Page 62 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 62
ategije in uspešnost podjetja
Povprečje, standardni odklon ter vrednosti koeficienta asimetrije in
sploščenosti za odvisno spremenljivko uspešnosti podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi prikazujemo v preglednici 14.
Preglednica 14: Izid ocene uspešnosti podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi
Povprečna Standardni Koef. Koef.
vrednost
odklon asimetričnosti sploščenosti
(1–6)
Uspešnost podjetja glede na glavnega tek- 1,178 –0,484 0,046
meca v panogi 4,39
V povprečju so anketiranci uspešnost svojega podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi ocenili z oceno 4,39, s standardnim odklonom
62 1,178. Glede na negativno vrednost koeficienta asimetričnosti se kaže
asimetrija v levo. Vrednost koeficienta sploščenosti je pozitivna in rela-
tivno blizu 0, kar pomeni rahlo koničasto porazdelitev. Grafični prikaz
asimetričnosti je v prilogi 4. Podroben pregled zbranih podatkov o uspeš-
nosti podjetij (ROA, ROE, EVA, BON) na podlagi javno dostopne baze
GVIN je v prilogi 4.
Preverjanje teoretičnega modela za dejavnik »Spremembe v okolju«
Glede na naš razviti model povezav (Slika 1) smo za dejavnik »Spremem-
be v okolju«, ki zajema področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologi-
ja« in »Dobavitelji«, najprej preverili, ali so posamezne trditve znotraj
vsakega vidika dovolj povezane, da bi bila faktorska analiza v nadaljeva-
nju smiselna. Preverili smo še interno konsistentnost (zanesljivost oz. po-
novljivost) rezultatov ob podobnih podatkih, ki jo merimo s parametrom
Cronbachova alfa – α. Za vsakega od področij, »Kupci«, »Konkurenti«,
»Tehnologija« in »Dobavitelji«, predstavljamo rezultate analize v obli-
ki preglednic in komentarjev.
Sledi predstavitev rezultatov analize dejavnika »Spremembe v oko-
lju«, ki zajema področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in
»Dobavitelji« (slika 1).
Rezultati ocen na področju »Kupci«
Kupci v našem modelu povezav predstavljajo sestavni del dejavnika
»Spremembe v okolju«, za katerega smo na podlagi raziskane literatu-
re in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima vpliv na odvisno
spremenljivko, to je »Strategija podjetja do kupcev« (slika 1). Uvodoma
Povprečje, standardni odklon ter vrednosti koeficienta asimetrije in
sploščenosti za odvisno spremenljivko uspešnosti podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi prikazujemo v preglednici 14.
Preglednica 14: Izid ocene uspešnosti podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi
Povprečna Standardni Koef. Koef.
vrednost
odklon asimetričnosti sploščenosti
(1–6)
Uspešnost podjetja glede na glavnega tek- 1,178 –0,484 0,046
meca v panogi 4,39
V povprečju so anketiranci uspešnost svojega podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi ocenili z oceno 4,39, s standardnim odklonom
62 1,178. Glede na negativno vrednost koeficienta asimetričnosti se kaže
asimetrija v levo. Vrednost koeficienta sploščenosti je pozitivna in rela-
tivno blizu 0, kar pomeni rahlo koničasto porazdelitev. Grafični prikaz
asimetričnosti je v prilogi 4. Podroben pregled zbranih podatkov o uspeš-
nosti podjetij (ROA, ROE, EVA, BON) na podlagi javno dostopne baze
GVIN je v prilogi 4.
Preverjanje teoretičnega modela za dejavnik »Spremembe v okolju«
Glede na naš razviti model povezav (Slika 1) smo za dejavnik »Spremem-
be v okolju«, ki zajema področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologi-
ja« in »Dobavitelji«, najprej preverili, ali so posamezne trditve znotraj
vsakega vidika dovolj povezane, da bi bila faktorska analiza v nadaljeva-
nju smiselna. Preverili smo še interno konsistentnost (zanesljivost oz. po-
novljivost) rezultatov ob podobnih podatkih, ki jo merimo s parametrom
Cronbachova alfa – α. Za vsakega od področij, »Kupci«, »Konkurenti«,
»Tehnologija« in »Dobavitelji«, predstavljamo rezultate analize v obli-
ki preglednic in komentarjev.
Sledi predstavitev rezultatov analize dejavnika »Spremembe v oko-
lju«, ki zajema področja »Kupci«, »Konkurenti«, »Tehnologija« in
»Dobavitelji« (slika 1).
Rezultati ocen na področju »Kupci«
Kupci v našem modelu povezav predstavljajo sestavni del dejavnika
»Spremembe v okolju«, za katerega smo na podlagi raziskane literatu-
re in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima vpliv na odvisno
spremenljivko, to je »Strategija podjetja do kupcev« (slika 1). Uvodoma