Page 60 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 60
Strategije in uspešnost podjetja

kot njihov glavni tekmec. Relativno visoko oceno (3,77) so anketiranci v
povprečju podali tudi pri trditvi, da nove izdelke oz. storitve na trg uvaja-
jo hitreje kot njihov glavni tekmec. Standardni odkloni trditev se giblje-
jo od 1,202 do 1,299.

Preglednica 12: Rezultati ocen za dejavnik »Strategija podjetja do kupcev« – področje
»Strategija prehitevanja«

Trditev Povprečna Standardni Koef. asi­ Koef.
vrednost odklon metričnosti sploščenosti

(1–6)

Nove potrebe trga zaznamo hitreje kot 3,75 1,202 0,032 –0,446
naš glavni tekmec.

60 Nove izdelke/storitve na trg uvajamo hi- 3,77 1,239 –0,151 –0,526
treje kot naš glavni tekmec.

Pri uvajanju sprememb v naše poslovanje 3,79 1,241 –0,133 –0,570
smo hitrejši kot naš glavni tekmec.

Spremembe v panogi sprožamo hitreje 3,79 1,299 –0,072 –0,648
kot naš glavni tekmec.

Skupaj strategija prehitevanja 3,78

Vrednosti koeficientov asimetričnosti so pri večini trditev negativne,
kar nakazuje na asimetrijo v levo. Izjema je le prva trditev, pri kateri je
vrednost koeficienta asimetričnosti pozitivna, kar nakazuje na asimetri-
jo v desno. Vrednosti koeficientov sploščenosti so pri vseh trditvah nega-
tivne, kar pomeni sploščeno porazdelitev. Grafični prikaz asimetričnos-
ti je v prilogi 4.

Če povzamemo, so anketiranci za dejavnik »Strategija podjetja do
kupcev« v povprečju najvišjo oceno (4,83) dodelili trditvi, da stremijo
k prepoznavnosti lastne blagovne znamke. Prav tako so ocenili stanje
uporabe strategije nizkih stroškov in privlačnih cen, kjer so v povprečju
z najvišjo oceno (4,23) ocenili trditev, da so v podjetju pri izvajanju
poslovnih aktivnosti visoko učinkoviti (produktivni). Pri uporabi
strategije diferenciacije so najvišjo oceno (3,84) dodelili trditvi, da na trg
ponujajo specialne oz. nišne izdelke oz. storitve, z najnižjo povprečno
oceno (3,62) pa so ocenili trditev, da na trg ponujajo ožji izbor izdelkov oz.
storitev kot njihova konkurenca. V povprečju so pri strategiji prehitevanja
najvišjo oceno (3,79) dodelili trditvama, da so pri uvajanju sprememb
v svoje poslovanje hitrejši kot njihov glavni tekmec in da spremembe v
panogi sprožajo hitreje kot njihovi tekmeci. Najnižjo povprečno oceno
(3,75) so dodelili trditvi, da nove potrebe trga zaznajo hitreje kot njihov
glavni tekmec. Relativno visoko oceno (3,77) so anketiranci v povprečju
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65