Page 340 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 340
aša Dolenc Orbanić, Petra Furlan in Nastja Cotič

Preglednica 5 Mnenja študentov o pomanjkljivosti uporabe IKT pri pouku naravoslovja
glede na letnik študija

Odgovori . letnik . letnik
f f f f

Manj nadzora nad učenci  ,  ,
Praktični poskusi in izkustv. učenje je pomembnejše  ,  ,
Velik strošek nabave IKT-opreme  ,  ,
Časovno potratno  ,
Nedostopnost naprav  ,  ,
Premalo znanja učitelja  ,  ,
Zmanjšuje se grafomotorika  ,  ,
Ne spodbuja sodelovanja  ,  ,
Zmanjša se pozornost učencev  ,  ,
Izguba smisla za domišljijo  ,  ,
Boljši je tradicionalni pristop  ,  ,
Možna poškodba naprav  ,  ,
Zavajajoče informacije  ,  ,
Predstavlja potuho učencem  ,  ,
IKT predstavlja bolj zabavo  ,  ,
Nepotrebna uporaba, uporabljajo že veliko doma  ,  ,
Baterije se hitro spraznijo  ,  ,
Zmanjša miselne sposobnosti  ,  ,
 ,

stavilo povečanje motivacije pri učencih, medtem ko so le 3 študenti (7,7 )
1. letnika enakega mnenja. Študentom 1. letnika (30,8 ) se zdi IKT pri po-
uku uporabna za hitro dostopanje do podatkov, medtem ko so to prednost
izpostavili le nekateri študenti 4. letnika (12,5 ). Študentje 4. letnika so bili
zelo izčrpni pri podajanju odgovorov, saj so navedene prednosti uporabe IKT
tudi utemeljili. Odgovori študentov 1. letnika niso bili tako obsežni. Predvide-
vamo, da je to zaradi pomanjkanja znanja in izkušenj v praksi.

Po pregledu odgovorov lahko vidimo, da so študenti navedli kar nekaj
prednosti, ki jih zasledimo tudi v literaturi (Cox idr. 2004; Tuzun idr. 2009; Gu-
erra, Moreira in Vieira 2010): boljše razumevanje različnih naravoslovnih po-
javov, zanimivejši pouk, izboljšanje znanja in motivacije pri učencih.

Iz preglednice 5, v kateri predstavljamo mnenja študentov o pomanjkljivo-
sti uporabe IKT pri pouku naravoslovja, lahko razberemo, da se mnenja štu-
dentov 1. in 4. letnika precej razlikujejo. Študenti 1. letnika so v največjem de-
ležu (23,1 ) mnenja, da IKT ne more nadomestiti praktičnih poskusov in izku-
stvenega učenja. Študenti 4. letnika so pretežno mnenja, da imajo z uporabo

340
   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345