Page 345 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 345
Pogledi študentov na vključevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije
Preglednica 10 Rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa za trditve druge skupine
Trditve Letnik R Mann-Whitney
Up
Z uporabo IKT lahko razvijamo različne naravo- . letnik , , ,
slovne postopke. . letnik , , ,
. letnik , , ,
Z uporabo IKT lahko razvijamo raziskovalne spo- . letnik ,
sobnosti. . letnik ,
. letnik ,
Kot učitelj bi uporabljal tablični računalnik pri la-
boratorijskem delu.
Preglednica 11 Stališča študentov do pozitivnega vpliva uporabe IKT na celostni razvoj
učencev (f )
Trditve Letnik () () () () ()
Učenje naravoslovja z IKT spod- . letnik , , , , ,
buja ustvarjalnost. . letnik , , , , ,
. letnik , , , , ,
Učenje naravoslovja z IKT spod- . letnik , , , , ,
buja kritično mišljenje. . letnik , , , , ,
. letnik , , , , ,
Učenje naravoslovja z IKT spod-
buja timsko delo in izmenjavo
mnenj med vrstniki.
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) se ne strinjam, (3) se strinjam, (4) po-
polnoma se strinjam, (5) ni odgovora.
Ergina (2007), ki menita, da kombiniranje laboratorijskega dela in uporaba IKT
lahko dobro vplivata na znanje učencev in na razumevanje nekaterih ekspe-
rimentov ter posledično na razvijanje veščin v okviru laboratorijskega dela.
Skoraj tretjina študentov 4. letnika (27,5 ) se s trditvijo popolnoma strinja,
medtem ko se nihče od študentov 1. letnika ni opredelil za to izbiro. Manjši
delež študentov se z omejeno trditvijo sploh ne strinja (1. letnik: 5,1 ; 4. let-
nik: 7,5 ). Kot lahko vidimo iz povprečnih rangov, so študenti 4. letnika iz-
razili večje strinjanje s trditvijo kot študenti 1. letnika (preglednica 10). Raz-
like med primerjalnimi skupinami so statistično značilne (U = 546,000; p =
0,014).
Ker so razvijanje kritičnega mišljenja, povečanje sodelovalnega učenja in
povečanje motivacije pri učencih prednosti učenja z IKT, ki jih poudarjajo raz-
lični avtorji (Fu 2003; Kubiatko in Haláková 2009; Tüzün idr. 2009), smo v tretjo
skupino trditev umestili trditve, vezane na pozitivni vpliv uporabe IKT pri po-
uku naravoslovja na celostni razvoj učencev. Prva trditev se je nanašala na
spodbujanje ustvarjalnosti. Kot lahko razberemo iz preglednice 11, se tako
345
Preglednica 10 Rezultati Mann-Whitneyevega U-preizkusa za trditve druge skupine
Trditve Letnik R Mann-Whitney
Up
Z uporabo IKT lahko razvijamo različne naravo- . letnik , , ,
slovne postopke. . letnik , , ,
. letnik , , ,
Z uporabo IKT lahko razvijamo raziskovalne spo- . letnik ,
sobnosti. . letnik ,
. letnik ,
Kot učitelj bi uporabljal tablični računalnik pri la-
boratorijskem delu.
Preglednica 11 Stališča študentov do pozitivnega vpliva uporabe IKT na celostni razvoj
učencev (f )
Trditve Letnik () () () () ()
Učenje naravoslovja z IKT spod- . letnik , , , , ,
buja ustvarjalnost. . letnik , , , , ,
. letnik , , , , ,
Učenje naravoslovja z IKT spod- . letnik , , , , ,
buja kritično mišljenje. . letnik , , , , ,
. letnik , , , , ,
Učenje naravoslovja z IKT spod-
buja timsko delo in izmenjavo
mnenj med vrstniki.
Opombe Naslovi stolpcev: (1) sploh se ne strinjam, (2) se ne strinjam, (3) se strinjam, (4) po-
polnoma se strinjam, (5) ni odgovora.
Ergina (2007), ki menita, da kombiniranje laboratorijskega dela in uporaba IKT
lahko dobro vplivata na znanje učencev in na razumevanje nekaterih ekspe-
rimentov ter posledično na razvijanje veščin v okviru laboratorijskega dela.
Skoraj tretjina študentov 4. letnika (27,5 ) se s trditvijo popolnoma strinja,
medtem ko se nihče od študentov 1. letnika ni opredelil za to izbiro. Manjši
delež študentov se z omejeno trditvijo sploh ne strinja (1. letnik: 5,1 ; 4. let-
nik: 7,5 ). Kot lahko vidimo iz povprečnih rangov, so študenti 4. letnika iz-
razili večje strinjanje s trditvijo kot študenti 1. letnika (preglednica 10). Raz-
like med primerjalnimi skupinami so statistično značilne (U = 546,000; p =
0,014).
Ker so razvijanje kritičnega mišljenja, povečanje sodelovalnega učenja in
povečanje motivacije pri učencih prednosti učenja z IKT, ki jih poudarjajo raz-
lični avtorji (Fu 2003; Kubiatko in Haláková 2009; Tüzün idr. 2009), smo v tretjo
skupino trditev umestili trditve, vezane na pozitivni vpliv uporabe IKT pri po-
uku naravoslovja na celostni razvoj učencev. Prva trditev se je nanašala na
spodbujanje ustvarjalnosti. Kot lahko razberemo iz preglednice 11, se tako
345