Page 344 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 344
aša Dolenc Orbanić, Petra Furlan in Nastja Cotič

Preglednica 9 Stališča študentov do pozitivnega vpliva uporabe IKT pri pouku
naravoslovja na razvoj spretnosti in sposobnosti pri učencih (f )

Trditve Letnik () () () ()

Z uporabo IKT lahko razvijamo različne . letnik , , , ,
naravoslovne postopke. . letnik
. letnik , , , ,
Z uporabo IKT lahko razvijamo razisko- . letnik
valne sposobnosti. . letnik , , , ,
. letnik
Kot učitelj bi uporabljal tablični računal- , , , ,
nik pri laboratorijskem delu.
, , , ,

, , , ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) se ne strinjam, (3) se strinjam, (4) po-
polnoma se strinjam.

naravoslovja z IKT enostavnejše v primerjavi s tradicionalnim pristopom. Ve-
čina študentov je izrazila svoje strinjanje (1. letnik: 66,7 ; 4. letnik: 50,0 ).
Nekoliko večji delež študentov 4. letnika (30,0 ) se ne strinja s trditvijo v
primerjavi s študenti 1. letnika (28,2 ). Predvidevamo, da so študenti 4. let-
nika na podlagi svojih izkušenj pri opravljanju pedagoške prakse ugotovili,
da tudi poučevanje z IKT ni tako enostavno. Tudi po pregledu raziskav (Ne-
whouse 2002; Tezci 2011) lahko opazimo, da se pri uporabi IKT učitelji srečajo
z različnimi ovirami, ki se kažejo v pomanjkanju časa, tehnične podpore ter
IKT-sredstev. Iz preglednice 8 je razbrati, da ni statistično značilnih razlik med
študenti različnih letnikov (U = 772,000; p = 0,929).

V drugo skupino smo umestili tri trditve, ki opisujejo pozitivne vplive upo-
rabe IKT na razvoj spretnosti in sposobnosti pri učencih. Pri prvi trditvi, s ka-
tero smo uporabo IKT izpostavili kot pozitivno za razvijanje različnih naravo-
slovnih postopkov, smo pri obeh primerjalnih skupinah dobil podobne rezul-
tate (preglednica 9). Večina študentov 1. letnika (61,5 ) in 4. letnika (60,0 )
se s trditvijo strinja. Le redki se s trditvijo ne strinjajo (1. letnik: 2,6 ; 4. letnik:
5,0 ). Rezultati (preglednica 10) so pokazali, da med študenti ni statistično
značilnih razlik v stališčih (U = 761,000; p = 0,828).

Z drugo trditvijo smo želeli ugotoviti stališča študentov do pozitivnega
vpliva uporabe IKT na razvoj raziskovalnih sposobnosti pri učencih. Študenti
4. letnika se večinoma (60,0 ) popolnoma strinjajo s trditvijo, medtem ko
se le četrtina študentov 1. letnika (25,6 ) z njo popolnoma strinja. Kar 10,3 
študentov 1. letnika je izrazilo svoje nestrinjanje s trditvijo. Kot je razvidno iz
preglednice 10, je razlika v stališčih študentov 1. in 4. letnika statistično zna-
čilna (U = 494,500; p = 0,002).

Tretja trditev govori o tem, da si lahko z IKT pomagamo tudi pri razvijanju
veščin v okviru laboratorijskega dela. Izhajali smo iz ugotovitev Akpinarja in

344
   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349