Page 63 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 63
Rezultati empirične raziskave

predstavljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev in rezul- 63
tate analize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na kupce.

Vrednosti v preglednicah v nadaljevanju prikazujejo povezanost in
moč povezave med posameznimi trditvami ter smer povezave. Višja je
vrednost pri posamezni trditvi, močnejša je povezava. Pozitivne vred-
nosti kažejo povezanost v enaki smeri (bolj ko drži posamezna trditev,
bolj drži z njo povezana trditev), negativne vrednosti kažejo povezanost
v obratni smeri (bolj ko drži posamezna trditev, manj drži z njo povezana
trditev). Yong in Pearce (2013, 79–94) predlagata, da trditve, pri katerih
zaznamo povezanost pod 0,3, izločimo (odstranimo) iz nadaljnje anali-
ze. V naših primerih smo za izločitev (odstranitev) upoštevali tudi druge
kriterije (povezanost med trditvami glede na vrednosti, ponavljanje vred-
nosti pod 0,3 pri enaki trditvi, zanesljivost koeficienta Cronbachova alfa).
Najprej smo preverili povezanost med trditvami znotraj področja »Kup-
ci«. Preverili smo, ali so posamezne trditve dovolj povezane, da bi bila
faktorska analiza v nadaljevanju smiselna. Preglednica 15 kaže rezulta-
te analize.

Preglednica 15: Področje »Kupci« – povezanost med trditvami

Trditev Kupci v naši Zahteve kup­ Na nas se Struktura naših
panogi neneh­ cev o izdel­ obračajo kupcev se s ča­
Kupci v naši panogi nenehno zahtevajo no zahtevajo kih/storit­ povsem novi som zelo malo
nove izdelke/storitve. nove izdelke/ vah se s časom kupci, s kate­
Zahteve kupcev o izdelkih/storitvah se s zelo malo rimi še nismo spreminja.
časom zelo malo spreminjajo. storitve. spreminjajo. sodelovali.
Na nas se obračajo povsem novi kupci, s
katerimi še nismo sodelovali. 1,000 1,000 1,000 1,000
Struktura naših kupcev se s časom zelo –0,046
malo spreminja. –0,261 –0,020

Determinanta = 0,772 0,255 0,301

0,044

Rezultati kažejo, da obstaja več trditev znotraj področja »Kupci«, ki
so med seboj slabo povezane. To nakazujejo vrednosti pod 0,3. Po dru-
gi strani je treba biti previden zaradi problema multikolinearnosti v po-
datkih (torej redundanco, da z dvema trditvama ne bi merili enega in is-
tega). Na zadnje nas opozori vrednost determinante, za katero si želimo,
da je nad 0,00001. V našem primeru je determinanta za področje »Kup-
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68