Page 341 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 341
Pogledi študentov na vključevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije
IKT pri pouku manjši nadzor nad učenci (37,5 ) in da je izvajanje poskusov
oz. izkustveno učenje pomembnejše od uporabe IKT (32,5 ). Njihova mne-
nja so skladna z Butlerjem (2015), ki je zapisal, da učenci ob uporabi tehno-
logije ne uporabljajo več vseh čutil in pri tem ne razvijajo toliko kognitivnih
sposobnosti, kakor bi jih z uporabo pisala, zvezka in konkretnega materiala.
Študentje 4. letnika so bolj argumentirali svoje odgovore v primerjavi s štu-
denti 1. letnika. Iz njihovih odgovorov je razvidno, da so tudi kritičnejši do
uporabe IKT pri pouku, kar lahko pripišemo njihovim izkušnjam, pridoblje-
nim pri pedagoški praksi in pri posameznih predmetih.
Glede na to, da v zadnjem času lahko zasledimo veliko raziskav (Nouri idr.
2014; Tarng idr. 2015), ki temeljijo na uporabi IKT pri terenskem delu, smo s
tretjim vprašanjem preverjali mnenja študentov o uporabi IKT pri terenskem
delu. Ugotovili smo, da bi se študentje 4. letnika za uporabo IKT pri terenskem
delu odločili v večji meri (52,5 ) kot študentje 1. letnika (46,2 ).
Poleg tega nas je zanimalo, kako bi uporabili IKT pri terenskem delu. Pri od-
govorih na to vprašanje je opaziti, da imajo 4. letniki več izkušenj in znanja v
primerjavi s študenti 1. letnika. Študenti 4. letnika bi IKT v največji meri upo-
rabljali za določanje organizmov s pomočjo določevalnih ključev. To lahko
pripišemo temu, da so v sklopu predmeta Naravoslovje na terenskih vajah
uporabljali interaktivne določevalne ključe. Poleg tega so študentje 4. letnika
menili, da si lahko z IKT pomagajo pri orientaciji, pri iskanju informacij in fo-
tografiranju. Študentje 1. letnika bi IKT uporabili za meritve, fotografiranje,
iskanje informacij in izvedbo kvizov.
Analiza stališč študentov do uporabe IKT pri pouku naravoslovja
V tretjem sklopu anketnega vprašalnika so nas zanimala stališča študentov
do uporabe IKT pri pouku naravoslovja. V preglednici 6 prikazujemo, s kate-
rimi trditvami so se študenti (N = 79) najbolj strinjali in s katerimi manj. Ran-
žirna vrsta kaže, da je strinjanje s trditvami v razponu od 1,94 do 3,58. Na vrhu
ranžirne vrste je trditev, ki pravi, da lahko z uporabo IKT olajšamo razume-
vanje naravoslovnih pojavov in procesov (x = 3,58). Najnižje strinjanje se je
izkazalo pri trditvi, vezani na časovno potratnost uporabe IKT pri pouku na-
ravoslovja (x = 1,94).
Trditve smo razdelili v štiri skupine. S prvo skupino trditev smo želeli ugoto-
viti, kakšna so stališča študentov do pozitivnih vplivov uporabe IKT pri pouku
naravoslovja na pridobljeno znanja in motivacijo učencev (preglednica 7).
S prvo trditvijo smo preverjali, ali študenti menijo, da lahko z uporabo
IKT učencem približamo naravoslovne pojave in procese. Večina študentov
(51,3 ) 1. letnika se s trditvijo strinja in 46,5 študentov se z njo popolnoma
341
IKT pri pouku manjši nadzor nad učenci (37,5 ) in da je izvajanje poskusov
oz. izkustveno učenje pomembnejše od uporabe IKT (32,5 ). Njihova mne-
nja so skladna z Butlerjem (2015), ki je zapisal, da učenci ob uporabi tehno-
logije ne uporabljajo več vseh čutil in pri tem ne razvijajo toliko kognitivnih
sposobnosti, kakor bi jih z uporabo pisala, zvezka in konkretnega materiala.
Študentje 4. letnika so bolj argumentirali svoje odgovore v primerjavi s štu-
denti 1. letnika. Iz njihovih odgovorov je razvidno, da so tudi kritičnejši do
uporabe IKT pri pouku, kar lahko pripišemo njihovim izkušnjam, pridoblje-
nim pri pedagoški praksi in pri posameznih predmetih.
Glede na to, da v zadnjem času lahko zasledimo veliko raziskav (Nouri idr.
2014; Tarng idr. 2015), ki temeljijo na uporabi IKT pri terenskem delu, smo s
tretjim vprašanjem preverjali mnenja študentov o uporabi IKT pri terenskem
delu. Ugotovili smo, da bi se študentje 4. letnika za uporabo IKT pri terenskem
delu odločili v večji meri (52,5 ) kot študentje 1. letnika (46,2 ).
Poleg tega nas je zanimalo, kako bi uporabili IKT pri terenskem delu. Pri od-
govorih na to vprašanje je opaziti, da imajo 4. letniki več izkušenj in znanja v
primerjavi s študenti 1. letnika. Študenti 4. letnika bi IKT v največji meri upo-
rabljali za določanje organizmov s pomočjo določevalnih ključev. To lahko
pripišemo temu, da so v sklopu predmeta Naravoslovje na terenskih vajah
uporabljali interaktivne določevalne ključe. Poleg tega so študentje 4. letnika
menili, da si lahko z IKT pomagajo pri orientaciji, pri iskanju informacij in fo-
tografiranju. Študentje 1. letnika bi IKT uporabili za meritve, fotografiranje,
iskanje informacij in izvedbo kvizov.
Analiza stališč študentov do uporabe IKT pri pouku naravoslovja
V tretjem sklopu anketnega vprašalnika so nas zanimala stališča študentov
do uporabe IKT pri pouku naravoslovja. V preglednici 6 prikazujemo, s kate-
rimi trditvami so se študenti (N = 79) najbolj strinjali in s katerimi manj. Ran-
žirna vrsta kaže, da je strinjanje s trditvami v razponu od 1,94 do 3,58. Na vrhu
ranžirne vrste je trditev, ki pravi, da lahko z uporabo IKT olajšamo razume-
vanje naravoslovnih pojavov in procesov (x = 3,58). Najnižje strinjanje se je
izkazalo pri trditvi, vezani na časovno potratnost uporabe IKT pri pouku na-
ravoslovja (x = 1,94).
Trditve smo razdelili v štiri skupine. S prvo skupino trditev smo želeli ugoto-
viti, kakšna so stališča študentov do pozitivnih vplivov uporabe IKT pri pouku
naravoslovja na pridobljeno znanja in motivacijo učencev (preglednica 7).
S prvo trditvijo smo preverjali, ali študenti menijo, da lahko z uporabo
IKT učencem približamo naravoslovne pojave in procese. Večina študentov
(51,3 ) 1. letnika se s trditvijo strinja in 46,5 študentov se z njo popolnoma
341