Page 64 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 64

4  Gradniki turističnega povpraševanja in ponudbe

                Preglednica 4.8  Regresijska analiza bivanja v hotelu
                Bivanje v hotelu                 Vrednost (B)  t-statistika  Sig.
                Konstanta                             0,495      0,338    0,145
                Predhodna rezervacija                 0,454      0,059    0,000
                Lokalno pridelana hrana               0,198      0,088    0,027
                Organizacija zimskih športnih prireditev  0,135  0,064    0,036
                AdjR 2                             0,469
                F                                 46,681

                Testiranje podhipoteze H2.6
                  Preglednica 4.8 prikazuje rezultate regresijske analize bivanja v hote-
                lu v povezavi s predhodno rezervacijo, z lokalno pridelano hrano in organi-
                zacijo kulinaričnih dogodkov ter organizacijo zimskih športnih prireditev, s
      25−4.8    katero smo preverjali H2.6.
                  Iz rezultatov regresijske analize izhaja, da je bivanje v hotelu pozi-
                tivno in statistično značilno povezano s spremenljivkami predhodna
                rezervacija, lokalno pridelana hrana in organizacija kulinaričnih dogodkov
                ter organizacija zimskih športnih prireditev. S tem smo potrdili H2.6.
                  Hipotezo H2, da je turistična ponudba povezana s privlačnostjo turistič-
                ne destinacije, tradicijo, z raznolikostjo, s cenovno ustrezno turistično desti-
                nacijo in prenočitvenimi kapacitetami, največkrat v hotelu, smo potrdili.

                4.9  Korelacijska analiza  4.9
                V korelacijski analizi uporabimo enega od temeljnih parametrov: kore-
                lacijski koeficient r, ki lahko zavzame vrednosti od −1 do +1. Predznak
                korelacijskega koeficienta nam pove smer linearne povezanosti med
                spremenljivkama. Absolutna vrednost korelacijskega koeficienta izra-
                ža stopnjo linearne odvisnosti med spremenljivkama.
                  Korelacijska analiza je pokazala močnejšo pozitivno linearno pove-
                zanost med spremenljivkama: cenovno ugodne prenočitvene kapacitete
                in lokalno pridelana hrana in kulinarični dogodki (0,591), prijaznost za-
                poslenih in občanov in urejenost krajev (0,577), promocija in cenovno ugo-
                dne prenočitvene zmogljivosti  (0,544),  raznolika ponudba  in  prijaznost
                zaposlenih in občanov (0,543), predhodna rezervacija in bivanje v hotelu
                (0,508), posebnost destinacije in priljubljenost destinacije (0,501) (pregle-
                dnica 4.9). Pearsonovi koeficienti so statistično značilni.
                  S pomočjo korelacijske analize smo ugotavljali povezanost med spre-
                menljivkami in preverjali hipotezo H3: Za turistično povpraševanje so
      26−4.9    pomembni prijazen odnos zaposlenih in občanov v turistični destinaciji,
                urejenost krajev, privlačnost destinacije in ustrezna infrastruktura.


                            64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69