Page 196 - Meje vedenja
P. 196
Matej Vukovič
pomembno sodelovanje z družino oz. s starši, s CSD, šolo in z drugimi stro-
kovnimi službami (npr. regijski strokovni centri za duševno zdravje otrok in
mladostnikov).
Večina otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in
motnjami je bila v svojem preteklem življenju izpostavljena številnim
razvojno neugodnim in/ali ogrožajočim dejavnikom v njihovem bio-
-psiho-socialnem razvoju, kar je pustilo številne razvojno neugodne
posledice, ki se lahko kažejo kot psihosomatske težave, anksioznost,
apatičnost, neodzivnost, depresivnost, agresivnost, zasvojenost ter
tudi kot šibko telesno in zdravstveno stanje zaradi posledic neustrezne
zdravstvene oskrbe in nege pri bolezni ali poškodbi. [Zavod Republike
Slovenije za šolstvo, , str. 17]
Da se zgoraj navedene težave ne poglabljajo, je treba zagotavljati (Zavod
Republike Slovenije za šolstvo, , str. 17–18):
− ustrezne bivalne pogoje, ki omogočajo otrokovo oziroma mladostni-
kovo zasebnost,
− navajanje na zdrav življenjski slog (zdravo prehrano, gibanje, spanje …),
− oskrbo z osnovnimi življenjskimi, šolskimi in drugimi potrebščinami,
− pogoje za učenje in interesno udejstvovanje,
− ugodno psihosocialno klimo,
− preprečevati vplive razvojno ogrožajočih, neugodnih dejavnikov na
otrokov, mladostnikov razvoj iz primarnega okolja in v zavodu, ki iz-
vaja vzgojni program,
− pri somatskih boleznih ali obolenjih poskrbeti za ustrezno zdravljenje
in zdravstveno nego (v sodelovanju s splošno medicinsko stroko),
− pri duševnih motnjah ali boleznih, odvisnostih in ipd. poskrbeti za
multidisciplinarno obravnavo v sodelovanju s specializirano psihote-
rapevtsko oziroma psihiatrično stroko (centri za duševno zdravje ot-
rok in mladostnikov idr.), s čimer je zagotovljena potrebna in ustrezna
psihoterapija oziroma druge oblike psihosocialne pomoči,
− učenje strategij za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma mo-
tenj,
− zagotavljanje varnosti otrok in mladostnikov ter vzgojiteljev in vseh
ostalih zaposlenih v strokovnem centru.
Pri nemškem projektu preventivnih verig gre za skupna omrežja, katerih
cilj je skozi celotno biografijo otroka ali mladostnika od rojstva do mlado-
stništva povezati obstoječe storitve in ugotoviti vrzeli v njihovi oskrbi, da bi
196

