Page 438 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 438
bara Kopačin in Mateja Verdir

Preglednica 3 Število in odstotek učiteljev glede na obiskovanje plesne dejavnosti
in pogostost uporabe IKT med poukom glasbene umetnosti

Obiskovanje plesne dejavnosti Pogostost uporabe IKT Skupaj
(4)
(1) (2) (3)
0 20
Da Število 20 0 0 0,0 100,00
Ne Delež ()
Skupaj Število 100,0 0,0 0,0 6 175
Delež () 3,4 100,0
Število 8 132 29
Delež () 6 195
4,6 75,4 16,6 3,1 100,0

28 132 29

14,4 67,7 14,9

Opombe Naslovi stolpcev: (1) vsako uro, (2) skoraj vsako uro, (3) redko, (4) nikoli.

(132 učiteljev) jih IKT uporablja skoraj vsako uro, 16,6  (29 učiteljev) redko
uporablja IKT in 3,4  (šest učiteljev) nikoli ne uporablja IKT med poukom
glasbene umetnosti.

Vrednost χ2 je statistično pomembna na ravni α = 0,000 (χ2 = 132,918; g = 3).
To nam prikazuje statistično pomembne razlike glede na obiskovanje plesne
dejavnosti in uporabo IKT med poukom glasbene umetnosti. Podatki kažejo,
da imajo 3 celice v tabeli vrednost manj kot 5, zato smo preverili tudi razmerje
verjetij, ki pa je statistično pomembno na ravni α = 0,000 (χ2 = 95,462; g = 3).
Vrednost χ2 nam kaže, da so statistično pomembne razlike, vendar nam tudi
tukaj podatki prikazujejo ravno obratno, zato lahko del hipoteze 1, ki pravi,
da tisti učitelji, ki se niso aktivno ukvarjali s plesno dejavnostjo, pri pouku
glasbene umetnosti pogosteje uporabljajo IKT, ovržemo.

Razlage in vrednosti χ2 kažejo, da so glede pogostost uporabljanja IKT med
poukom glasbene umetnosti statistično pomembne razlike med tistimi uči-
telji, ki so obiskovali glasbeno šolo, pevski zbor in plesno dejavnost, ter med
tistimi učitelji, ki se niso aktivno ukvarjali z glasbo (formalno glasbeno izobra-
ževanje, pevski zbor, plesne dejavnosti). Vendar podatki iz preglednic 1, 2 in 3
kažejo ravno obratno, in sicer, da tisti učitelji, ki so se ali se še aktivno ukvar-
jajo z glasbo, pogosteje uporabljajo IKT med poukom glasbene umetnosti
kot tisti, ki se niso nikoli aktivno ukvarjali z glasbo. Glede na dobljene po-
datke prve hipoteze, s katero smo trdili, da učitelji, ki se niso aktivno ukvarjali
z glasbo (formalno glasbeno izobraževanje, pevski zbor, plesne dejavnosti),
pri pouku glasbene umetnosti pogosteje uporabljajo IKT, ne moremo potr-
diti, zato smo to hipotezo ovrgli. Eden izmed razlogov, ki ga lahko navedemo,
je lahko ta, da smo učiteljem razrednega pouka v izpolnjevanje poslali sple-
tno anketo preko spletnega naslova in jim nismo razdelili pisnih anket. Tako
lahko rečemo, da posledično učitelji, ki so reševali našo spletno anketo, v

438
   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443