Page 46 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 46
Strategije in uspešnost podjetja

Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve, ki je pooblašče-
na  za zbiranje, obdelovanje in posredovanje podatkov iz  letnih poročil
poslovnih subjektov ter za javno objavljanje letnih poročil in drugih po-
datkov gospodarskih družb, samostojnih podjetnikov in drugih poslov-
nih subjektov (AJPES b. l.). Zahtevek za pridobitev kontaktnih podat-
kov o podjetjih smo na AJPES podali 10. 1. 2017. Seznam podjetij smo od
AJPES pridobili v elektronski obliki 11. 1. 2017. MSP je bilo 3.236.

V raziskavo smo vključili samostojne podjetnike (s. p.), družbe z ome-
jeno odgovornostjo (d. o. o.), družbe z neomejeno odgovornostjo (d. n. o.)
in delniške družbe (d. d.). Podjetij v likvidaciji, stečaju in prisilni porav-
navi nismo vključili. Prav tako nismo vključili javnih agencij, sodišč, no-
tarjev, odvetnikov, upravnih enot ipd., saj ti niso bili naša ciljna popula-
cija. Na trgu imajo namreč poseben položaj in za njih v javno dostopnih
46 bazah ni popolnih podatkov o uspešnosti poslovanja. Pridobljeni podat-
ki o preostalih MSP (spletna pošta podjetij) v bazi AJPES so bili nepo-
polni, zato smo naslove spletne pošte za podjetja naknadno poiskali sami
s pomočjo javnih objav na spletu. V bazi je ostalo skupaj 3.007 MSP, za
katere smo našli javno objavljene naslove e-pošte, kar je predstavljalo naš
vzorčni okvir. Z uvodnim nagovorom in prošnjo za sodelovanje v razi-
skavi smo se po elektronski pošti direktno obrnili na direktorje podjetij.

Uporabljene metode zbiranja podatkov
Za zbiranje podatkov smo uporabili spletni anketni vprašalnik (priloga
1). Razvili smo ga s pomočjo pregleda literature v teoretičnem delu razi-
skave. Vprašalnik je bil sestavljen iz vprašanj zaprtega tipa.

Anketni vprašalnik bil sestavljen iz več tematskih sklopov. V uvodu
so bili spremni dopis za direktorje podjetij, razlaga o raziskavi in navodi-
la za izpolnjevanje. Prvi sklop je obravnaval dejavnik »Spremembe okolja
podjetja« (kupci, konkurenti, tehnologija, dobavitelji) in dejavnik »Stra-
tegija podjetja do kupcev« (strategija diferenciacije, strategija nizki stro-
ški in privlačne cene, strategija osredinjanja, strategija prehitevanja). V
drugem sklopu smo zajeli podatke o podjetju in anketirancu (uspešnost
podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi, panoga, število zaposlenih,
statusna oblika podjetja, dosežena najvišja stopnja izobrazbe anketiranca,
trenutna funkcija anketiranca v podjetju, ime podjetja).

Najpomembnejše, zadnje vprašanje se je nanašalo na ime podjetja.
Potrebovali smo ga zaradi naknadnega pridobivanja aktualnih sekundar-
nih podatkov o ROA, ROE, EVA in BON. Sekundarne podatke smo pri-
dobili sami iz poslovne baze GVIN za zadnjih pet let poslovanja za tista
podjetja, ki so v celoti izpolnila anketni vprašalnik.
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51