Page 66 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 66
Strategije in uspešnost podjetja

pod 0,3 pri enaki trditvi, zanesljivost koeficienta Cronbachova alfa) odlo-
čimo za ohranitev vseh treh trditev v modelu za namen nadaljnje analize.

Preglednica 19 prikazuje delež celotne pojasnjene variance za podro-
čje »Konkurenti«.

Preglednica 19: Področje »Konkurenti« – celotna pojasnjena varianca

Začetne lastne vrednosti Vsota kvadriranih uteži po izločitvi
(po združitvi v en faktor)
Faktor
Kumulativa Kumulativa
Skupaj % variance v% Skupaj % variance v%

1 1,964 65,463 65,463 1,474 49,145 49,145

2 0,597 19,14 85,377

66 3 0,439 14,623 100,000

Lastna vrednost nad 1 nam nakazuje odločitev za izločitev tega, v na-
šem primeru prvega, faktorja. Odločimo se, da obdržimo tisti faktor, kjer
je vrednost najvišja. S tem (enim) faktorjem (ki ga upoštevamo v nadalj-
nji analizi) pojasnimo 49,1 % variance. Višja je ta vrednost, več informa-
cij v naši nadaljnji raziskavi ohranimo.

Tudi glede na kolenski diagram za faktor »Konkurenti« (priloga 4)
vidimo, da lahko izločimo optimalno en faktor, kar pomeni, da vse fak-
torje združimo v en skupni faktor. Uporabili smo Kaiserjev kriterij, ki
pravi, da lahko optimalno izločimo toliko faktorjev, kot jih ima lastno
vrednost nad 1 (Kaiser 1960, 141–151). Če povzamemo, podatki (ko-
lenski diagrami, lastne vrednosti, delež variance) potrjujejo enodimenzi-
onalno strukturo področja »Konkurenti«, kar pomeni, da lahko v tem
primeru vse trditve izločimo (združimo) v en faktor.

Matrika faktorskih uteži za področje »Konkurenti« kaže, v kolikšni
meri posamezna trditev znotraj področja »Konkurenti« prispeva k sku-
pnemu vplivu. Največji vpliv ima zgoraj napisana trditev, »Konkurenti v
naši panogi pogosto spreminjajo svojo strategijo« (preglednica 20).

Preglednica 20: Področje »Konkurenti« – matrika faktorskih uteži

Trditev Faktor

Konkurenti v naši panogi pogosto spreminjajo svojo strategijo. 1
V našo panogo ves čas vstopajo novi konkurenti. 0,810
Tržni deleži med konkurenti v naši panogi se s časom zelo spreminjajo. 0,666
0,611
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71