Page 199 - Meje vedenja
P. 199
Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu
Mobilna strokovna pomoč in podpora
Mobilni tim strokovnega centra sodeluje s šolami, z otroki, mladostniki in
družinami ter nudi individualno pomoč v šoli, centru ali na domu. Skupaj s
starši in z otrokom pripravi individualiziran program, katerega cilji se sproti
prilagajajo potrebam in interesom ter krepijo varovalne dejavnike in močna
področja. Tim sodeluje tudi s CSD, izvaja svetovanja, delavnice socialnega in
čustvenega učenja za otroke, starše ter šolske kolektive in prispeva k zgodnje-
mu odkrivanju težav pri celostni obravnavi ter pomoči v življenjskem okolju.
Za uspeh je ključno sodelovanje otroka in staršev (Zavod Republike Slovenije
za šolstvo, ).
Za mobilno strokovno pomoč lahko zaprosijo šole, vrtci, zavodi, starši, mla-
dostnik ali CSD. Zaprosilo za pomoč strokovnega centra se odda na vstopno
točko strokovnega centra, vsebuje pa osnovne podatke o otroku ali mlado-
stniku. Zaprosilo mora vsebovati osnovne podatke o otroku ali mladostniku,
kontaktne podatke staršev, opis čustveno-vedenjske problematike, podatke
o vključitvi v vrtec/šolo/zavod s kontaktno osebo ter poročilo o dosedanji po-
moči (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 3).
Mobilna služba za pomoč pri vzgoji preuči zaprosilo, v desetih dneh pi-
sno obvesti prosilca o odločitvi in nadaljnjem sodelovanju, obravnavo pa
izvajajo strokovni delavci. Mobilna služba nudi neposredno delo z otrokom,
svetovanje staršem in strokovnim delavcem, pomoč pri razumevanju čustve-
no-vedenjskih težav, podporo pri vzgojnih pristopih, krepitev starševskih
kompetenc ter daje mnenja in predloge za nadaljnjo obravnavo otrok in mla-
dostnikov (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 3).
Mobilni tim sestavljajo strokovnjaki različnih področij (socialna pedagogi-
ka, psihologija, specialna pedagogika, pedopsihiatrija, socialno delo idr.), ki
pomoč nudijo otroku, mladostniku, družini ter vrtcu ali šoli. Njihovo delo te-
melji na načrtovanju, spremljanju in evalvaciji skupaj z uporabniki, usmerje-
no je v otrokovo življenjsko okolje, izhodišče pa je socialnopedagoška ocena.
Tim mora biti mobilen, prilagodljiv in imeti ustrezne pogoje za delo (Zavod
Republike Slovenije za šolstvo, ).
Delovanje mobilnega tima temelji na načelih usmerjenosti v potrebe in
močna področja otrok, odnosnega dela, soudeleženosti otrok in mladostni-
kov, fleksibilnih oblik pomoči, sodelovanja z družino, kontinuitete in spre-
mljanja napredka, jasnosti in dokumentiranja ter timskega dela za celostno
obravnavo (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Postopek nudenja pomoči staršem, mladostniku poteka po naslednjih ko-
rakih: Zaprosilo za pomoč strokovnega centra pri obravnavi otroka ali mla-
dostnika lahko podajo starši ali mladostnik. Ob vključitvi z mobilno službo za
199

