Page 195 - Meje vedenja
P. 195
Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu
− uvedbo postopka usmerjanja,
− vključitev v dnevne oblike dela,
− napotitev v center za zgodnjo obravnavo oziroma za duševno
zdravje ali
− da pobudo pristojnemu centru za socialno delo za obravnavo dru-
žine v okviru njegovih pristojnosti.
(7) Vrtec ali šola po izdaji strokovnega poročila iz prejšnjega odstavka
z njim seznani starše. Strokovno poročilo vrtec ali šola vloži v osebno
mapo otroka ali učenca oziroma v evidenco o dijakih, ki jih obravnava
svetovalna služba.
(8) Če je v strokovnem poročilu iz petega odstavka tega člena kot oblika
pomoči predlagana vključitev otroka ali mladostnika v dnevne oblike
dela v strokovnem centru, ga strokovni center na predlog staršev ali
mladostnika vključi v javno veljavni izobraževalni ali vzgojni program
ter zanj pripravi individualizirani program iz 11. člena tega zakona.
Preventiva, kot jo opredeljuje Vzgojni program (Zavod Republike Slovenije
za šolstvo, ), vključuje dejavnosti za zgodnje odkrivanje in obravnavo teh
otrok in mladostnikov. Ključni elementi preventive so celostni pristop, timsko
sodelovanje strokovnjakov z različnih področij ter individualizirana obravnava,
prilagojena specifičnim potrebam vsakega posameznika. Sodelovanje med
strokovnimi centri, šolami, družinami in drugimi institucijami omogoča nepre-
kinjeno podporo, ki zajema preventivne, kompenzacijske, osebnostne, psiho-
socialne in učno-vzgojne cilje (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Preventivne dejavnosti spodbujajo vključevanje otrok v aktivnosti, kjer lah-
ko doživijo uspeh, pridobijo življenjske veščine in razvijajo zdrav življenjski
slog. Vzgojni program je osredotočen tudi na preprečevanje poglabljanja te-
žav z zgodnjim prepoznavanjem dejavnikov tveganja ter usmerjanjem po-
moči v posameznikovo življenjsko okolje ali njegovo neposredno bližino. Za
uspešno izvajanje teh programov so ključni multidisciplinarni timi strokov-
njakov, ki izvajajo tudi krizne intervence in pripravljajo načrte za samostojno
življenje. Vzgojni program poudarja pomen deinstitucionalizacije – razvijajo
se lokalno dostopne oblike pomoči, ki otrokom in mladostnikom omogočajo
ohranjanje socialnih stikov in postopno reintegracijo v skupnost (Zavod Re-
publike Slovenije za šolstvo, ).
V Vzgojnem programu (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ) je za-
pisano, da je za uresničevanje preventivno-varstvenih in zdravstvenih ciljev
195

