Page 67 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 67
Razprava 4.10
Zaradi hitro spreminjajočih se trendov v turističnem povpraševanju
se je treba učinkovito prilagajati in biti korak pred konkurenco. Zato
bodo še naprej nujne precejšnje investicije v turistično infrastruktu-
ro, načrtujejo se dograditev športnega parka, izgradnja kopališča ob
kampu v Gozdu - Martuljku ter nova gondola na vrh Vitranca. Kranj-
ska Gora je znana predvsem kot zimskošportno središče, poletna se-
zona predstavlja kar 38 % prihodkov, zimska sezona 35 %, zunaj teh
dveh sezon je delež prihodkov 19 %, 8 % prihodkov pa je ustvarjenih iz
priprav športnikov in kongresnega turizma. Prevladujejo tuji gosti, ki
jih je približno 65 %. Med tujimi gosti je največ Italijanov, sledijo gosti
iz Združenega kraljestva, Nemčije, Hrvaške, Avstrije, Izraela, Češke re-
publike, Srbije, Madžarske ipd.
Gospodarska kriza leta 2008 je vplivala na število obiskov, nočitev in
povprečno dobo bivanja tako tujih kot domačih gostov (Vidmar, 2016).
Ker se je število nočitev gostov s tradicionalnih tržišč (Združeno kra-
ljestvo in republike nekdanje Jugoslavije) zmanjšalo, se je turistična
ponudba usmerila k novim tržiščem, tako v Evropi (Španija, Francija,
Poljska in Slovaška) kot na Daljnem vzhodu (Južna Koreja, Kitajska in
Indija), letos pa so si Kranjsko Goro ogledali in se seznanili s ponudbo
tudi predstavniki brazilskih turističnih agencij.
Hipotezo H2 o turistični ponudbi komentiramo z vidika nastanitve-
nih kapacitet, ki so v glavnem v turističnih centrih, v ostalih krajih pa
je gostinsko-turistična ponudba premalo razvita. Povezovanje turis-
tičnih ponudnikov je ena od priložnosti za razvoj turizma. Dobro bi
bilo izkušnje in modrost dopolniti z mladostno zagnanostjo ter novimi
pristopi.
Velik potencial predstavlja tudi na novo zgrajen Nordijski center
Planica. Več pozornosti je treba posvetiti promociji v poletni sezoni in
izboljšati marketing. Zaradi opuščanja kmetijske dejavnosti se pojavlja
zaraščanje, kar povzroča spreminjanje kulturne krajine. Konkurenca
med turističnimi ponudniki je vedno ostrejša in težko je konkurirati
s ponudbo podobnih turističnih centrov v tujini. Zato bi bilo zaželeno
večje povezovanje turističnih ponudnikov znotraj turistične destina-
cije.
Hipotezo H3 o gostoljubnosti ljudi in lokalni podpori z urejeno infra-
strukturo komentiramo z ugodno lokacijo ter lego Kranjske Gore, do-
stopnostjo, s tradicijo in z dolgoletnimi izkušnjami, s prepoznavnostjo,
z znanjem turističnih delavcev ter s potencialom v nadgradnji obsto-
ječe infrastrukture in produktov. Vsa leta poteka vrsta prireditev, med
67