Page 90 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 90

5  Podjetniška priložnost za sooblikovanje turistične ponudbe
                je v vsaki lokalni skupnosti prisoten javni, zasebni in civilni sektor,
                velja razmišljati o modelu lokalnega javno-zasebnega partnerstva oz.
                o lokalni turistični kooperativi. Tu mislimo na strateško partnerstvo,
                kjer mora vsak sektor profesionalno odigrati svojo vlogo, delovanje
                sektorjev pa mora biti usklajeno in koordinirano.
                  Javno-zasebna partnerstva imajo v globalnem oziru nekajdesetle-
                tno zgodovino. Koncept javno-zasebnega partnerstva je najprej zaži-
                vel v Zda in Veliki Britaniji, v 80. letih prejšnjega stoletja pa tudi v
                Evropi, najprej v Nemčiji (Ciolac idr., 2013). Iz različnih dokumentov in
                zapisov, dostopnih na medmrežju, je razvidno, da so se javno-zasebna
                partnerstva v prvi vrsti izoblikovala na področju infrastrukturnih pro-
                jektov, ki se ne tičejo turistične dejavnosti. Koncept javno-zasebnega
                partnerstva v turizmu, še posebej na področju podeželskih lokalnih
                skupnosti, je dokaj nov koncept, ki pa v nekaterih državah EU že kaže
                prve pozitivne učinke (Ciolac idr., 2013).

                5.11  Model javno-zasebnega partnerstva ali lokalne turistične
                     kooperative  5.11
                Na podlagi izkušenj, dognanj in ugotovitev s pomočjo anketnega vpra-
                šalnika smo zasnovali predlog modela lokalnega javno-zasebnega part-
                nerstva, ki sam po sebi odraža nujnost celovitega pristopa sodelovanja
      slika 2   in komuniciranja.
                  Celovito upravljanje lokalne turistične destinacije je eno ključnih or-
                ganizacijskih vprašanj in vprašanj v zvezi z odločanjem, še posebej, če
                govorimo o podjetniškem pristopu upravljanja lokalne turistične de-
                stinacije (slika 2).

                5.12  Sklep: podjetniška pobuda turističnemu razvoju  5.12
                Za dolgoročno uspešno poslovanje na področju turizma, ki bo podalj-
                ševal povprečno dobo bivanja turista v Sloveniji, naj lokalne skupnosti
                uvajajo trajnostni koncept poslovanja s podjetniškim pristopom.
                  Anketiranci dajejo v podjetniškem pristopu za turistični razvoj v
                lokalnih skupnostih največji pomen odnosom z javnostjo. Priložnost
                vidijo v specifični lokalni ponudbi, kot je npr. za Slovenijo značilen raz-
                voj čebelarskega turizma, kar se je pokazalo v močni mednarodni in
                domači podpori svetovnemu dnevu čebel, 20. maju. Priložnost za tu-
                rizem je v lokalni skupnosti, z izpolnjevanjem kakovosti, s prepoznav-
                nostjo po urejenih spletnih straneh in z vključitvijo ponudbe v rezer-
                vacijski portal.


                            90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95