Page 90 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 90
5 Podjetniška priložnost za sooblikovanje turistične ponudbe
je v vsaki lokalni skupnosti prisoten javni, zasebni in civilni sektor,
velja razmišljati o modelu lokalnega javno-zasebnega partnerstva oz.
o lokalni turistični kooperativi. Tu mislimo na strateško partnerstvo,
kjer mora vsak sektor profesionalno odigrati svojo vlogo, delovanje
sektorjev pa mora biti usklajeno in koordinirano.
Javno-zasebna partnerstva imajo v globalnem oziru nekajdesetle-
tno zgodovino. Koncept javno-zasebnega partnerstva je najprej zaži-
vel v Zda in Veliki Britaniji, v 80. letih prejšnjega stoletja pa tudi v
Evropi, najprej v Nemčiji (Ciolac idr., 2013). Iz različnih dokumentov in
zapisov, dostopnih na medmrežju, je razvidno, da so se javno-zasebna
partnerstva v prvi vrsti izoblikovala na področju infrastrukturnih pro-
jektov, ki se ne tičejo turistične dejavnosti. Koncept javno-zasebnega
partnerstva v turizmu, še posebej na področju podeželskih lokalnih
skupnosti, je dokaj nov koncept, ki pa v nekaterih državah EU že kaže
prve pozitivne učinke (Ciolac idr., 2013).
5.11 Model javno-zasebnega partnerstva ali lokalne turistične
kooperative 5.11
Na podlagi izkušenj, dognanj in ugotovitev s pomočjo anketnega vpra-
šalnika smo zasnovali predlog modela lokalnega javno-zasebnega part-
nerstva, ki sam po sebi odraža nujnost celovitega pristopa sodelovanja
slika 2 in komuniciranja.
Celovito upravljanje lokalne turistične destinacije je eno ključnih or-
ganizacijskih vprašanj in vprašanj v zvezi z odločanjem, še posebej, če
govorimo o podjetniškem pristopu upravljanja lokalne turistične de-
stinacije (slika 2).
5.12 Sklep: podjetniška pobuda turističnemu razvoju 5.12
Za dolgoročno uspešno poslovanje na področju turizma, ki bo podalj-
ševal povprečno dobo bivanja turista v Sloveniji, naj lokalne skupnosti
uvajajo trajnostni koncept poslovanja s podjetniškim pristopom.
Anketiranci dajejo v podjetniškem pristopu za turistični razvoj v
lokalnih skupnostih največji pomen odnosom z javnostjo. Priložnost
vidijo v specifični lokalni ponudbi, kot je npr. za Slovenijo značilen raz-
voj čebelarskega turizma, kar se je pokazalo v močni mednarodni in
domači podpori svetovnemu dnevu čebel, 20. maju. Priložnost za tu-
rizem je v lokalni skupnosti, z izpolnjevanjem kakovosti, s prepoznav-
nostjo po urejenih spletnih straneh in z vključitvijo ponudbe v rezer-
vacijski portal.
90