Page 200 - Meje vedenja
P. 200

Matej Vukovič

                  pomoč pri vzgoji podpišejo dogovor o vključitvi v svetovalni proces. V uvod-
                  nem pogovoru se jim predstavi mobilno službo za pomoč pri vzgoji in način
                  dela. Vsebina svetovanja je odvisna od težav, ki jih ima posamezen otrok ali
                  mladostnik, in delovanja njegove družine. Komunikacija med strokovnim de-
                  lavcem in starši in/ali mladostnikom poteka na enak način, kot poteka komu-
                  nikacija v okviru nudenja pomoči šoli. Svetovalna pomoč staršem ali mlado-
                  stniku se zaključi, kadar (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 3 str. –3):
                          − ni več potrebe po nudenju pomoči oziroma so cilji opredeljeni pred
                        začetkom nudenja pomoči doseženi,
                          − starši ali mladostnik niso več pripravljeni sodelovati ali si med sveto-
                        vanjem premislijo o vključitvi,
                          − svetovalna pomoč ne zadošča, za dosego ciljev pri otroku ali mlado-
                        stniku je potrebno pomoč razširiti in multidisciplinarno obravnavati.
                    Če starši ne soglašajo z obravnavo, mobilna služba nudi podporo le vrtcu,
                  šoli ali zavodu. Ob zaznani potrebi po dodatni obravnavi ali spremljanju se v
                  postopek vključi pristojni CSD (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 3).
                    Mobilna služba pregleda dokumentacijo, vzpostavi stik s šolo in na prvem
                  sestanku skupaj s šolo (ter po potrebi starši) preuči otrokovo funkcioniranje,
                  dosedanjo pomoč in možne dodatne vire. Pripravi se zapis z načrtom pomo-
                  či, ki ga šola v treh dneh pošlje vsem sodelujočim v potrditev (Ministrstvo za
                  vzgojo in izobraževanje, 3).
                    Svetovanje šolam se zaključi, ko pomoč ni več potrebna ali ni zadostna. Po
                  dogovoru ali na zaprosilo šole, CSD ali sodišča se pripravi strokovno poročilo
                  o opravljenem delu (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 3).
                    Če svetovalna pomoč ni dovolj, ravnatelj strokovnega centra oblikuje mo-
                  bilni tim strokovnjakov z ustreznimi znanji, določi vodjo in usklajevalca ter
                  zagotovi multidisciplinarno obravnavo otroka ali mladostnika s čustvenimi
                  in vedenjskimi težavami. Tim povezuje institucije in starše, lahko ga sestav-
                  ljata že dva strokovna delavca, priporočljivo pa je vključiti tudi svetovalnega
                  delavca. Mobilni tim nudi neposredno delo z otrokom, obiske na domu, in-
                  tenzivno delo z družino, skupinske dejavnosti ter multidisciplinarni pregled
                  otrokovega funkcioniranja in načrtovanje nadaljnje obravnave skupaj s stro-
                  kovnjaki in šolo (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, 3).
                    Pomoč mobilnega tima poteka preko rednih srečanj s starši in z otrokom
                  (praviloma tedensko), po potrebi tudi v drugih oblikah, kot so hospitacije ali
                  usmerjanje šole. Skupaj določijo cilje, ki se po določenem času evalvirajo ter
                  po potrebi dopolnijo ali spremenijo (Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje,
                  3).


                  
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205