Page 194 - Meje vedenja
P. 194
Matej Vukovič
− nudijo pomoč in podporo vrtcem, šolam ter zavodom za vzgojo in
izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami [...] pri
delu z otroki in mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami ter
motnjami,
− nudijo strokovno podporo staršem, zakonitim zastopnikom ali rejni-
kom [...] in drugim za otroka ali mladostnika pomembnim osebam,
− izvajajo dodatno strokovno pomoč v skladu z zakonom, ki ureja
usmerjanje otrok s posebnimi potrebami,
− vključujejo otroke in mladostnike v različne dnevne oblike dela.
6. člen ZOOMTVI () opredeljuje obravnavo otrok in mladostnikov s ču-
stvenimi in vedenjskimi težavami:
(1) Strokovni center otroku ali mladostniku s čustvenimi in vedenjskimi
težavami nudi kontinuiteto pomoči, ki zajema:
− svetovanje vrtcu, šoli ali staršem, lahko pa tudi za otroka ali mlado-
stnika pomembnim osebam,
− pomoč mobilnega tima,
− pripravo strokovnega poročila mobilnega tima.
() Svetovanje iz prve alineje prejšnjega odstavka se izvaja po pisnem
zaprosilu vrtca ali šole, ki s svojimi strokovnimi delavci otroku ali mlado-
stniku s čustvenimi in vedenjskimi težavami ne zmore več zagotavljati
ustrezne pomoči. Vrtec ali šola zaprosilu priložita tudi poročilo, iz kate-
rega je razviden obseg in vrsta pomoči, ki je bila predhodno zagotovlje-
na otroku ali mladostniku.
(3) Za svetovanje iz prve alineje prvega odstavka tega člena lahko strokov-
ni center pisno zaprosijo tudi starši, mladostnik ali center za socialno delo.
(4) Strokovni center odloči o zagotavljanju pomoči iz prve alineje prve-
ga odstavka tega člena v desetih dneh od prejema zaprosila.
(5) Če strokovni center presodi, da svetovanje ne zadošča, ravnatelj ali
ravnateljica strokovnega centra v najkrajšem možnem času oblikuje
mobilni tim, v katerem sodelujejo strokovni delavci različnih strok, gle-
de na težave posameznega otroka ali mladostnika. Mobilni tim skupaj
z vrtcem ali šolo in starši načrtuje posamezne cilje za premagovanje ču-
stvenih in vedenjskih težav otroka ali mladostnika, izvaja pomoč, sprem-
lja doseganje ciljev ter načrtuje morebitno nadaljnjo pomoč. Mobilni
tim po končani obravnavi za vrtec ali šolo pripravi strokovno poročilo.
(6) Če pomoč mobilnega tima ne zadošča, mobilni tim v strokovnem
poročilu predlaga nadaljnjo pomoč otroku ali mladostniku, in sicer:
194

