Page 64 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 64
ategije in uspešnost podjetja
ci« 0,772, kar pomeni, da so naše trditve ustrezne in primerne za nadalj-
njo analizo.
Preverili smo še interno konsistentnost (zanesljivost oz. ponovljivost)
rezultatov ob podobnih podatkih, ki jo merimo s parametrom Cronba-
chova alfa – α (priloga 6). Parameter Cronbachova alfa za področje »Kup-
ci« znaša 0,148, kar je po Tavakolu in Dennicku (2011, 53) manj kot 0,5 in
pomeni, da je naš sklop trditev za področje »Kupci« premalo konsisten-
ten. Tudi z izločevanjem posameznih trditev tega v našem primeru ne mo-
remo izboljšati. Za področje »Kupci« torej ne moremo govoriti o enodi-
menzionalnosti področja, ampak bomo skozi analizo posamezne trditve
na področju »Kupci« obravnavali ločeno.
Rezultati ocen na področju »Konkurenti«
64 Konkurenti v našem modelu povezav predstavljajo sestavni del dejavnika
»Spremembe v okolju«, za katerega smo na podlagi raziskane literature in
spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima vpliv na odvisno spre-
menljivko, to je strategijo podjetja do kupcev (slika 1). Uvodoma predsta-
vljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev in rezultate ana-
lize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje »Konkurenti«.
V našem primeru so vse trditve znotraj področja »Konkurenti«, ra-
zen pri trditvi »Naš glavni tekmec v panogi se hitreje prilagaja na spre-
membe kot mi«, dovolj povezane. To nakazujejo vrednosti pod 0,3 (pre-
glednica 16).
Preglednica 16: Področje »Konkurenti« – povezanost med trditvami
Trditev V našo pa Konkuren Tržni Naš glavni
nogo ves čas ti v naši pano deleži med tekmec v pa
vstop ajo novi konkurenti nogi se hit
konkurenti. gi pogosto v naši pano reje prilagaja
spreminjajo gi se s časom na spremem
svojo strate zelo spremin be kot mi.
gijo. jajo.
V našo panogo ves čas vstopajo novi konkurenti. 1,000
Konkurenti v naši panogi pogosto spreminjajo svo- 0,540 1,000 1,000
jo strategijo. 0,406 0,496
Tržni deleži med konkurenti v naši panogi se s ča-
som zelo spreminjajo.
Naš glavni tekmec v panogi se hitreje prilagaja na 0,192 0,318 0,198 1,000
spremembe kot mi.
Determinanta = 0,461
ci« 0,772, kar pomeni, da so naše trditve ustrezne in primerne za nadalj-
njo analizo.
Preverili smo še interno konsistentnost (zanesljivost oz. ponovljivost)
rezultatov ob podobnih podatkih, ki jo merimo s parametrom Cronba-
chova alfa – α (priloga 6). Parameter Cronbachova alfa za področje »Kup-
ci« znaša 0,148, kar je po Tavakolu in Dennicku (2011, 53) manj kot 0,5 in
pomeni, da je naš sklop trditev za področje »Kupci« premalo konsisten-
ten. Tudi z izločevanjem posameznih trditev tega v našem primeru ne mo-
remo izboljšati. Za področje »Kupci« torej ne moremo govoriti o enodi-
menzionalnosti področja, ampak bomo skozi analizo posamezne trditve
na področju »Kupci« obravnavali ločeno.
Rezultati ocen na področju »Konkurenti«
64 Konkurenti v našem modelu povezav predstavljajo sestavni del dejavnika
»Spremembe v okolju«, za katerega smo na podlagi raziskane literature in
spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima vpliv na odvisno spre-
menljivko, to je strategijo podjetja do kupcev (slika 1). Uvodoma predsta-
vljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev in rezultate ana-
lize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje »Konkurenti«.
V našem primeru so vse trditve znotraj področja »Konkurenti«, ra-
zen pri trditvi »Naš glavni tekmec v panogi se hitreje prilagaja na spre-
membe kot mi«, dovolj povezane. To nakazujejo vrednosti pod 0,3 (pre-
glednica 16).
Preglednica 16: Področje »Konkurenti« – povezanost med trditvami
Trditev V našo pa Konkuren Tržni Naš glavni
nogo ves čas ti v naši pano deleži med tekmec v pa
vstop ajo novi konkurenti nogi se hit
konkurenti. gi pogosto v naši pano reje prilagaja
spreminjajo gi se s časom na spremem
svojo strate zelo spremin be kot mi.
gijo. jajo.
V našo panogo ves čas vstopajo novi konkurenti. 1,000
Konkurenti v naši panogi pogosto spreminjajo svo- 0,540 1,000 1,000
jo strategijo. 0,406 0,496
Tržni deleži med konkurenti v naši panogi se s ča-
som zelo spreminjajo.
Naš glavni tekmec v panogi se hitreje prilagaja na 0,192 0,318 0,198 1,000
spremembe kot mi.
Determinanta = 0,461