Page 95 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 95
Žirovnica kot trajnostna butična destinacija - strateške smernice turizma
(dokument je Priloga št. 3 k Razvojnemu programu Občine Žirovnica 2030)
3 3..22 VViizziijjaa –– kkaajj žžeelliimmoo ddoosseeččii
Ker je turizem močno vpet v razvojni koncept občine, se pri opredelitvi vizije neposredno navezujejo
na vizijo občine Žirovnica (kot je opredeljena v Razvojnem programu Občine Žirovnice 2030).
Strategija turizma na podeželju 6.2
Vizija občine Žirovnica Vizija Žirovnice kot turistične destinacije
Občina Žirovnica 2030
je trajnostno naravnana občina Trajnostna butična destinacija
na pragu Karavank, za navdih in oddih.
kjer kakovostno sobivamo in
sr(e)čno ustvarjamo.
Občino Žirovnica 2030 označuje ohranjen tradicionalen gorenjski podeželski ambient, ki ga identitetno bogati dediščina
dr. Franceta Prešerna in ostalih velikih mož slovenske ustvarjalnosti. Urejene vasi ob vznožju Stola domačinom
omogočajo kakovostno in aktivno življenje v stiku z naravo, podjetnim nudijo mirno okolje za dinamično globalno
delovanje in sonaravno kmetovanje, obiskovalcem pa omogočajo pristno turistično doživljanje.
(Pojasnilo vizije iz Razvojnega programa Občine Žirovnice 2030)
Gradniki krovne vizije - vrednote Gradniki turistične vizije – vrednote
TRAJNOSTNA OBČINA u u TRAJNOSTNA DESTINACIJA (turizem razvijamo
PODEŽELSKA OBČINA na trajnosten način)
KULTURNO USTVARJALNA OBČINA u u BUTIČNA DESTINACIJA (smo manjša, pristna
SAMOOSKRBNA IN ODPORNA OBČINA podeželska destinacija, po meri individualnega
SRČNA OBČINA raziskovalca)
AKTIVNA OBČINA u u SRČNA DESTINACIJA (prijaznost in srčnost
TRADICIONALNA OBČINA podeželskega bivalnega okolja se kaže v našem
ZAVZETA OBČINA gostoljubju)
ODZIVNA IN PRILAGODLJIVA OBČINA u u USTVARJALNA DESTINACIJA (Žirovnica kot
zibelka kulture in čebelarstva je prostor za
navdih)
u u AKTIVNA DESTINACIJA (umeščenost v naročje
Karavank nam daje zeleno energijo)
Slika 6.1 Vizija Žirovnice kot turistične destinacije
VIR Občina Žirovnica (2021).
Kako razumemo TRAJNOSTNA? Na naravi in kulturni dediščini temelječa, ki jo razvijamo na premišljen,
uravnotežen način, po principih trajnosti (kar dokazujemo tudi z okoljskimi certifikati za ponudnike,
ekološko lokalno pridelano hrano in uresničevanjem kriterijev trajnostnega razvoja destinacije – vstop
in spoznanja (navdih), kar nudi zibelka kulture in čebelarstva, temveč
v Zeleno shemo slovenskega turizma in pridobitev znaka Slovenia Green Destination).
tudi po/na oddih za nekaj dni, v prijetno podeželsko okolje, ki omo-
Kako razumemo BUTIČNA? Nemnožična, koncept manjših nastanitvenih ponudnikov, kakovostne
goča raziskovanje Julijskih Alp in doživetje narave ob vznožju Stola,
lokalne gastronomije in butičnih avtentičnih doživetij. Delo na kakovostni storitvi in nudenju občutka
sprostitev v naravnem okolju na sproščenejši ali pa aktivnejši način s
osebne izkušnje v pristnem podeželskem okolju.
pohodništvom in kolesarjenjem.
Kako razumemo pojem za NAVDIH in ODDIH? V Žirovnico ne pridemo zgolj po nova znanja in
spoznanja (navdih), ki nam jo obljublja kot zibelka kulture in čebelarstva, temveč tudi po/na oddih – za
Cilji raziskave in oblikovanje hipotez
nekaj dni, v prijetno podeželsko okolje, ki nam omogoča raziskovanje Julijskih Alp in doživetje narave
ob vznožju Stola, na bolj sproščen (raziskovanje in sprostitev v naravnem okolju) ali pa aktiven način
Cilji raziskave so bili ugotoviti dejavnike turističnega povpraševanja
(pohodništvo in kolesarjenje).
in turistične ponudbe v občini Žirovnica ter analizirati značilnosti in
priložnosti za večje ekonomske učinke. Stran 15 od 31
Z anketno raziskavo smo ugotovili mnenja glede stanja, poznavanja
razvoja ter priložnosti za nove rešitve.
Testirali smo hipoteze H1, H2 in H3:
H1 Turisti izbirajo gorsko turistično destinacijo zaradi privlačnosti
naravnih lepot, urejenosti krajev, možnosti kulturne ponudbe,
kulinarike, rekreacije, prijaznosti turističnih delavcev in doma-
činov ter cenovne dostopnosti.
95