Page 197 - Meje vedenja
P. 197
Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu
tako nadomestili splošne družbene neenakosti zaradi njihovega izvora. Pri
vzpostavljanju verig za preprečevanje v skupnosti je osrednji cilj zagotoviti,
da potrebna podpora hitreje in učinkoviteje doseže otroke ali mladostnike ter
njihove družine. Dejavnosti in strokovna podpora se osredotočajo na druži-
ne in majhne otroke. Iz rezultatov raziskav o uporabi družinskih preventivnih
storitev je mogoče ugotoviti, da so te družine v tveganih in akutnih stresnih
situacijah lažje premagale krize ter se učinkoviteje spopadale z vsakdanjimi
težavami, bolje so funkcionirale, otroci so se lažje in kakovostneje vključevali
ter spoprijemali s šolskimi zahtevami. Preprečevanja zato ne smemo razu-
meti kot strategije za preprečevanje primanjkljajev, ampak kot strategijo za
spodbujanje virov, usmerjenost v vire moči (Icking in Deinet, 17).
Oblike dela v strokovnih centrih so usmerjene v čimprejšnjo vrnitev otrok
v domače okolje ter v razvoj kompetenc za samostojno življenje, ob upošte-
vanju njihovih težav in motenj (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
V nadaljevanju predstavljamo programe celostne obravnave na celotnem
kontinuumu pomoči od preventive do najhujših primerov v strokovnih cen-
trih po Sloveniji. Programi so razdeljeni na preventivne dejavnosti (nekaj smo
jih že omenili), delo z nameščenimi otroki ali mladostniki in podporo po izte-
ku ukrepa sodišča.
Cilj programov je čimprejšnja in čim uspešnejša reintegracija otrok in mla-
dostnikov v njihovo domače ali drugo zanje primerno okolje z njihovo aktiv-
no participacijo ter razvojem kompetenc za samostojno življenje ob upošte-
vanju primanjkljajev, kjer je to možno (Zavod Republike Slovenije za šolstvo,
; Vukovič, ). Diferenciacija v celostni obravnavi na celotnem konti-
nuumu pomoči temelji na ZOOMTVI in Vzgojnem programu.
Svetovalno in terapevtsko delo
Svetovalno in terapevtsko delo krepi socialne, komunikacijske, starševske in
refleksivne veščine ter spodbuja izkustveno učenje. Staršem pomaga razu-
meti odnos do otrok ter vključuje različne oblike pomoči, kot so delavnice,
terapije, svetovalni pogovori, obiski na domu in izobraževanja o specifičnih
motnjah. Namenjeno je tako družinam nameščenih kot tudi družinam ne-
nameščenih otrok in mladostnikov (Zavod Republike Slovenije za šolstvo,
).
Psihoterapevtska podpora je dopolnilna storitev vzgojni obravnavi, na-
menjena mladostnikom in njihovim družinam za lažje soočanje s stiskami
ter težavami. Ponuja individualno, skupinsko in družinsko terapijo ter te-
melji na zaupanju, navezanosti in učenju strategij za čustveno regulacijo
in socializacijo. Omogoča celovito obravnavo, osebnostni razvoj, občutek
197

