Page 68 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 68
4 Gradniki turističnega povpraševanja in ponudbe
njimi tudi kulinarični dogodki, na katerih je možno poskusiti tudi lo-
kalne jedi, ki so pripravljene iz lokalno pridelanih sestavin.
Turistično povpraševanje gre vse bolj v smeri večje ekološke ozaveš-
čenosti in temu toku sledi tudi razvoj turizma. Izredno velik pomen za
poletno sezono predstavlja poleg pohodništva tudi kolesarstvo. Precej
je razvita mreža cestnokolesarskih poti, nekaj je tudi gorskokolesar-
skih, obstaja pa težava, ker tovrstno kolesarjenje še vedno ni zakonsko
urejeno.
Občina Kranjska Gora sodeluje z Občino Trbiž in s pokrajino Furla-
nija - Julijska Krajina v Italiji, v Avstriji pa z občinama Podklošter in
Beljak ter deželo Koroško. Sodelovanje poteka preko različnih društev,
ki skupaj organizirajo različne prireditve in srečanja treh dežel. Pohod-
niška pot Alpe Adria Trail je ravno tako pomemben skupen projekt.
Povezujejo se tudi pri kandidiranju za projekte Interreg, kjer EU finan-
cira dejavnosti, ki spodbujajo čezmejno in medregionalno sodelovanje.
Zelo velik pomen imata tudi športni prireditvi Pokal Vitranc in
smučarski poleti v Planici. Prireditvi sta lepa priložnost za turistične
delavce, da ustvarijo prihodek, hkrati pa pomenita neprecenljivo pro-
mocijo za destinacijo. Trije projekti – Nordijski center Planica, obnov-
ljena okolica jezera Jasna in turistični avtobus, ki v poletni sezoni po-
vezuje kraje in turistične znamenitosti v Zgornjesavski dolini – so del
trajnost nega razvoja turistične destinacije.
4.11 Sklep: Prepoznavnost turistične destinacije v alpskem
svetu 4.11
Turistični delavci so na podlagi pogovorov z gosti ugotovili, da le-ti
niso bili najzadovoljnejši z informacijami o turistični destinaciji. Zato
so spremenili spletno stran, ki omogoča tudi spletne rezervacije, pre-
usmerili so se v digitalno oglaševanje, zožili nabor tiskovin, zmanjšali
sejemske nastope, dali so večji poudarek študijskim skupinam in pro-
jektnim delavnicam. Še vedno oglašujejo tudi v tiskanih medijih, na
radijskih postajah in na lokalnih ter regionalnih televizijah.
Turistične destinacije v alpskem svetu morajo v prihodnje postati
najpomembnejša celovita slovenska turistična destinacija ter prepo-
znavna turistična destinacija v svetu. Turizem je posel, ki ga delajo
ljudje.
Z metodo opisne statistike smo potrdili H1, da turisti alpsko turistič-
no destinacijo izbirajo zaradi privlačnosti naravnih lepot, urejenosti krajev,
68