Page 434 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 434
bara Kopačin in Mateja Verdir

Da 96,92 
Ne 3,08 

Slika 9 Strukturni odstotki (f ) učiteljev glede na uporabo IKT pri pouku glasbene
umetnosti

Vsako uro 14,36  67,69 
Skoraj vsako uro
14,87 
Redko 3,08 
Nikoli

Slika 10 Strukturni odstotki (f ) učiteljev glede na pogostost uporabe IKT pri pouku
glasbene umetnosti

Iz slike 8 je razvidno, da je od 195 učiteljev, ki so odgovarjali na anketni
vprašalnik, zelo veliko takšnih, ki so kdaj peli v pevskem zboru ali pa pojejo
tudi v današnjem času. Pritrdilno je namreč odgovorilo kar 64,10  anketi-
rancev (125 učiteljev). 35,90  anketirancev (70 učiteljev) v pevskem zboru ni
nikoli pelo. Glede na to, da je kar velik odstotek takšnih, ki so kdaj peli v pev-
skem zboru, lahko sklepamo, da ima velik pomen ravno dejstvo, da interesna
dejavnost pevski zbor poteka po pouku na šoli in je brezplačna. Tudi Fojkar
Zupančičeva (2014) trdi, da je pevski zbor dejavnost, v katero je v Sloveniji
vključenih kar 64.000 pevcev, kar potrjuje, da je petje v pevskem zboru naj-
množičneša ljubiteljska dejavnost pri nas.

Slika 9 prikazuje, koliko odstotkov učiteljev uporablja IKT (CD-predvajalnik,
računalnik z dostopom do spleta in projektor, interaktivna tabla, pametni te-
lefon) med poukom glasbene umetnosti. To je skoraj večina – kar 96,92  (189
učiteljev). Ostalih 3,08  (6 učiteljev) je odgovorilo, da med poukom glas-
bene umetnosti ne uporabljajo IKT. Na vprašanje, zakaj v svojem razredu ne
uporabljajo IKT, sta dva učitelja (od šestih, ki so na vprašanje, če uporabljajo
IKT, odgovorili z odgovorom ne) izbrala odgovor, da v svojem razredu nimata
sodobne tehnologije. Trije učitelji so označili odgovor, da realizacijo ciljev iz
učnega načrta dosegajo brez uporabe IKT. En učitelj je označil, da ne zna upo-
rabljati IKT, še en pa je označil odgovor pod drugo in poleg zapisal, da sta v
1. razredu dva učitelja in da je vedno on tisti, ki učence uči nove pesmi, pri
čemer ne uporablja IKT, ampak svoj glas. Vprašanje, zakaj ne uporabljajo IKT
pri pouku glasbene umetnosti, je imelo več možnih odgovorov.

Slika 10 nam prikazuje, da največ učiteljev skoraj vsako uro uporablja IKT pri
pouku glasbene umetnosti. Teh je kar 67,69  (132 učiteljev). Takšnih, ki redko
uporabljajo IKT, je 14,87  (29 učiteljev). 14,36  (28 učiteljev) je odgovorilo,
da pri glasbeni umetnosti IKT uporabljajo vsako uro, 3,08  (6 učiteljev) pa je
takšnih, ki IKT ne uporabljajo.

434
   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439