Page 55 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 55
Metodologija 4.5
H3 Za turistično povpraševanje so pomembni prijazen odnos za-
poslenih in občanov v turistični destinaciji, urejenost krajev,
privlačnost destinacije in ustrezna infrastruktura.
4.5 Metodologija 4.5
Z metodološkega vidika smo izvedli kvantitativno raziskavo. Anketni
vprašalnik je najprimernejša oblika pridobivanja podatkov in informa-
cij takrat, ko je večina vprašanj standardiziranih, to je zaprtega tipa.
Trditve so anketiranci ovrednotili po Likertovi lestvici z ocenami od
1 do 5. 1 je pomenilo, da se s trditvijo sploh ne strinjajo, 5 pa, da se z
njo popolnoma strinjajo. Anketni vprašalnik je bil sestavljen iz krat-
kih, pretežno zaprtih vprašanj, možnost izbire odgovorov pa temelji
na obliki, ki je znana kot Likertova lestvica (Easterby-Smith idr., 2007,
str. 166).
Na podlagi teorije in izkušenj (Papler in Bojnec, 2008, str. 248; Papler
in Bojnec, 2010, str. 59) smo pripravili anketni vprašalnik, s katerim smo
pridobili ustrezne podatke in informacije od občanov Občine Kranjska
Gora v maju 2016. Anketni vprašalnik je bil sestavljen iz demografskih
podatkov in 29 tematskih vprašanj oz. trditev. Anketiranci so trditve
ocenjevali po Likertovi lestvici z ocenami od 1 (»Sploh ni pomembno«)
do 5 (»Zelo je pomembno«). Pri obdelavi pridobljenih podatkov smo
uporabili statistični računalniški paket SpSS (Kachigan, 1991, str. 1; No-
rušis, 2002, str. 1) za obdelavo podatkov (Šuster Erjavec in Južnik Rotar,
2013).
Kvantitativno analizo smo izvedli z metodo zbiranja podatkov z an-
ketiranjem in analiziranjem zbranih podatkov z metodami: opisna sta-
tistika (aritmetična sredina, standardni odklon in rang), korelacijska
analiza in regresijska analiza.
Opisne statistike so bile porabljene za prikaz aritmetičnih sredin
spremenljivk, standardnega odklona in razvrstitev glede na rang.
Uporabljena je bila regresijska analiza, s katero so bili pojasnjeni
turistična tradicija alpske destinacije, raznolikost ponudbe, cenovna
ustreznost turistične destinacije in prenočitvenih kapacitet ter bivanje
v hotelu.
Korelacijska analiza je bila uporabljena za ugotovitev smeri in moči
korelacijskega koeficienta, ki izraža stopnjo linearne odvisnosti med
analiziranima spremenljivkama.
55