Page 345 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 345
Pogledi študentov na vključevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije

Preglednica 10 Rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa za trditve druge skupine

Trditve Letnik R Mann-Whitney
Up

Z uporabo IKT lahko razvijamo različne naravo- . letnik , , ,
slovne postopke. . letnik , , ,
. letnik , , ,
Z uporabo IKT lahko razvijamo raziskovalne spo- . letnik ,
sobnosti. . letnik ,
. letnik ,
Kot učitelj bi uporabljal tablični računalnik pri la-
boratorijskem delu.

Preglednica 11 Stališča študentov do pozitivnega vpliva uporabe IKT na celostni razvoj
učencev (f )

Trditve Letnik () () () () ()

Učenje naravoslovja z IKT spod- . letnik , , , , ,
buja ustvarjalnost. . letnik , , , , ,
. letnik , , , , ,
Učenje naravoslovja z IKT spod- . letnik , , , , ,
buja kritično mišljenje. . letnik , , , , ,
. letnik , , , , ,
Učenje naravoslovja z IKT spod-
buja timsko delo in izmenjavo
mnenj med vrstniki.

Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) se ne strinjam, (3) se strinjam, (4) po-
polnoma se strinjam, (5) ni odgovora.

Ergina (2007), ki menita, da kombiniranje laboratorijskega dela in uporaba IKT
lahko dobro vplivata na znanje učencev in na razumevanje nekaterih ekspe-
rimentov ter posledično na razvijanje veščin v okviru laboratorijskega dela.
Skoraj tretjina študentov 4. letnika (27,5 ) se s trditvijo popolnoma strinja,
medtem ko se nihče od študentov 1. letnika ni opredelil za to izbiro. Manjši
delež študentov se z omejeno trditvijo sploh ne strinja (1. letnik: 5,1 ; 4. let-
nik: 7,5 ). Kot lahko vidimo iz povprečnih rangov, so študenti 4. letnika iz-
razili večje strinjanje s trditvijo kot študenti 1. letnika (preglednica 10). Raz-
like med primerjalnimi skupinami so statistično značilne (U = 546,000; p =
0,014).

Ker so razvijanje kritičnega mišljenja, povečanje sodelovalnega učenja in
povečanje motivacije pri učencih prednosti učenja z IKT, ki jih poudarjajo raz-
lični avtorji (Fu 2003; Kubiatko in Haláková 2009; Tüzün idr. 2009), smo v tretjo
skupino trditev umestili trditve, vezane na pozitivni vpliv uporabe IKT pri po-
uku naravoslovja na celostni razvoj učencev. Prva trditev se je nanašala na
spodbujanje ustvarjalnosti. Kot lahko razberemo iz preglednice 11, se tako

345
   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350