Page 343 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 343
Pogledi študentov na vključevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije
Preglednica 7 Stališča študentov do pozitivnega vpliva uporabe IKT pri pouku naravoslovja
na znanje in motivacijo učencev (f )
Trditve Letnik () () () ()
Z uporabo IKT lahko učencem približamo . letnik , , , ,
nekatere naravoslovne pojave in procese. . letnik
. letnik , , , ,
Učenje naravoslovja z IKT je učinkovitejše . letnik
od tradicionalnega pristopa. . letnik , , , ,
. letnik
Učenci so pri pouku naravoslovja z IKT ak- . letnik , , , ,
tivnejši in več sodelujejo. . letnik
, , , ,
Poučevanje naravoslovja s pomočjo IKT je
enostavnejše v primerjavi s tradicionalnim. , , , ,
, , , ,
, , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) se ne strinjam, (3) se strinjam, (4) po-
polnoma se strinjam.
Preglednica 8 Rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa za trditve prve skupine
Trditve Letnik R Mann-Whitney
Up
Z uporabo IKT lahko učencem približamo neka- . letnik ,
tere naravoslovne pojave in procese. . letnik , , ,
. letnik ,
Učenje naravoslovja z IKT je učinkovitejše od tra- . letnik , , ,
dicionalnega pristopa. . letnik ,
. letnik , , ,
Učenci so pri pouku naravoslovja z IKT aktivnejši . letnik ,
in več sodelujejo. . letnik , , ,
Poučevanje naravoslovja s pomočjo IKT je eno-
stavnejše v primerjavi s tradicionalnim.
v primerjavi s tradicionalnim pristopom (preglednica 7). Večina študentov 1.
letnika (61,5 ) se s trditvijo strinja, medtem ko se tretjina vprašanih (33,3 )
s trditvijo ne strinja. Študentje 4. letnika pa se večinoma (42,5 ) s trditvijo ne
strinjajo. To lahko pripišemo temu, da so tekom študija in na podlagi lastnih
izkušenj v razredu ugotovili, da včasih pouk z uporabo IKT ni tako učinko-
vit. Kot je razvidno iz preglednice 8, kljub razlikam, nismo potrdili statistične
značilnosti (U = 713,500; p = 0,473).
Pri tretji trditvi so študenti izrazili svoja stališča do pouka naravoslovja z IKT
kot pouka, pri katerem so učenci aktivnejši in več sodelujejo. Pri tem so bila
stališča študentov 1. in 4. letnika bolj ali manj izenačena, saj se jih je večina
strinjala s trditvijo (preglednica 8). Tudi statistično značilnih razlik med njimi
nismo potrdili (U = 765,000; p = 0,870).
Z zadnjo trditvijo nas je zanimalo, ali študenti menijo, da je poučevanje
343
Preglednica 7 Stališča študentov do pozitivnega vpliva uporabe IKT pri pouku naravoslovja
na znanje in motivacijo učencev (f )
Trditve Letnik () () () ()
Z uporabo IKT lahko učencem približamo . letnik , , , ,
nekatere naravoslovne pojave in procese. . letnik
. letnik , , , ,
Učenje naravoslovja z IKT je učinkovitejše . letnik
od tradicionalnega pristopa. . letnik , , , ,
. letnik
Učenci so pri pouku naravoslovja z IKT ak- . letnik , , , ,
tivnejši in več sodelujejo. . letnik
, , , ,
Poučevanje naravoslovja s pomočjo IKT je
enostavnejše v primerjavi s tradicionalnim. , , , ,
, , , ,
, , , ,
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) se ne strinjam, (3) se strinjam, (4) po-
polnoma se strinjam.
Preglednica 8 Rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa za trditve prve skupine
Trditve Letnik R Mann-Whitney
Up
Z uporabo IKT lahko učencem približamo neka- . letnik ,
tere naravoslovne pojave in procese. . letnik , , ,
. letnik ,
Učenje naravoslovja z IKT je učinkovitejše od tra- . letnik , , ,
dicionalnega pristopa. . letnik ,
. letnik , , ,
Učenci so pri pouku naravoslovja z IKT aktivnejši . letnik ,
in več sodelujejo. . letnik , , ,
Poučevanje naravoslovja s pomočjo IKT je eno-
stavnejše v primerjavi s tradicionalnim.
v primerjavi s tradicionalnim pristopom (preglednica 7). Večina študentov 1.
letnika (61,5 ) se s trditvijo strinja, medtem ko se tretjina vprašanih (33,3 )
s trditvijo ne strinja. Študentje 4. letnika pa se večinoma (42,5 ) s trditvijo ne
strinjajo. To lahko pripišemo temu, da so tekom študija in na podlagi lastnih
izkušenj v razredu ugotovili, da včasih pouk z uporabo IKT ni tako učinko-
vit. Kot je razvidno iz preglednice 8, kljub razlikam, nismo potrdili statistične
značilnosti (U = 713,500; p = 0,473).
Pri tretji trditvi so študenti izrazili svoja stališča do pouka naravoslovja z IKT
kot pouka, pri katerem so učenci aktivnejši in več sodelujejo. Pri tem so bila
stališča študentov 1. in 4. letnika bolj ali manj izenačena, saj se jih je večina
strinjala s trditvijo (preglednica 8). Tudi statistično značilnih razlik med njimi
nismo potrdili (U = 765,000; p = 0,870).
Z zadnjo trditvijo nas je zanimalo, ali študenti menijo, da je poučevanje
343