Page 197 - Meje vedenja
P. 197

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

             tako nadomestili splošne družbene neenakosti zaradi njihovega izvora. Pri
             vzpostavljanju verig za preprečevanje v skupnosti je osrednji cilj zagotoviti,
             da potrebna podpora hitreje in učinkoviteje doseže otroke ali mladostnike ter
             njihove družine. Dejavnosti in strokovna podpora se osredotočajo na druži-
             ne in majhne otroke. Iz rezultatov raziskav o uporabi družinskih preventivnih
             storitev je mogoče ugotoviti, da so te družine v tveganih in akutnih stresnih
             situacijah lažje premagale krize ter se učinkoviteje spopadale z vsakdanjimi
             težavami, bolje so funkcionirale, otroci so se lažje in kakovostneje vključevali
             ter spoprijemali s šolskimi zahtevami. Preprečevanja zato ne smemo razu-
             meti kot strategije za preprečevanje primanjkljajev, ampak kot strategijo za
             spodbujanje virov, usmerjenost v vire moči (Icking in Deinet, 17).
               Oblike dela v strokovnih centrih so usmerjene v čimprejšnjo vrnitev otrok
             v domače okolje ter v razvoj kompetenc za samostojno življenje, ob upošte-
             vanju njihovih težav in motenj (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               V nadaljevanju predstavljamo programe celostne obravnave na celotnem
             kontinuumu pomoči od preventive do najhujših primerov v strokovnih cen-
             trih po Sloveniji. Programi so razdeljeni na preventivne dejavnosti (nekaj smo
             jih že omenili), delo z nameščenimi otroki ali mladostniki in podporo po izte-
             ku ukrepa sodišča.
               Cilj programov je čimprejšnja in čim uspešnejša reintegracija otrok in mla-
             dostnikov v njihovo domače ali drugo zanje primerno okolje z njihovo aktiv-
             no participacijo ter razvojem kompetenc za samostojno življenje ob upošte-
             vanju primanjkljajev, kjer je to možno (Zavod Republike Slovenije za šolstvo,
             ; Vukovič, ). Diferenciacija v celostni obravnavi na celotnem konti-
             nuumu pomoči temelji na ZOOMTVI in Vzgojnem programu.

             Svetovalno in terapevtsko delo
             Svetovalno in terapevtsko delo krepi socialne, komunikacijske, starševske in
             refleksivne veščine ter spodbuja izkustveno učenje. Staršem pomaga razu-
             meti odnos do otrok ter vključuje različne oblike pomoči, kot so delavnice,
             terapije, svetovalni pogovori, obiski na domu in izobraževanja o specifičnih
             motnjah. Namenjeno je tako družinam nameščenih kot tudi družinam ne-
             nameščenih otrok in mladostnikov (Zavod Republike Slovenije za šolstvo,
             ).
               Psihoterapevtska podpora je dopolnilna storitev vzgojni obravnavi, na-
             menjena mladostnikom in njihovim družinam za lažje soočanje s stiskami
             ter težavami. Ponuja individualno, skupinsko in družinsko terapijo ter te-
             melji na zaupanju, navezanosti in učenju strategij za čustveno regulacijo
             in socializacijo. Omogoča celovito obravnavo, osebnostni razvoj, občutek


                                                                            197
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202