Page 202 - Meje vedenja
P. 202
Matej Vukovič
() Skupina v dnevni obliki dela se oblikuje za otroke in mladostnike, ki
ne prebivajo v strokovnem centru. Otroci in mladostniki se vključujejo
v javno veljavne osnovnošolske ali srednješolske izobraževalne progra-
me, ki jih strokovni center izvaja znotraj strokovnega centra, v dnevne
oblike vzgojnega programa znotraj stanovanjskih ali vzgojnih skupin, v
samostojne dnevne skupine ali v program produkcijske šole.
(3) Stanovanjska skupina deluje po načelu družinske vzgoje, otroci in
mladostniki se v času vključitve praviloma izobražujejo v javno veljav-
nih izobraževalnih programih zunaj strokovnega centra.
(4) Vzgojna skupina praviloma deluje na isti lokaciji kot strokovni center,
otroci in mladostniki, ki so vanjo vključeni, se praviloma izobražujejo v
javno veljavnih izobraževalnih programih, ki jih izvaja strokovni center.
(5) Intenzivna skupina je namenjena otrokom in mladostnikom, ki zara-
di težje problematike potrebujejo več pomoči ter bolj strukturirano in
intenzivnejšo pomoč oziroma terapevtsko obravnavo. Strokovni center
lahko v tej skupini zagotavlja višjo stopnjo varnosti otrok in mladostni-
kov s stalno prisotnostjo strokovnih delavcev, o čemer odloči ravnatelj.
(6) Mladinsko stanovanje je praviloma namenjeno vključitvi mladostni-
kov, ki po izteku ukrepa namestitve nimajo možnosti vrnitve v domače
okolje.
(7) Posamezna vrsta skupine se lahko glede na potrebe otrok ali mlado-
stnikov vsebinsko specializira (npr. glasbena, športna, umetnostna sku-
pina, terapevtska kmetija) ali preoblikuje iz ene vrste v drugo. Strokovni
center mora pred preoblikovanjem pridobiti soglasje ministra.
Poldnevni in dnevni centri
V mobilni obravnavi lahko strokovni delavec predlaga vključitev otroka v
dnevno ali poldnevno obliko dela kot preventivno pomoč pri učenju, soci-
alnih veščinah in odgovornosti. Program poteka v manjših skupinah ob so-
delovanju CSD in šole, cilji se individualno načrtujejo skupaj z otrokom in s
starši, poudarek pa je na močnih področjih. Vključitev je namenjena otrokom
iz družin z različnimi težavami, pobudo za sprejem pa lahko podajo CSD, šola,
starši ali otrok (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Otroci ali mladostniki se lahko vključujejo v dnevne oblike dela, dokler ne
dosežejo ciljev, določenih v individualiziranem programu, oz. največ do za-
ključka srednješolskega izobraževanja (ZOOMTVI, , 7. člen).
Če mobilni tim predlaga dnevno obliko dela, strokovni center ob soglas-
ju staršev otroka vključi v vzgojni ali izobraževalni program ter pripravi IP. V
program so vključeni vsi nameščeni otroci ter tisti, za katere je predlagana

