Page 202 - Meje vedenja
P. 202

Matej Vukovič

                       () Skupina v dnevni obliki dela se oblikuje za otroke in mladostnike, ki
                       ne prebivajo v strokovnem centru. Otroci in mladostniki se vključujejo
                       v javno veljavne osnovnošolske ali srednješolske izobraževalne progra-
                       me, ki jih strokovni center izvaja znotraj strokovnega centra, v dnevne
                       oblike vzgojnega programa znotraj stanovanjskih ali vzgojnih skupin, v
                       samostojne dnevne skupine ali v program produkcijske šole.
                       (3) Stanovanjska skupina deluje po načelu družinske vzgoje, otroci in
                       mladostniki se v času vključitve praviloma izobražujejo v javno veljav-
                       nih izobraževalnih programih zunaj strokovnega centra.
                       (4) Vzgojna skupina praviloma deluje na isti lokaciji kot strokovni center,
                       otroci in mladostniki, ki so vanjo vključeni, se praviloma izobražujejo v
                       javno veljavnih izobraževalnih programih, ki jih izvaja strokovni center.
                       (5) Intenzivna skupina je namenjena otrokom in mladostnikom, ki zara-
                       di težje problematike potrebujejo več pomoči ter bolj strukturirano in
                       intenzivnejšo pomoč oziroma terapevtsko obravnavo. Strokovni center
                       lahko v tej skupini zagotavlja višjo stopnjo varnosti otrok in mladostni-
                       kov s stalno prisotnostjo strokovnih delavcev, o čemer odloči ravnatelj.
                       (6) Mladinsko stanovanje je praviloma namenjeno vključitvi mladostni-
                       kov, ki po izteku ukrepa namestitve nimajo možnosti vrnitve v domače
                       okolje.
                       (7) Posamezna vrsta skupine se lahko glede na potrebe otrok ali mlado-
                       stnikov vsebinsko specializira (npr. glasbena, športna, umetnostna sku-
                       pina, terapevtska kmetija) ali preoblikuje iz ene vrste v drugo. Strokovni
                       center mora pred preoblikovanjem pridobiti soglasje ministra.


                  Poldnevni in dnevni centri
                  V mobilni obravnavi lahko strokovni delavec predlaga vključitev otroka v
                  dnevno ali poldnevno obliko dela kot preventivno pomoč pri učenju, soci-
                  alnih veščinah in odgovornosti. Program poteka v manjših skupinah ob so-
                  delovanju CSD in šole, cilji se individualno načrtujejo skupaj z otrokom in s
                  starši, poudarek pa je na močnih področjih. Vključitev je namenjena otrokom
                  iz družin z različnimi težavami, pobudo za sprejem pa lahko podajo CSD, šola,
                  starši ali otrok (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
                    Otroci ali mladostniki se lahko vključujejo v dnevne oblike dela, dokler ne
                  dosežejo ciljev, določenih v individualiziranem programu, oz. največ do za-
                  ključka srednješolskega izobraževanja (ZOOMTVI, , 7. člen).
                    Če mobilni tim predlaga dnevno obliko dela, strokovni center ob soglas-
                  ju staršev otroka vključi v vzgojni ali izobraževalni program ter pripravi IP. V
                  program so vključeni vsi nameščeni otroci ter tisti, za katere je predlagana


                  
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207