Page 64 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 64
4 Gradniki turističnega povpraševanja in ponudbe
Preglednica 4.8 Regresijska analiza bivanja v hotelu
Bivanje v hotelu Vrednost (B) t-statistika Sig.
Konstanta 0,495 0,338 0,145
Predhodna rezervacija 0,454 0,059 0,000
Lokalno pridelana hrana 0,198 0,088 0,027
Organizacija zimskih športnih prireditev 0,135 0,064 0,036
AdjR 2 0,469
F 46,681
Testiranje podhipoteze H2.6
Preglednica 4.8 prikazuje rezultate regresijske analize bivanja v hote-
lu v povezavi s predhodno rezervacijo, z lokalno pridelano hrano in organi-
zacijo kulinaričnih dogodkov ter organizacijo zimskih športnih prireditev, s
25−4.8 katero smo preverjali H2.6.
Iz rezultatov regresijske analize izhaja, da je bivanje v hotelu pozi-
tivno in statistično značilno povezano s spremenljivkami predhodna
rezervacija, lokalno pridelana hrana in organizacija kulinaričnih dogodkov
ter organizacija zimskih športnih prireditev. S tem smo potrdili H2.6.
Hipotezo H2, da je turistična ponudba povezana s privlačnostjo turistič-
ne destinacije, tradicijo, z raznolikostjo, s cenovno ustrezno turistično desti-
nacijo in prenočitvenimi kapacitetami, največkrat v hotelu, smo potrdili.
4.9 Korelacijska analiza 4.9
V korelacijski analizi uporabimo enega od temeljnih parametrov: kore-
lacijski koeficient r, ki lahko zavzame vrednosti od −1 do +1. Predznak
korelacijskega koeficienta nam pove smer linearne povezanosti med
spremenljivkama. Absolutna vrednost korelacijskega koeficienta izra-
ža stopnjo linearne odvisnosti med spremenljivkama.
Korelacijska analiza je pokazala močnejšo pozitivno linearno pove-
zanost med spremenljivkama: cenovno ugodne prenočitvene kapacitete
in lokalno pridelana hrana in kulinarični dogodki (0,591), prijaznost za-
poslenih in občanov in urejenost krajev (0,577), promocija in cenovno ugo-
dne prenočitvene zmogljivosti (0,544), raznolika ponudba in prijaznost
zaposlenih in občanov (0,543), predhodna rezervacija in bivanje v hotelu
(0,508), posebnost destinacije in priljubljenost destinacije (0,501) (pregle-
dnica 4.9). Pearsonovi koeficienti so statistično značilni.
S pomočjo korelacijske analize smo ugotavljali povezanost med spre-
menljivkami in preverjali hipotezo H3: Za turistično povpraševanje so
26−4.9 pomembni prijazen odnos zaposlenih in občanov v turistični destinaciji,
urejenost krajev, privlačnost destinacije in ustrezna infrastruktura.
64