Page 58 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 58
Strategije in uspešnost podjetja
V primeru druge trditve je vrednost koeficienta asimetričnosti skoraj
0, kar nakazuje na simetrično porazdelitev. Vrednosti koeficientov sploš-
čenosti so pri večini trditev negativne, kar pomeni sploščeno porazde-
litev. Izjema je le tretja trditev, za katero pozitivna vrednost koeficienta
sploščenosti nakazuje na njeno koničasto porazdelitev.
V sklopu dejavnika »Strategija podjetja do kupcev« so anketiran-
ci ocenili tudi področje »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«,
in sicer s štirimi trditvami, katerih povprečne vrednosti, standardne od-
klone ter vrednosti koeficientov asimetrije in sploščenosti prikazujemo v
preglednici 12. Na podlagi prikazanih vrednosti ugotavljamo, da so anke-
tiranci v povprečju najvišjo oceno (4,23) dodelili trditvi, da so v podjetju
pri izvajanju poslovnih aktivnosti visoko učinkoviti (produktivni), najniž-
jo povprečno oceno (3,11) pa ima trditev, da na trgu konkurirajo z nizkimi
58 cenami svojih storitev oz. izdelkov. Relativno visoko oceno so anketiran-
ci v povprečju podali tudi pri drugih trditvah. Standardni odkloni trdi-
tev se gibljejo od 1,081 do 1,257. Vrednosti koeficientov asimetričnosti so
pri večini trditev negativni, kar nakazuje na asimetrijo v levo. Izjema je le
druga trditev, katere pozitivna vrednost koeficienta asimetričnosti naka-
zuje na asimetrijo v desno. Vrednosti koeficientov sploščenosti so pri vseh
trditvah negativne, kar pomeni sploščeno porazdelitev (preglednica 10).
Preglednica 10: Rezultati ocen za dejavnik »Strategija podjetja do kupcev« – področje
»Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«
Trditev Povprečna Standardni Koef. Koef.
vrednost
V podjetju smo pri izvajanju poslovnih odklon asimetričnosti sploščenosti
aktivnosti visoko učinkoviti (produk- (1–6)
tivni). 4,23 1,174 –0,464 –0,197
Na trgu konkuriramo z nizkimi cenami 3,11 1,257 0,487 –0,248
svojih izdelkov/storitev.
4,04 1,242 –0,188 –0,555
V procesih podjetja nenehno poudarja-
mo zniževanje vseh vrst stroškov poslo- 3,85 1,081 –0,165 –0,117
vanja.
3,81
Pri iskanju stroškovno najugodnejših vi-
rov (materialov, energije, znanja ipd.) na
trgu smo zelo uspešni.
Skupaj strategija nizkih stroškov in
privlačnih cen
V okviru preučevanja dejavnika »Strategija podjetja do kupcev« smo
se osredotočili tudi na področje »Strategija osredinjenja«. Tudi v tem
V primeru druge trditve je vrednost koeficienta asimetričnosti skoraj
0, kar nakazuje na simetrično porazdelitev. Vrednosti koeficientov sploš-
čenosti so pri večini trditev negativne, kar pomeni sploščeno porazde-
litev. Izjema je le tretja trditev, za katero pozitivna vrednost koeficienta
sploščenosti nakazuje na njeno koničasto porazdelitev.
V sklopu dejavnika »Strategija podjetja do kupcev« so anketiran-
ci ocenili tudi področje »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«,
in sicer s štirimi trditvami, katerih povprečne vrednosti, standardne od-
klone ter vrednosti koeficientov asimetrije in sploščenosti prikazujemo v
preglednici 12. Na podlagi prikazanih vrednosti ugotavljamo, da so anke-
tiranci v povprečju najvišjo oceno (4,23) dodelili trditvi, da so v podjetju
pri izvajanju poslovnih aktivnosti visoko učinkoviti (produktivni), najniž-
jo povprečno oceno (3,11) pa ima trditev, da na trgu konkurirajo z nizkimi
58 cenami svojih storitev oz. izdelkov. Relativno visoko oceno so anketiran-
ci v povprečju podali tudi pri drugih trditvah. Standardni odkloni trdi-
tev se gibljejo od 1,081 do 1,257. Vrednosti koeficientov asimetričnosti so
pri večini trditev negativni, kar nakazuje na asimetrijo v levo. Izjema je le
druga trditev, katere pozitivna vrednost koeficienta asimetričnosti naka-
zuje na asimetrijo v desno. Vrednosti koeficientov sploščenosti so pri vseh
trditvah negativne, kar pomeni sploščeno porazdelitev (preglednica 10).
Preglednica 10: Rezultati ocen za dejavnik »Strategija podjetja do kupcev« – področje
»Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«
Trditev Povprečna Standardni Koef. Koef.
vrednost
V podjetju smo pri izvajanju poslovnih odklon asimetričnosti sploščenosti
aktivnosti visoko učinkoviti (produk- (1–6)
tivni). 4,23 1,174 –0,464 –0,197
Na trgu konkuriramo z nizkimi cenami 3,11 1,257 0,487 –0,248
svojih izdelkov/storitev.
4,04 1,242 –0,188 –0,555
V procesih podjetja nenehno poudarja-
mo zniževanje vseh vrst stroškov poslo- 3,85 1,081 –0,165 –0,117
vanja.
3,81
Pri iskanju stroškovno najugodnejših vi-
rov (materialov, energije, znanja ipd.) na
trgu smo zelo uspešni.
Skupaj strategija nizkih stroškov in
privlačnih cen
V okviru preučevanja dejavnika »Strategija podjetja do kupcev« smo
se osredotočili tudi na področje »Strategija osredinjenja«. Tudi v tem