Page 67 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 67

Razprava  4.10
              Zaradi hitro spreminjajočih se trendov v turističnem povpraševanju
            se je treba učinkovito prilagajati in biti korak pred konkurenco. Zato
            bodo še naprej nujne precejšnje investicije v turistično infrastruktu-
            ro, načrtujejo se dograditev športnega parka, izgradnja kopališča ob
            kampu v Gozdu - Martuljku ter nova gondola na vrh Vitranca. Kranj-
            ska Gora je znana predvsem kot zimskošportno središče, poletna se-
            zona predstavlja kar 38 % prihodkov, zimska sezona 35 %, zunaj teh
            dveh sezon je delež prihodkov 19 %, 8 % prihodkov pa je ustvarjenih iz
            priprav športnikov in kongresnega turizma. Prevladujejo tuji gosti, ki
            jih je približno 65 %. Med tujimi gosti je največ Italijanov, sledijo gosti
            iz Združenega kraljestva, Nemčije, Hrvaške, Avstrije, Izraela, Češke re-
            publike, Srbije, Madžarske ipd.
              Gospodarska kriza leta 2008 je vplivala na število obiskov, nočitev in
            povprečno dobo bivanja tako tujih kot domačih gostov (Vidmar, 2016).
            Ker se je število nočitev gostov s tradicionalnih tržišč (Združeno kra-
            ljestvo in republike nekdanje Jugoslavije) zmanjšalo, se je turistična
            ponudba usmerila k novim tržiščem, tako v Evropi (Španija, Francija,
            Poljska in Slovaška) kot na Daljnem vzhodu (Južna Koreja, Kitajska in
            Indija), letos pa so si Kranjsko Goro ogledali in se seznanili s ponudbo
            tudi predstavniki brazilskih turističnih agencij.
              Hipotezo H2 o turistični ponudbi komentiramo z vidika nastanitve-
            nih kapacitet, ki so v glavnem v turističnih centrih, v ostalih krajih pa
            je gostinsko-turistična ponudba premalo razvita. Povezovanje turis-
            tičnih ponudnikov je ena od priložnosti za razvoj turizma. Dobro bi
            bilo izkušnje in modrost dopolniti z mladostno zagnanostjo ter novimi
            pristopi.
              Velik potencial predstavlja tudi na novo zgrajen Nordijski center
            Planica. Več pozornosti je treba posvetiti promociji v poletni sezoni in
            izboljšati marketing. Zaradi opuščanja kmetijske dejavnosti se pojavlja
            zaraščanje, kar povzroča spreminjanje kulturne krajine. Konkurenca
            med turističnimi ponudniki je vedno ostrejša in težko je konkurirati
            s ponudbo podobnih turističnih centrov v tujini. Zato bi bilo zaželeno
            večje povezovanje turističnih ponudnikov znotraj turistične destina-
            cije.
              Hipotezo H3 o gostoljubnosti ljudi in lokalni podpori z urejeno infra-
            strukturo komentiramo z ugodno lokacijo ter lego Kranjske Gore, do-
            stopnostjo, s tradicijo in z dolgoletnimi izkušnjami, s prepoznavnostjo,
            z znanjem turističnih delavcev ter s potencialom v nadgradnji obsto-
            ječe infrastrukture in produktov. Vsa leta poteka vrsta prireditev, med


                                                            67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72