Page 95 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 95

Žirovnica kot trajnostna butična destinacija - strateške smernice turizma
                                     (dokument je Priloga št. 3 k Razvojnemu programu Občine Žirovnica 2030)
              3 3..22  VViizziijjaa  ––  kkaajj  žžeelliimmoo  ddoosseeččii
            Ker je turizem močno vpet v razvojni koncept občine, se pri opredelitvi vizije neposredno navezujejo
            na vizijo občine Žirovnica (kot je opredeljena v Razvojnem programu Občine Žirovnice 2030).
                                       Strategija turizma na podeželju  6.2

                     Vizija občine Žirovnica   Vizija Žirovnice kot turistične destinacije
                    Občina Žirovnica 2030
                 je trajnostno naravnana občina    Trajnostna butična destinacija
                     na pragu Karavank,              za navdih in oddih.
                  kjer kakovostno sobivamo in
                     sr(e)čno ustvarjamo.
             Občino Žirovnica 2030 označuje ohranjen tradicionalen gorenjski podeželski ambient, ki ga identitetno bogati dediščina
                dr. Franceta Prešerna in ostalih velikih mož slovenske ustvarjalnosti. Urejene vasi ob vznožju Stola domačinom
               omogočajo kakovostno in aktivno življenje v stiku z naravo, podjetnim nudijo mirno okolje za dinamično globalno
                    delovanje in sonaravno kmetovanje, obiskovalcem pa omogočajo pristno turistično doživljanje.
                         (Pojasnilo vizije iz Razvojnega programa Občine Žirovnice 2030)
                  Gradniki krovne vizije - vrednote   Gradniki turistične vizije – vrednote
             „  TRAJNOSTNA OBČINA           u u  TRAJNOSTNA DESTINACIJA (turizem razvijamo
             „  PODEŽELSKA OBČINA              na trajnosten način)
             „  KULTURNO USTVARJALNA OBČINA   u u  BUTIČNA DESTINACIJA (smo manjša, pristna
             „  SAMOOSKRBNA IN ODPORNA OBČINA   podeželska destinacija, po meri individualnega
             „  SRČNA OBČINA                   raziskovalca)
             „  AKTIVNA OBČINA              u u  SRČNA DESTINACIJA (prijaznost in srčnost
             „  TRADICIONALNA OBČINA           podeželskega bivalnega okolja se kaže v našem
             „  ZAVZETA OBČINA                 gostoljubju)
             „  ODZIVNA IN PRILAGODLJIVA OBČINA   u u  USTVARJALNA DESTINACIJA (Žirovnica kot
                                               zibelka kulture in čebelarstva je prostor za
                                               navdih)
                                            u u  AKTIVNA DESTINACIJA (umeščenost v naročje
                                               Karavank nam daje zeleno energijo)

            Slika 6.1  Vizija Žirovnice kot turistične destinacije
            VIR  Občina Žirovnica (2021).
            Kako razumemo TRAJNOSTNA? Na naravi in kulturni dediščini temelječa, ki jo razvijamo na premišljen,
            uravnotežen način, po principih trajnosti (kar dokazujemo tudi z okoljskimi certifikati za ponudnike,
            ekološko lokalno pridelano hrano in uresničevanjem kriterijev trajnostnega razvoja destinacije – vstop
            in spoznanja (navdih), kar nudi zibelka kulture in čebelarstva, temveč
            v Zeleno shemo slovenskega turizma in pridobitev znaka Slovenia Green Destination).
            tudi po/na oddih za nekaj dni, v prijetno podeželsko okolje, ki omo-
            Kako  razumemo  BUTIČNA?  Nemnožična,  koncept  manjših  nastanitvenih  ponudnikov,  kakovostne
            goča raziskovanje Julijskih Alp in doživetje narave ob vznožju Stola,
            lokalne gastronomije in butičnih avtentičnih doživetij. Delo na kakovostni storitvi in nudenju občutka
            sprostitev v naravnem okolju na sproščenejši ali pa aktivnejši način s
            osebne izkušnje v pristnem podeželskem okolju.
            pohodništvom in kolesarjenjem.
            Kako  razumemo  pojem  za  NAVDIH  in  ODDIH?  V  Žirovnico  ne  pridemo  zgolj  po  nova  znanja  in
            spoznanja (navdih), ki nam jo obljublja kot zibelka kulture in čebelarstva, temveč tudi po/na oddih – za
            Cilji raziskave in oblikovanje hipotez
            nekaj dni, v prijetno podeželsko okolje, ki nam omogoča raziskovanje Julijskih Alp in doživetje narave
            ob vznožju Stola, na bolj sproščen (raziskovanje in sprostitev v naravnem okolju) ali pa aktiven način
            Cilji raziskave so bili ugotoviti dejavnike turističnega povpraševanja
            (pohodništvo in kolesarjenje).
            in turistične ponudbe v občini Žirovnica ter analizirati značilnosti in
            priložnosti za večje ekonomske učinke.                Stran 15 od 31
               Z anketno raziskavo smo ugotovili mnenja glede stanja, poznavanja
            razvoja ter priložnosti za nove rešitve.
              Testirali smo hipoteze H1, H2 in H3:
              H1  Turisti izbirajo gorsko turistično destinacijo zaradi privlačnosti
                   naravnih lepot, urejenosti krajev, možnosti kulturne ponudbe,
                   kulinarike, rekreacije, prijaznosti turističnih delavcev in doma-
                   činov ter cenovne dostopnosti.


                                                            95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100