Page 199 - Meje vedenja
P. 199

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

             Mobilna strokovna pomoč in podpora
             Mobilni tim strokovnega centra sodeluje s šolami, z otroki, mladostniki in
             družinami ter nudi individualno pomoč v šoli, centru ali na domu. Skupaj s
             starši in z otrokom pripravi individualiziran program, katerega cilji se sproti
             prilagajajo potrebam in interesom ter krepijo varovalne dejavnike in močna
             področja. Tim sodeluje tudi s CSD, izvaja svetovanja, delavnice socialnega in
             čustvenega učenja za otroke, starše ter šolske kolektive in prispeva k zgodnje-
             mu odkrivanju težav pri celostni obravnavi ter pomoči v življenjskem okolju.
             Za uspeh je ključno sodelovanje otroka in staršev (Zavod Republike Slovenije
             za šolstvo, ).
               Za mobilno strokovno pomoč lahko zaprosijo šole, vrtci, zavodi, starši, mla-
             dostnik ali CSD. Zaprosilo za pomoč strokovnega centra se odda na vstopno
             točko strokovnega centra, vsebuje pa osnovne podatke o otroku ali mlado-
             stniku. Zaprosilo mora vsebovati osnovne podatke o otroku ali mladostniku,
             kontaktne podatke staršev, opis čustveno-vedenjske problematike, podatke
             o vključitvi v vrtec/šolo/zavod s kontaktno osebo ter poročilo o dosedanji po-
             moči (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 3).
               Mobilna služba za pomoč pri vzgoji preuči zaprosilo, v desetih dneh pi-
             sno obvesti prosilca o odločitvi in nadaljnjem sodelovanju, obravnavo pa
             izvajajo strokovni delavci. Mobilna služba nudi neposredno delo z otrokom,
             svetovanje staršem in strokovnim delavcem, pomoč pri razumevanju čustve-
             no-vedenjskih težav, podporo pri vzgojnih pristopih, krepitev starševskih
             kompetenc ter daje mnenja in predloge za nadaljnjo obravnavo otrok in mla-
             dostnikov (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 3).
               Mobilni tim sestavljajo strokovnjaki različnih področij (socialna pedagogi-
             ka, psihologija, specialna pedagogika, pedopsihiatrija, socialno delo idr.), ki
             pomoč nudijo otroku, mladostniku, družini ter vrtcu ali šoli. Njihovo delo te-
             melji na načrtovanju, spremljanju in evalvaciji skupaj z uporabniki, usmerje-
             no je v otrokovo življenjsko okolje, izhodišče pa je socialnopedagoška ocena.
             Tim mora biti mobilen, prilagodljiv in imeti ustrezne pogoje za delo (Zavod
             Republike Slovenije za šolstvo, ).
               Delovanje mobilnega tima temelji na načelih usmerjenosti v potrebe in
             močna področja otrok, odnosnega dela, soudeleženosti otrok in mladostni-
             kov, fleksibilnih oblik pomoči, sodelovanja z družino, kontinuitete in spre-
             mljanja napredka, jasnosti in dokumentiranja ter timskega dela za celostno
             obravnavo (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               Postopek nudenja pomoči staršem, mladostniku poteka po naslednjih ko-
             rakih: Zaprosilo za pomoč strokovnega centra pri obravnavi otroka ali mla-
             dostnika lahko podajo starši ali mladostnik. Ob vključitvi z mobilno službo za


                                                                           199
   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204