Page 60 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 60
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

ustanovi, je oddelek naèrtoval reformo predmetnika in pripadajoèih uènih naèrtov. Breda
Oblak je bila tako ponovno pred izzivi nove kurikularne zasnove in tako je oblikovala:
koncept metodik glasbene vzgoje s predavanji, seminarji in z vajami v zaporedju
štiriletnega študija. Predmetnik je vkljuèeval tudi obvezno uèno prakso v obliki hospitacij
in uènih nastopov. Pripadajoèi uèni naèrti so pokrivali podroèja za zgodnjo glasbeno
vzgojo (za predšolske oddelke glasbene šole in prva dva razreda osnovne šole), osnovno
šolo (od 3. do 8. razreda), NOG v glasbeni šoli, glasbeni pouk na srednji šoli (gimnazije in
srednje šole).

Leta 1983, ko je potekalo uvajanje usmerjenega izobra evanja, je Breda Oblak ob pomoèi
takratnega dekana prof. Škerla pripravila osnutke študijskih programov za vse oddelke
Akademije za glasbo. Na matiènem oddelku za glasbeno pedagogiko je potekala delna
nadgradnja predhodnega programa (iz leta 1979/80) in tako so visokošolskem programu
dodali tudi magistrski program. V skladu s predmetnikom je Breda Oblak izoblikovala
naslednje uène naèrte: štiri metodike glasbene vzgoje in dodaten predmet osnove glasbene
pedagogike in didaktike. Visokošolske programe usmerjenega izobra evanja so zaradi
obse nosti predmetov in ur v nadaljnjih letih skrèili. Temu so sledili tudi na Akademiji za
glasbo UL. Na Oddelku za glasbeno pedagogiko so nekdanje metodike glasbene vzgoje
nadgradili v širše in znanstveno opredeljene glasbene didaktike in v obèo glasbeno
didaktiko. Slednji predmet je bil obvezen za študente vseh oddelkov, ki so eleli pridobiti
kompetence za bodoèe pedagoško delovanje.

V naslednjih letih je Breda Oblak nadaljevala kurikularno delo z nadgrajevanjem uènih
naèrtov za obèo glasbeno didaktiko in specialne glasbene didaktike za zgodnjo glasbeno
vzgojo, osnovnošolski glasbeni pouk, NOG v glasbeni šoli ter za glasbeno umetnost v
gimnazijah in srednjih šolah.

V študijskem letu 1990/91 je na oddelku zaèel delovati redni podiplomski – magistrski
program za glasbeno pedagogiko, ki je omogoèal pridobitev naslova magister glasbene
pedagogike. V opredelitvi lika podiplomanta je Breda Oblak zapisala: »Podiplomant
programa za glasbeno pedagogiko je strokovnjak z bogatimi praktiènimi pedagoškimi
izkušnjami in izrazitimi raziskovalnimi sposobnostmi na podroèju glasbenopedagoške
znanosti. Skozi pedagoško prakso ter podiplomski študij razširi, poglobi metodološka in
specialna strokovno-teoretièna ter praktièna znanja, ki ga usmerjajo v specializirana dela,
naloge in raziskave, ki so širšega pomena za razvoj in napredek glasbene vzgoje in
izobra evanja.« (iz osebnega arhiva Brede Oblak) Na magistrskem programu glasbene
pedagogike je bila Breda Oblak nosilka predmeta Glasbenopedagoške in didaktiène
vsebine. Uspešen zakljuèek magistrskega študija je omogoèal vpis na doktorski študij s
pridobitvijo naziva doktor znanosti. V obeh podiplomskih programih je Breda Oblak
uresnièevala tudi naloge mentorice in tako izobrazila veèino slovenskih magistrov
glasbene pedagogike in doktorjev znanosti s tega podroèja. Pri tem delu svojim študentom
ni nudila le po rtvovalne strokovne pomoèi, temveè tudi osebno podporo pri zahtevnem
študiju.

60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65