Page 92 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 92
5 Podjetniška priložnost za sooblikovanje turistične ponudbe
bo motiviralo vse deležnike v turizmu, pa naj gre za zasebni, civilni ali
javni sektor. Posebej pomembno je, da ima turizem kot gospodarska
panoga močno vlogo v lokalnih razvojnih načrtih. Še pomembneje pa
je, da občinski svetniki zagotavljajo potrebna javna sredstva, ki se lah-
ko z implementacijo novega modela poslovanja v turizmu na lokalni
ravni dolgoročno oplemenitijo.
Na podlagi izsledkov raziskave o ključnih dejavnikih turističnega
raz voja v lokalnih skupnostih iščemo nove, učinkovitejše oblike sode-
lovanja vseh deležnikov, nov poslovni model.
Turistične kooperative so eden od modelov javno-zasebnih partner-
stev, ki lahko odgovarjajo na izzive slovenskega turizma tudi na lokalni
ravni, kakršen sta nesodelovanje in nepovezanost med deležniki, saj je
njihov glavni namen koristiti sinergijske učinke povezovanja, ki nasta-
nejo z optimalno izrabo združenih inputov za maksimizacijo učinkov
(outputov).
V splošnem velja, da smo v primerjavi z najrazvitejšimi turističnimi
destinacijami najšibkejši prav pri trženju turističnih proizvodov, sled-
njemu pa tipični podjetniški pristopi poslovanja dajejo največji pomen.
Da bi bili v prihodnje uspešnejši, morajo impulzi po kreiranju edin-
stvenih, trajnostnih turističnih produktov v prvi vrsti priti »od spodaj
navzgor«, za kar pa mora obstajati interes prav tistih, ki imajo nepos-
reden stik s turisti.
V določenih, predvsem manjših lokalnih skupnostih pobud in želja
po perspektivnejši turistični politiki ni in dlje časa vlada status quo.
Namen pričujočega znanstvenega prispevka ni v iskanju vzrokov za to,
lahko pa takim lokalnim skupnostim svetujemo pomoč verodostojnih
strokovnjakov s področja turizma, ki niso v nobeni povezavi z lokalno
skupnostjo – vse v luči podjetniškega pristopa za turistični razvoj.
92