Page 59 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 59
Rezultati empirične raziskave
primeru smo uporabili štiri trditve, katerih povprečne vrednosti, stan-
dardne odklone ter vrednosti koeficientov asimetrije in sploščenosti pri-
kazujemo v preglednici 11.
Preglednica 11: Rezultati ocen za dejavnik »Strategija podjetja do kupcev« – področje
»Strategija osredinjenja«
Trditev Povprečna Standardni Koef. asi Koef.
vrednost odklon metričnosti sploščenosti
Z našimi izdelki/storitvami ciljamo na
ozek segment kupcev. (1–6) 1,613 0,307 –1,073
3,12 1,419 0,698 –0,448
Na trg ponujamo ožji nabor izdelkov/
storitev kot naša konkurenca. 2,62 1,212 0,598 –0,141 59
Na trg ponujamo izdelke/storitve v oz- 2,67 1,559 –0,245 –1,077
kem cenovnem segmentu.
3,84
Na trg ponujamo specialne/nišne izdel- 3,06
ke/storitve.
Skupaj strategija osredinjenja
Na podlagi prikazanih vrednosti ugotavljamo, da so anketiranci v
povprečju najvišjo oceno (3,84) dodelili trditvi, da na trg ponujajo spe-
cialne oz. nišne izdelke oz. storitve, z najnižjo povprečno oceno (3,62) so
ocenili trditev, da na trg ponujajo ožji nabor izdelkov oz. storitev kot nji-
hova konkurenca. Relativno nizko oceno so anketiranci v povprečju po-
dali tudi pri drugih trditvah. Standardni odkloni trditev se gibljejo od
1,212 do 1,613. Vrednosti koeficientov asimetričnosti so pri večini trdi-
tev pozitivne, kar nakazuje na asimetrijo v desno. Izjema je le zadnja tr-
ditev, pri kateri je vrednost koeficienta asimetričnosti negativna, kar kaže
na asimetrijo v levo. Vrednosti koeficientov sploščenosti so pri vseh trdi-
tvah negativne, kar pomeni sploščeno porazdelitev. Grafični prikaz asi-
metričnosti je v prilogi 4.
Nenazadnje smo se v okviru preučevanja dejavnika »Strategija pod-
jetja do kupcev« osredotočili še na področje »Strategija prehitevanja«,
ki smo ga ocenili s pomočjo štirih trditev. Njihove povprečne vrednosti,
standardne odklone ter vrednosti koeficientov asimetrije in sploščenosti
prikazujemo v preglednici 12.
Na podlagi prikazanih vrednosti ugotavljamo, da so anketiranci
v povprečju najvišjo oceno (3,79) dodelili trditvama, da so pri uvajanju
sprememb v svoje poslovanje hitrejši kot njihov glavni tekmec in da spre-
membe v panogi sprožajo hitreje kot njihovi tekmeci. Najnižjo povpreč-
no oceno (3,75) so dodelili trditvi, da nove potrebe trga zaznajo hitreje
primeru smo uporabili štiri trditve, katerih povprečne vrednosti, stan-
dardne odklone ter vrednosti koeficientov asimetrije in sploščenosti pri-
kazujemo v preglednici 11.
Preglednica 11: Rezultati ocen za dejavnik »Strategija podjetja do kupcev« – področje
»Strategija osredinjenja«
Trditev Povprečna Standardni Koef. asi Koef.
vrednost odklon metričnosti sploščenosti
Z našimi izdelki/storitvami ciljamo na
ozek segment kupcev. (1–6) 1,613 0,307 –1,073
3,12 1,419 0,698 –0,448
Na trg ponujamo ožji nabor izdelkov/
storitev kot naša konkurenca. 2,62 1,212 0,598 –0,141 59
Na trg ponujamo izdelke/storitve v oz- 2,67 1,559 –0,245 –1,077
kem cenovnem segmentu.
3,84
Na trg ponujamo specialne/nišne izdel- 3,06
ke/storitve.
Skupaj strategija osredinjenja
Na podlagi prikazanih vrednosti ugotavljamo, da so anketiranci v
povprečju najvišjo oceno (3,84) dodelili trditvi, da na trg ponujajo spe-
cialne oz. nišne izdelke oz. storitve, z najnižjo povprečno oceno (3,62) so
ocenili trditev, da na trg ponujajo ožji nabor izdelkov oz. storitev kot nji-
hova konkurenca. Relativno nizko oceno so anketiranci v povprečju po-
dali tudi pri drugih trditvah. Standardni odkloni trditev se gibljejo od
1,212 do 1,613. Vrednosti koeficientov asimetričnosti so pri večini trdi-
tev pozitivne, kar nakazuje na asimetrijo v desno. Izjema je le zadnja tr-
ditev, pri kateri je vrednost koeficienta asimetričnosti negativna, kar kaže
na asimetrijo v levo. Vrednosti koeficientov sploščenosti so pri vseh trdi-
tvah negativne, kar pomeni sploščeno porazdelitev. Grafični prikaz asi-
metričnosti je v prilogi 4.
Nenazadnje smo se v okviru preučevanja dejavnika »Strategija pod-
jetja do kupcev« osredotočili še na področje »Strategija prehitevanja«,
ki smo ga ocenili s pomočjo štirih trditev. Njihove povprečne vrednosti,
standardne odklone ter vrednosti koeficientov asimetrije in sploščenosti
prikazujemo v preglednici 12.
Na podlagi prikazanih vrednosti ugotavljamo, da so anketiranci
v povprečju najvišjo oceno (3,79) dodelili trditvama, da so pri uvajanju
sprememb v svoje poslovanje hitrejši kot njihov glavni tekmec in da spre-
membe v panogi sprožajo hitreje kot njihovi tekmeci. Najnižjo povpreč-
no oceno (3,75) so dodelili trditvi, da nove potrebe trga zaznajo hitreje