri za duševni zdravje otrok in mladostnikov – pedopsihiatrija
             Protokol sodelovanja med strokovnim centrom za vzgojo in izobraževanje otrok
             in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in motnjami in centrom za
             duševno zdravje otrok in mladostnikov, pripravljen s strani Ministrstva za vzgo-
             jo in izobraževanje, določa naloge, organizacijo dela in način sodelovanja
             med strokovnimi centri ter centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov
             (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 1).
               Sodelovanje CDZOM in strokovne skupine, ki pripravlja in evalvira indivi-
             dualizirani program za posameznega otroka ali mladostnika, je določeno v
             11. členu ZOOMTVI (). Cilji sodelovanja CDZOM in strokovnega centra
             so: skupno izvajanje promocije in preventive duševnega zdravja, usklajena
             priprava individualiziranih programov ter izmenjava pomembnih informacij
             za oceno, obravnavo in nadaljnjo podporo otroka ali mladostnika (Ministr-
             stvo za vzgojo in izobraževanje, 1).
               Vsi otroci in mladostniki v strokovnih centrih imajo čustvene in vedenjske
             težave, več kot polovica jih je v pedopsihiatrični obravnavi. Če potrebujejo
             zdravstveno pomoč, pri pripravi IP sodeluje CDZOM z izmenjavo informacij in
             udeležbo v timu. Če pred namestitvijo niso bili obravnavani, se ob vključitvi


                                                                            19
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224