Page 340 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 340
aša Dolenc Orbanić, Petra Furlan in Nastja Cotič
Preglednica 5 Mnenja študentov o pomanjkljivosti uporabe IKT pri pouku naravoslovja
glede na letnik študija
Odgovori . letnik . letnik
f f f f
Manj nadzora nad učenci , ,
Praktični poskusi in izkustv. učenje je pomembnejše , ,
Velik strošek nabave IKT-opreme , ,
Časovno potratno ,
Nedostopnost naprav , ,
Premalo znanja učitelja , ,
Zmanjšuje se grafomotorika , ,
Ne spodbuja sodelovanja , ,
Zmanjša se pozornost učencev , ,
Izguba smisla za domišljijo , ,
Boljši je tradicionalni pristop , ,
Možna poškodba naprav , ,
Zavajajoče informacije , ,
Predstavlja potuho učencem , ,
IKT predstavlja bolj zabavo , ,
Nepotrebna uporaba, uporabljajo že veliko doma , ,
Baterije se hitro spraznijo , ,
Zmanjša miselne sposobnosti , ,
,
stavilo povečanje motivacije pri učencih, medtem ko so le 3 študenti (7,7 )
1. letnika enakega mnenja. Študentom 1. letnika (30,8 ) se zdi IKT pri po-
uku uporabna za hitro dostopanje do podatkov, medtem ko so to prednost
izpostavili le nekateri študenti 4. letnika (12,5 ). Študentje 4. letnika so bili
zelo izčrpni pri podajanju odgovorov, saj so navedene prednosti uporabe IKT
tudi utemeljili. Odgovori študentov 1. letnika niso bili tako obsežni. Predvide-
vamo, da je to zaradi pomanjkanja znanja in izkušenj v praksi.
Po pregledu odgovorov lahko vidimo, da so študenti navedli kar nekaj
prednosti, ki jih zasledimo tudi v literaturi (Cox idr. 2004; Tuzun idr. 2009; Gu-
erra, Moreira in Vieira 2010): boljše razumevanje različnih naravoslovnih po-
javov, zanimivejši pouk, izboljšanje znanja in motivacije pri učencih.
Iz preglednice 5, v kateri predstavljamo mnenja študentov o pomanjkljivo-
sti uporabe IKT pri pouku naravoslovja, lahko razberemo, da se mnenja štu-
dentov 1. in 4. letnika precej razlikujejo. Študenti 1. letnika so v največjem de-
ležu (23,1 ) mnenja, da IKT ne more nadomestiti praktičnih poskusov in izku-
stvenega učenja. Študenti 4. letnika so pretežno mnenja, da imajo z uporabo
340
Preglednica 5 Mnenja študentov o pomanjkljivosti uporabe IKT pri pouku naravoslovja
glede na letnik študija
Odgovori . letnik . letnik
f f f f
Manj nadzora nad učenci , ,
Praktični poskusi in izkustv. učenje je pomembnejše , ,
Velik strošek nabave IKT-opreme , ,
Časovno potratno ,
Nedostopnost naprav , ,
Premalo znanja učitelja , ,
Zmanjšuje se grafomotorika , ,
Ne spodbuja sodelovanja , ,
Zmanjša se pozornost učencev , ,
Izguba smisla za domišljijo , ,
Boljši je tradicionalni pristop , ,
Možna poškodba naprav , ,
Zavajajoče informacije , ,
Predstavlja potuho učencem , ,
IKT predstavlja bolj zabavo , ,
Nepotrebna uporaba, uporabljajo že veliko doma , ,
Baterije se hitro spraznijo , ,
Zmanjša miselne sposobnosti , ,
,
stavilo povečanje motivacije pri učencih, medtem ko so le 3 študenti (7,7 )
1. letnika enakega mnenja. Študentom 1. letnika (30,8 ) se zdi IKT pri po-
uku uporabna za hitro dostopanje do podatkov, medtem ko so to prednost
izpostavili le nekateri študenti 4. letnika (12,5 ). Študentje 4. letnika so bili
zelo izčrpni pri podajanju odgovorov, saj so navedene prednosti uporabe IKT
tudi utemeljili. Odgovori študentov 1. letnika niso bili tako obsežni. Predvide-
vamo, da je to zaradi pomanjkanja znanja in izkušenj v praksi.
Po pregledu odgovorov lahko vidimo, da so študenti navedli kar nekaj
prednosti, ki jih zasledimo tudi v literaturi (Cox idr. 2004; Tuzun idr. 2009; Gu-
erra, Moreira in Vieira 2010): boljše razumevanje različnih naravoslovnih po-
javov, zanimivejši pouk, izboljšanje znanja in motivacije pri učencih.
Iz preglednice 5, v kateri predstavljamo mnenja študentov o pomanjkljivo-
sti uporabe IKT pri pouku naravoslovja, lahko razberemo, da se mnenja štu-
dentov 1. in 4. letnika precej razlikujejo. Študenti 1. letnika so v največjem de-
ležu (23,1 ) mnenja, da IKT ne more nadomestiti praktičnih poskusov in izku-
stvenega učenja. Študenti 4. letnika so pretežno mnenja, da imajo z uporabo
340