Page 60 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 60

4  Gradniki turističnega povpraševanja in ponudbe
                ne, cenovno ugodne prenočitvene kapacitete, ustrezna infrastruktura  in
                dodatna športna ponudba.
                  Nizke aritmetične sredine imajo spremenljivke: turistična tradicija,
                bivanje v hotelu, reklamna sporočila po pošti, predhodna rezervacija  in
                wellness center. Najnižjo aritmetično sredino ima spremenljivka obisk
      19-4,2    zabavišč in igralnic.
                  Enotnejša so mnenja anketirancev pri manjšem standardnem odklo-
                nu ocen: privlačnost zaradi naravnih lepot (0,71), potrebnost letnega oddi-
                ha (0,74), prijaznost zaposlenih in prebivalcev turistične destinacije (0,79),
                skrb za naravno okolje in urejenost krajev (0,81), priljubljenost turistične
                destinacije (0,81), potencial planinskega turizma (0,82), privlačnost zaradi
                možnosti športnih aktivnosti (0,83), ustrezna infrastruktura (0,84), kuli-
                narični dogodki in ponudba lokalno pridelane hrane (0,87), cenovno ugod-
                ne prenočitvene kapacitete (0,87), posebnost turistične destinacije (0,88),
                vpliv krize na turizem (0,89), promocija (0,89), razmerje kakovost : cena
                (0,89), raznolikost turistične ponudbe (0,93), izhodišče za planinske in al-
                pinistične vzpone (0,96), obisk zabavišč in igralnic (0,96), cenovno ustre-
                zne destinacije (0,99) in dodatna kulturno-zabavna ponudba (0,99).
                  Srednji standardni odklon ocen je pri spremenljivkah: reklamna spo-
                ročila po pošti (1,01), primerna oddaljenost bivanja (1,04), turistična tra-
                dicija (1,04), kulinarična ponudba (1,04), informacije na svetovnem spletu
                (1,05), dodatna športna ponudba (1,08).
                  Večji standardni odklon ocen in njegovo nestabilnost potrjuje raz-
                nolikost odgovorov. Imajo ga spremenljivke: wellness center (1,19), or-
                ganizacija športnih prireditev (1,20), bivanje v hotelu (1,27), predhodna
                rezervacija (1,29).
                  Hipotezo H1, da turisti alpsko turistično destinacijo izbirajo zaradi pri-
                vlačnosti naravnih lepot, urejenosti krajev, možnosti rekreacije in športa,
                prijaznosti zaposlenih in domačinov ter cenovne dostopnosti, smo potrdili.

                4.8  Regresijska analiza  4.8
                Za testiranje hipoteze so kot osnova za regresijsko analizo uporabljeni
                z anketiranjem pridobljeni podatki.
                  Hipotezo H2, da je turistična ponudba povezana s privlačnostjo turi-
                stične destinacije, tradicijo, z raznolikostjo, s cenovno ustrezno turistično
                destinacijo in s prenočitvenimi kapacitetami, največkrat v hotelu, testira-
                mo s podhipotezami:

                  H2.1  Privlačnost turistične destinacije


                            60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65