Page 195 - Meje vedenja
P. 195

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

                       − uvedbo postopka usmerjanja,
                       − vključitev v dnevne oblike dela,
                       − napotitev v center za zgodnjo obravnavo oziroma za  duševno
                     zdravje ali
                       − da pobudo pristojnemu centru za socialno delo za obravnavo dru-
                     žine v okviru njegovih pristojnosti.

                  (7) Vrtec ali šola po izdaji strokovnega poročila iz prejšnjega odstavka
                  z njim seznani starše. Strokovno poročilo vrtec ali šola vloži v osebno
                  mapo otroka ali učenca oziroma v evidenco o dijakih, ki jih obravnava
                  svetovalna služba.
                  (8) Če je v strokovnem poročilu iz petega odstavka tega člena kot oblika
                  pomoči predlagana vključitev otroka ali mladostnika v dnevne oblike
                  dela v strokovnem centru, ga strokovni center na predlog staršev ali
                  mladostnika vključi v javno veljavni izobraževalni ali vzgojni program
                  ter zanj pripravi individualizirani program iz 11. člena tega zakona.

               Preventiva, kot jo opredeljuje Vzgojni program (Zavod Republike Slovenije
             za šolstvo, ), vključuje dejavnosti za zgodnje odkrivanje in obravnavo teh
             otrok in mladostnikov. Ključni elementi preventive so celostni pristop, timsko
             sodelovanje strokovnjakov z različnih področij ter individualizirana obravnava,
             prilagojena specifičnim potrebam vsakega posameznika. Sodelovanje med
             strokovnimi centri, šolami, družinami in drugimi institucijami omogoča nepre-
             kinjeno podporo, ki zajema preventivne, kompenzacijske, osebnostne, psiho-
             socialne in učno-vzgojne cilje (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
               Preventivne dejavnosti spodbujajo vključevanje otrok v aktivnosti, kjer lah-
             ko doživijo uspeh, pridobijo življenjske veščine in razvijajo zdrav življenjski
             slog. Vzgojni program je osredotočen tudi na preprečevanje poglabljanja te-
             žav z zgodnjim prepoznavanjem dejavnikov tveganja ter usmerjanjem po-
             moči v posameznikovo življenjsko okolje ali njegovo neposredno bližino. Za
             uspešno izvajanje teh programov so ključni multidisciplinarni timi strokov-
             njakov, ki izvajajo tudi krizne intervence in pripravljajo načrte za samostojno
             življenje. Vzgojni program poudarja pomen deinstitucionalizacije – razvijajo
             se lokalno dostopne oblike pomoči, ki otrokom in mladostnikom omogočajo
             ohranjanje socialnih stikov in postopno reintegracijo v skupnost (Zavod Re-
             publike Slovenije za šolstvo, ).
               V Vzgojnem programu (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ) je za-
             pisano, da je za uresničevanje preventivno-varstvenih in zdravstvenih ciljev


                                                                            195
   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200