Page 196 - Meje vedenja
P. 196

Matej Vukovič

                  pomembno sodelovanje z družino oz. s starši, s CSD, šolo in z drugimi stro-
                  kovnimi službami (npr. regijski strokovni centri za duševno zdravje otrok in
                  mladostnikov).
                       Večina otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in
                       motnjami je bila v svojem preteklem življenju izpostavljena številnim
                       razvojno neugodnim in/ali ogrožajočim dejavnikom v njihovem bio-
                       -psiho-socialnem razvoju, kar je pustilo številne razvojno neugodne
                       posledice, ki se lahko kažejo kot psihosomatske težave, anksioznost,
                       apatičnost,  neodzivnost,  depresivnost,  agresivnost,  zasvojenost  ter
                       tudi kot šibko telesno in zdravstveno stanje zaradi posledic neustrezne
                       zdravstvene oskrbe in nege pri bolezni ali poškodbi. [Zavod Republike
                       Slovenije za šolstvo, , str. 17]
                    Da se zgoraj navedene težave ne poglabljajo, je treba zagotavljati (Zavod
                  Republike Slovenije za šolstvo, , str. 17–18):
                          − ustrezne bivalne pogoje, ki omogočajo otrokovo oziroma mladostni-
                        kovo zasebnost,
                          − navajanje na zdrav življenjski slog (zdravo prehrano, gibanje, spanje …),
                          − oskrbo z osnovnimi življenjskimi, šolskimi in drugimi potrebščinami,
                          − pogoje za učenje in interesno udejstvovanje,
                          − ugodno psihosocialno klimo,
                          − preprečevati vplive razvojno ogrožajočih, neugodnih dejavnikov na
                        otrokov, mladostnikov razvoj iz primarnega okolja in v zavodu, ki iz-
                        vaja vzgojni program,
                          − pri somatskih boleznih ali obolenjih poskrbeti za ustrezno zdravljenje
                        in zdravstveno nego (v sodelovanju s splošno medicinsko stroko),
                          − pri duševnih motnjah ali boleznih, odvisnostih in ipd. poskrbeti za
                        multidisciplinarno obravnavo v sodelovanju s specializirano psihote-
                        rapevtsko oziroma psihiatrično stroko (centri za duševno zdravje ot-
                        rok in mladostnikov idr.), s čimer je zagotovljena potrebna in ustrezna
                        psihoterapija oziroma druge oblike psihosocialne pomoči,
                          − učenje strategij za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma mo-
                        tenj,
                          − zagotavljanje varnosti otrok in mladostnikov ter vzgojiteljev in vseh
                        ostalih zaposlenih v strokovnem centru.
                    Pri nemškem projektu preventivnih verig gre za skupna omrežja, katerih
                  cilj je skozi celotno biografijo otroka ali mladostnika od rojstva do mlado-
                  stništva povezati obstoječe storitve in ugotoviti vrzeli v njihovi oskrbi, da bi


                  196
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201