Page 92 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 92

5  Podjetniška priložnost za sooblikovanje turistične ponudbe
                bo motiviralo vse deležnike v turizmu, pa naj gre za zasebni, civilni ali
                javni sektor. Posebej pomembno je, da ima turizem kot gospodarska
                panoga močno vlogo v lokalnih razvojnih načrtih. Še pomembneje pa
                je, da občinski svetniki zagotavljajo potrebna javna sredstva, ki se lah-
                ko z implementacijo novega modela poslovanja v turizmu na lokalni
                ravni dolgoročno oplemenitijo.
                  Na podlagi izsledkov raziskave o ključnih dejavnikih turističnega
                raz voja v lokalnih skupnostih iščemo nove, učinkovitejše oblike sode-
                lovanja vseh deležnikov, nov poslovni model.
                  Turistične kooperative so eden od modelov javno-zasebnih partner-
                stev, ki lahko odgovarjajo na izzive slovenskega turizma tudi na lokalni
                ravni, kakršen sta nesodelovanje in nepovezanost med deležniki, saj je
                njihov glavni namen koristiti sinergijske učinke povezovanja, ki nasta-
                nejo z optimalno izrabo združenih inputov za maksimizacijo učinkov
                (outputov).
                  V splošnem velja, da smo v primerjavi z najrazvitejšimi turističnimi
                destinacijami najšibkejši prav pri trženju turističnih proizvodov, sled-
                njemu pa tipični podjetniški pristopi poslovanja dajejo največji pomen.
                Da bi bili v prihodnje uspešnejši, morajo impulzi po kreiranju edin-
                stvenih, trajnostnih turističnih produktov v prvi vrsti priti »od spodaj
                navzgor«, za kar pa mora obstajati interes prav tistih, ki imajo nepos-
                reden stik s turisti.
                  V določenih, predvsem manjših lokalnih skupnostih pobud in želja
                po perspektivnejši turistični politiki ni in dlje časa vlada status quo.
                Namen pričujočega znanstvenega prispevka ni v iskanju vzrokov za to,
                lahko pa takim lokalnim skupnostim svetujemo pomoč verodostojnih
                strokovnjakov s področja turizma, ki niso v nobeni povezavi z lokalno
                skupnostjo – vse v luči podjetniškega pristopa za turistični razvoj.





















                            92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97