Page 61 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 61
Rezultati empirične raziskave
podali tudi pri trditvi, da nove izdelke oz. storitve na trg uvajajo hitreje
kot njihov glavni tekmec.
Rezultati ocen o uspešnosti anketiranih podjetij 61
V zadnjem delu empiričnega dela prehajamo na rezultate analize podat-
kov iz vprašalnika, ki se je nanašal na uspešnost podjetij. Uspešnost pod-
jetij v našem modelu povezav (slika 1) predstavlja odvisno spremenljivko.
Kot je razvidno iz predhodnih poglavij, smo predpostavili, da na uspeš-
nost podjetij vplivajo (1) dejavnik »Spremembe okolja podjetja«, ka-
mor smo umestili področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in
»Dobavitelji«; (2) dejavnik »Strategija podjetja do kupcev«, kamor smo
umestili področja »Strategija diferenciacije«, »Strategija nizki stroški in
privlačne cene«, »Strategija osredinjenja« ter »Strategija prehitevanja«.
Preverili smo, kakšen vpliv ima posamezen dejavnik na uspešnost pod-
jetja. Uspešnost smo v našem primeru merili na kompleksen način, kot
so nam narekovala spoznanja v teoretičnem delu raziskave. Podatke o us-
pešnosti podjetij smo pridobili iz sekundarnih virov (GVIN). Zajeli smo
časovno obdobje za tista leta, za katera so bili podatki na voljo v javno
dostopnih bazah (GVIN), in sicer za: finančno uspešnost podjetij (ROA,
ROE), operativno uspešnost podjetij (EVA) in bonitetno oceno podjetij
(BON). Dodatno so anketiranci uspešnost svojega podjetja sami ocenili
relativno glede na njihovega glavnega tekmeca v panogi in s pomočjo šest-
stopenjske lestvice (priloga 1).
Iz preglednice 24 je razvidno, da največ anketirancev (35,0 %) uspeš-
nost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi ocenjuje (presoja) z oce-
no 4, najmanj anketirancev (1,8 %) pa z oceno 1, torej kot bistveno manj
uspešno v primerjavi z njihovim glavnim tekmecem (preglednica 13).
Preglednica 13: Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi
Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi Frekvenca Delež (%)
1 – Bistveno manj uspešno kot naš glavni tekmec 3 1,8
2 – Manj uspešno kot naš glavni tekmec 7 4,3
3 – Malo manj uspešno kot naš glavni tekmec 21 12,9
4 – Malo uspešnejše kot naš glavni tekmec 57 35,0
5 – Uspešnejše kot naš glavni tekmec 42 25,8
6 – Bistveno uspešnejše kot naš glavni tekmec 33 20,2
Skupaj 163
100,0
podali tudi pri trditvi, da nove izdelke oz. storitve na trg uvajajo hitreje
kot njihov glavni tekmec.
Rezultati ocen o uspešnosti anketiranih podjetij 61
V zadnjem delu empiričnega dela prehajamo na rezultate analize podat-
kov iz vprašalnika, ki se je nanašal na uspešnost podjetij. Uspešnost pod-
jetij v našem modelu povezav (slika 1) predstavlja odvisno spremenljivko.
Kot je razvidno iz predhodnih poglavij, smo predpostavili, da na uspeš-
nost podjetij vplivajo (1) dejavnik »Spremembe okolja podjetja«, ka-
mor smo umestili področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in
»Dobavitelji«; (2) dejavnik »Strategija podjetja do kupcev«, kamor smo
umestili področja »Strategija diferenciacije«, »Strategija nizki stroški in
privlačne cene«, »Strategija osredinjenja« ter »Strategija prehitevanja«.
Preverili smo, kakšen vpliv ima posamezen dejavnik na uspešnost pod-
jetja. Uspešnost smo v našem primeru merili na kompleksen način, kot
so nam narekovala spoznanja v teoretičnem delu raziskave. Podatke o us-
pešnosti podjetij smo pridobili iz sekundarnih virov (GVIN). Zajeli smo
časovno obdobje za tista leta, za katera so bili podatki na voljo v javno
dostopnih bazah (GVIN), in sicer za: finančno uspešnost podjetij (ROA,
ROE), operativno uspešnost podjetij (EVA) in bonitetno oceno podjetij
(BON). Dodatno so anketiranci uspešnost svojega podjetja sami ocenili
relativno glede na njihovega glavnega tekmeca v panogi in s pomočjo šest-
stopenjske lestvice (priloga 1).
Iz preglednice 24 je razvidno, da največ anketirancev (35,0 %) uspeš-
nost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi ocenjuje (presoja) z oce-
no 4, najmanj anketirancev (1,8 %) pa z oceno 1, torej kot bistveno manj
uspešno v primerjavi z njihovim glavnim tekmecem (preglednica 13).
Preglednica 13: Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi
Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi Frekvenca Delež (%)
1 – Bistveno manj uspešno kot naš glavni tekmec 3 1,8
2 – Manj uspešno kot naš glavni tekmec 7 4,3
3 – Malo manj uspešno kot naš glavni tekmec 21 12,9
4 – Malo uspešnejše kot naš glavni tekmec 57 35,0
5 – Uspešnejše kot naš glavni tekmec 42 25,8
6 – Bistveno uspešnejše kot naš glavni tekmec 33 20,2
Skupaj 163
100,0