Page 62 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 62
ategije in uspešnost podjetja

Povprečje, standardni odklon ter vrednosti koeficienta asimetrije in
sploščenosti za odvisno spremenljivko uspešnosti podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi prikazujemo v preglednici 14.

Preglednica 14: Izid ocene uspešnosti podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi

Povprečna Standardni Koef. Koef.
vrednost
odklon asimetričnosti sploščenosti
(1–6)
Uspešnost podjetja glede na glavnega tek- 1,178 –0,484 0,046
meca v panogi 4,39

V povprečju so anketiranci uspešnost svojega podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi ocenili z oceno 4,39, s standardnim odklonom
62 1,178. Glede na negativno vrednost koeficienta asimetričnosti se kaže
asimetrija v levo. Vrednost koeficienta sploščenosti je pozitivna in rela-
tivno blizu 0, kar pomeni rahlo koničasto porazdelitev. Grafični prikaz
asimetričnosti je v prilogi 4. Podroben pregled zbranih podatkov o uspeš-
nosti podjetij (ROA, ROE, EVA, BON) na podlagi javno dostopne baze
GVIN je v prilogi 4.

Preverjanje teoretičnega modela za dejavnik »Spremembe v okolju«
Glede na naš razviti model povezav (Slika 1) smo za dejavnik »Spremem-
be v okolju«, ki zajema področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologi-
ja« in »Dobavitelji«, najprej preverili, ali so posamezne trditve znotraj
vsakega vidika dovolj povezane, da bi bila faktorska analiza v nadaljeva-
nju smiselna. Preverili smo še interno konsistentnost (zanesljivost oz. po-
novljivost) rezultatov ob podobnih podatkih, ki jo merimo s parametrom
Cronbachova alfa – α. Za vsakega od področij, »Kupci«, »Konkurenti«,
»Tehnologija« in »Dobavitelji«, predstavljamo rezultate analize v obli-
ki preglednic in komentarjev.

Sledi predstavitev rezultatov analize dejavnika »Spremembe v oko-
lju«, ki zajema področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in
»Dobavitelji« (slika 1).

Rezultati ocen na področju »Kupci«
Kupci v našem modelu povezav predstavljajo sestavni del dejavnika
»Spremembe v okolju«, za katerega smo na podlagi raziskane literatu-
re in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima vpliv na odvisno
spremenljivko, to je »Strategija podjetja do kupcev« (slika 1). Uvodoma
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67