Page 319 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 319
Teachers through the Prism of Educational Activity at School
september. http://www.viva.si/Mnenja/7797/DruC5BEinski-zakonik
-in-kaznovanje-otrok
———. 2012. ‘Funkcionalna nedoraslost je spodrsljaj zahodne civilizacije in vz-
goje.’ Viva, 10. maj. http://www.viva.si/Mnenja/9044/Funkcionalna
-neodraslost-je-spodrsljaj-zahodne-civilizacije-in-vzgoje
Žagar, Drago, ur. 2009. Psihologija za učitelje. Ljubljana: Znanstvena založba
Filozofske fakultete.
Učitelji skozi prizmo vzgojnega delovanja v šoli
V članku bomo predstavili pogosto polemično, občutljivo področje vzgoje v
osnovni šoli, ki je vedno raznolika v interesu. Ker se vzgoja otrok vse bolj pre-
laga z institucije na institucijo, smo se odločili, da povzamemo ključne dejav-
nike vzgoje, ki pripelje otroka do samostojnega in odgovornega odraslega, ter
jih predstavimo izbrani javnosti. Pomembno se nam zdi, da se vsi, ki se ukvar-
jamo z vzgojo, zavedamo tako določenosti človeka z družbo kot posamezni-
kove enkratnosti in neponovljivosti. Z vzgojo, ki predstavlja načrtovani del so-
cializacije, odrasli v skladu s svojimi prepričanji vplivamo na oblikovanje odra-
ščajočih osebnosti. Za proces vzgoje so ključnega pomena starši, nezanemar-
ljiva pa je tudi funkcija učiteljev. Učitelji preko izobraževanja družinsko vzgojo
presegajo in vplivajo na otrokov odnos do sebe in sveta, v katerem živi. Če-
prav so učitelji enotnega mnenja, da njihovo delo presega izobraževanje, se
ob vzgajanju pogosto čutijo nemočne, brez doktrine in strategij ter skušajo
vzgojo preložiti nazaj na starše.
Ključne besede: vzgoja, funkcionalni odrasli, moralen posameznik, šola, učitelj
319
september. http://www.viva.si/Mnenja/7797/DruC5BEinski-zakonik
-in-kaznovanje-otrok
———. 2012. ‘Funkcionalna nedoraslost je spodrsljaj zahodne civilizacije in vz-
goje.’ Viva, 10. maj. http://www.viva.si/Mnenja/9044/Funkcionalna
-neodraslost-je-spodrsljaj-zahodne-civilizacije-in-vzgoje
Žagar, Drago, ur. 2009. Psihologija za učitelje. Ljubljana: Znanstvena založba
Filozofske fakultete.
Učitelji skozi prizmo vzgojnega delovanja v šoli
V članku bomo predstavili pogosto polemično, občutljivo področje vzgoje v
osnovni šoli, ki je vedno raznolika v interesu. Ker se vzgoja otrok vse bolj pre-
laga z institucije na institucijo, smo se odločili, da povzamemo ključne dejav-
nike vzgoje, ki pripelje otroka do samostojnega in odgovornega odraslega, ter
jih predstavimo izbrani javnosti. Pomembno se nam zdi, da se vsi, ki se ukvar-
jamo z vzgojo, zavedamo tako določenosti človeka z družbo kot posamezni-
kove enkratnosti in neponovljivosti. Z vzgojo, ki predstavlja načrtovani del so-
cializacije, odrasli v skladu s svojimi prepričanji vplivamo na oblikovanje odra-
ščajočih osebnosti. Za proces vzgoje so ključnega pomena starši, nezanemar-
ljiva pa je tudi funkcija učiteljev. Učitelji preko izobraževanja družinsko vzgojo
presegajo in vplivajo na otrokov odnos do sebe in sveta, v katerem živi. Če-
prav so učitelji enotnega mnenja, da njihovo delo presega izobraževanje, se
ob vzgajanju pogosto čutijo nemočne, brez doktrine in strategij ter skušajo
vzgojo preložiti nazaj na starše.
Ključne besede: vzgoja, funkcionalni odrasli, moralen posameznik, šola, učitelj
319