Page 89 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 89
Povzetek ugotovitev raziskave

tegijo nizkih stroškov in privlačnih cen, strategijo osredinjenja, strategijo
prehitevanja) (preglednica 53).

Preglednica 53: Povzetek ugotovitev preverjanja hipoteze

Analiza Statistična Potrditev hipoteze Ugotovitev Vrsta vpliva
Strukturni model značilnost DA/NE
DA/NE Je potrjena. Strategija diferencia-
DA cije pozitivno vpli-
DA va na ROA, EVA in

BON.

Uspelo nam je dokazati, da so podjetja, ki uporabljajo strategijo dife- 89
renciacije, uspešnejša kot tista, ki uporabljajo eno od ostalih ostale strate-
gij. Rezultati kažejo, da ima strategija diferenciacije pozitiven učinek na
ROA in EVA ter negativen na BON. Slednji je pričakovan, saj nižja vred-
nost BON v našem primeru pomeni višjo bonitetno oceno in s tem viš-
jo uspešnost. Dejansko to pomeni pozitiven (ugoden) vpliv. Pri pretvorbi
opisnih bonitetnih ocen podjetij v številčne vrednosti smo namreč upora-
bili lestvico, na kateri smo najboljšo bonitetno oceno točkovali z najmanj-
šim in najslabšo z največjim številom točk. Majhno število BON tako po-
meni visoko bonitetno oceno, kar pomeni višjo uspešnost. Na podlagi
empirične analize s strukturnimi modeli za hipotezo lahko sklenemo, da
le strategija diferenciacije vpliva na vidike uspešnosti podjetij.

Strategija diferenciacije pozitivno vpliva tako na ROA kot EVA in
BON. Ugotavljamo, da na strategijo diferenciacije, ki je ena izmed stra-
tegij podjetja do kupcev, tudi vplivajo kupci, kar smo zaznali prek trditve
Q2c, ki se glasi »Na nas se obračajo povsem novi kupci, s katerimi še nis-
mo sodelovali«. Prav tako smo prek trditev (Q5a, b, c, d) ugotovili, da na
strategijo diferenciacije vplivajo dobavitelji. Na strani dobaviteljev smo
kot najvplivnejšo zaznali trditev Q5c, ki se glasi »Naši glavni dobavitelji
se hitro prilagajajo spremembam v panogi«.
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94