Page 203 - Meje vedenja
P. 203
Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu
preventivna vključitev, trajanje pa je odvisno od posameznikovih potreb in
napredka (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Poldnevni program ima pomembno preventivno vlogo predvsem pri sode-
lovanju z mobilno službo, socialnopedagoški pomoči družinam, sodelovanju
s šolami, CSD in lokalnim okoljem ter predstavlja zelo kakovosten prispevek
na začetku kontinuuma pomoči s ciljem, da otroci ali mladostniki kljub teža-
vam ostanejo v domačem okolju. To je preventivna oblika nudenja pomoči
otroku in staršem na področjih izobraževanja, socialnega zorenja, popoldan-
skih aktivnosti ter sprejemanja odgovornosti. V poldnevni program so vklju-
čeni tisti osnovnošolski otroci, ki jih v osnovnih šolah in CSD-jih zaznavajo kot
rizične, ki so v popoldanskih urah večinoma brez nadzora, vendar kljub temu
izločitev iz matične družine še ni potrebna. Potrebna sta delo v manjših sku-
pinah do pet otrok in intenzivno sodelovanje z osnovnimi šolami, mobilno
službo ter s CSD (Vukovič, ).
V Strokovnem centru Kranj je možno vključevanje otrok ali mladostnikov v
dnevno obliko vzgojnega programa stanovanjske skupine ob vnaprejšnjem
dogovoru z otrokom ali mladostnikom, s starši, CSD in z ravnateljico. V pri-
merih, da je zaradi potreb posameznika na podlagi IP smiselno intenzivnejše
vključevanje otroka ali mladostnika v domače okolje, se lahko sprejme dogo-
vor, da se otrok ali mladostnik en dan ali več dni v tednu vključuje v dnevni
program stanovanjske skupine, v nočnem času pa je v domačem okolju. V
dogovoru morajo biti opredeljeni čas izvajanja takšne oblike pomoči, kriteriji
in časovni termin za preverjanje ustreznosti organizacije pomoči (Strokovni
center Kranj, 3).
Stanovanjske skupine
Stanovanjska skupina je le eden izmed mnogih in različnih odgovorov na
družbene probleme, ki jih najdemo na pogorišču totalne ustanove. Stano-
vanjska skupina je prehod totalne ustanove v meščansko občestvo, v vsak-
danjik. Ob tem prehodu so normativni kriteriji pogosto vrednote običajnosti,
normalnosti, kriterij tistega, kar pravzaprav vsakdanjik je (kot ga definira dru-
žinsko življenje) (Flaker, 1998b).
Stanovanjska skupina otrokom in mladostnikom, ki začasno ne morejo
živeti doma, nudi stabilno bivanje, pomoč pri šolanju ter vzgojno podporo.
Deluje po načelih družinskega življenja, kjer so mladi vključeni v vsakodnev-
na opravila, so soodgovorni za dogajanje v skupini in aktivno sodelujejo pri
vzgojnem procesu. Za sprejem vanjo mora biti otrok vključen v vzgojno-izo-
braževalni program ter spoštovati hišni red z nalogami in obveznostmi čla-
nov skupine (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
3

