Page 57 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 57
Rezultati empirične raziskave
podjetja. Glede na razviti model smo v dejavnike strategije podjetja do 57
kupcev vključili področja »Strategija diferenciacije«, »Strategija nizkih
stroškov in privlačnih cen«, »Strategija osredinjenja« ter »Strategija
prehitevanja«. Tudi v tem delu anketnega vprašalnika so anketiranci na
izbrane trditve za vsako izmed strategij odgovarjali s pomočjo šeststo-
penjske lestvice, s katero so ocenili, koliko velja za primer njihovega pod-
jetja. Pri tem je ocena 1 pomenila, da trditev za podjetje nikakor ne drži,
ocena 6 pa, da trditev za podjetje zelo drži. Skupno povprečje posamez-
nih trditev smo izračunali tako, da smo sešteli povprečne vrednosti posa-
meznih trditev in vsoto delili s številom trditev. Za vsako izmed trditev
smo izračunali povprečja, standardne odklone ter vrednosti koeficientov
asimetrije in sploščenosti, kar je predstavljeno v preglednicah v nadalje-
vanju tega poglavja in prilogah (priloga 4).
V okviru preučevanja strategije diferenciacije smo uporabili štiri trdi-
tve, katerih povprečja, standardne odklone ter vrednosti koeficientov asi-
metrije in sploščenosti prikazujemo v preglednici 9. Na podlagi prikazanih
vrednosti ugotavljamo, da so anketiranci v povprečju najvišjo oceno (4,83)
dodelili trditvi, da stremijo k prepoznavnosti lastne blagovne znamke, naj-
nižjo povprečno oceno (2,98) pa ima trditev, da so njihovi izdelki oz. stori-
tve bistveno drugačni od njihovega glavnega tekmeca v panogi. Relativno
visoko oceno so anketiranci v povprečju podali tudi pri drugih trditvah.
Standardni odkloni trditev se gibljejo od 1,232 do 1,366 (preglednica 9).
Vrednosti koeficientov asimetričnosti sta pri prvi in četrti trditvi po-
zitivni, kar nakazuje na asimetrijo v desno. Pri tretji trditvi je vrednost
negativna, kar pomeni asimetrijo v levo. Grafični prikaz asimetričnosti
je v prilogi 4.
Preglednica 9: Rezultati ocen za dejavnik »Strategija podjetja do kupcev« – področje
»Strategija diferenciacije«
Trditev Povprečna Standardni Koef. Koef.
vrednost
Naši izdelki/storitve so bistveno drugačni odklon asimetričnosti sploščenosti
od našega glavnega tekmeca v panogi. (1–6)
2,98 1,232 0,468 –0,168
Pri trženju smo inovativnejši kot naš
glavni tekmec v panogi. 3,78 1,242 –0,002 –0,755
Stremimo k prepoznavnosti lastne bla- 4,83 1,253 –0,939 0,112
govne znamke.
3,44 1,366 0,071 –0,681
Več vlagamo v marketinško komuniciran- 3,76
je kot naš glavni tekmec v panogi.
Skupaj strategija diferenciacije
podjetja. Glede na razviti model smo v dejavnike strategije podjetja do 57
kupcev vključili področja »Strategija diferenciacije«, »Strategija nizkih
stroškov in privlačnih cen«, »Strategija osredinjenja« ter »Strategija
prehitevanja«. Tudi v tem delu anketnega vprašalnika so anketiranci na
izbrane trditve za vsako izmed strategij odgovarjali s pomočjo šeststo-
penjske lestvice, s katero so ocenili, koliko velja za primer njihovega pod-
jetja. Pri tem je ocena 1 pomenila, da trditev za podjetje nikakor ne drži,
ocena 6 pa, da trditev za podjetje zelo drži. Skupno povprečje posamez-
nih trditev smo izračunali tako, da smo sešteli povprečne vrednosti posa-
meznih trditev in vsoto delili s številom trditev. Za vsako izmed trditev
smo izračunali povprečja, standardne odklone ter vrednosti koeficientov
asimetrije in sploščenosti, kar je predstavljeno v preglednicah v nadalje-
vanju tega poglavja in prilogah (priloga 4).
V okviru preučevanja strategije diferenciacije smo uporabili štiri trdi-
tve, katerih povprečja, standardne odklone ter vrednosti koeficientov asi-
metrije in sploščenosti prikazujemo v preglednici 9. Na podlagi prikazanih
vrednosti ugotavljamo, da so anketiranci v povprečju najvišjo oceno (4,83)
dodelili trditvi, da stremijo k prepoznavnosti lastne blagovne znamke, naj-
nižjo povprečno oceno (2,98) pa ima trditev, da so njihovi izdelki oz. stori-
tve bistveno drugačni od njihovega glavnega tekmeca v panogi. Relativno
visoko oceno so anketiranci v povprečju podali tudi pri drugih trditvah.
Standardni odkloni trditev se gibljejo od 1,232 do 1,366 (preglednica 9).
Vrednosti koeficientov asimetričnosti sta pri prvi in četrti trditvi po-
zitivni, kar nakazuje na asimetrijo v desno. Pri tretji trditvi je vrednost
negativna, kar pomeni asimetrijo v levo. Grafični prikaz asimetričnosti
je v prilogi 4.
Preglednica 9: Rezultati ocen za dejavnik »Strategija podjetja do kupcev« – področje
»Strategija diferenciacije«
Trditev Povprečna Standardni Koef. Koef.
vrednost
Naši izdelki/storitve so bistveno drugačni odklon asimetričnosti sploščenosti
od našega glavnega tekmeca v panogi. (1–6)
2,98 1,232 0,468 –0,168
Pri trženju smo inovativnejši kot naš
glavni tekmec v panogi. 3,78 1,242 –0,002 –0,755
Stremimo k prepoznavnosti lastne bla- 4,83 1,253 –0,939 0,112
govne znamke.
3,44 1,366 0,071 –0,681
Več vlagamo v marketinško komuniciran- 3,76
je kot naš glavni tekmec v panogi.
Skupaj strategija diferenciacije