Page 5 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 5
nka Rotar Pance, AKTIVNO UÈENJE GLASBE IN ZASNOVA SODOBNE DIDAKTIKE GLASBE ...

Branka Rotar Pance
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo

AKTIVNO UÈENJE GLASBE IN ZASNOVA SODOBNE DIDAKTIKE
GLASBE PRI EKSPERIMENTALNEM POUKU BREDE OBLAK

Izvirni znanstveni èlanek / Original Research Paper

Izvleèek
Temelji sodobne slovenske didaktike glasbe so bili postavljeni pri eksperimentalnem pouku, ki je
bil longitudinalno izveden v vseh osmih razredih osnovne šole. Zaèel se je v šolskem letu 1963/64 s
ciljem korenite prenove glasbenega pouka in razvojem novih uènih metod. Eksperimentalni pouk je
v celoti realizirala Breda Oblak, ki je v pisnih pripravah in z izvedbo uènih ur utemeljila koncept
aktivnega uèenja glasbe prek dejavnosti izvajanja, poslušanja in ustvarjanja. Na spremljajoèih
seminarjih za uèitelje, ki so vkljuèevali tudi hospitacije pri urah eksperimentalnega pouka, je nove
metode glasbenega uèenja prenašala v najširšo pedagoško prakso. Rezultate eksperimentalnega
pouka je strnila in nadgradila v didaktiènih kompletih za vse razrede osnovne šole, izdanih v dveh
zaporednih ciklih: najprej za osemletno in kasneje za devetletno osnovno šolo. Metodiko glasbene
vzgoje jo preobrazila in nadgradila v sodobno glasbenodidaktièno teorijo in prakso.

Kljuène besede: Breda Oblak, eksperimentalni pouk, osnovna šola, didaktika glasbe

Abstract
Breda Oblak’s Experimental Music Education: Active Music Learning and Conception of
Modern Music Teaching
The foundations of modern Slovene music teaching were laid in the experimental music education
which was carried out as a longitudinal study in all eight grades of primary school. First introduced
in the school year 1963/64, it aimed at thoroughly reforming music education and developing new
teaching methods. The entire project was carried out by Breda Oblak who, in her written lesson
plans and in the practical execution of lessons, developed the concept of active music learning,
basing it on performing, listening and creating activities. At seminars for teachers, which included
also observations of experimental lessons, she disseminated the new music teaching methods to the
broadest pedagogic practice. She used the results of the study to develop didactic packs for all
grades of primary schools. These materials were issued in two cycles: first for the eight-year and
latter for the nine-year primary school. Breda Oblak transformed the music education teaching
methods, upgrading them into modern music-teaching theory and practice.

Keywords: Breda Oblak, experimental music education, primary school, music didactics

Uvod

Oddelek za glasbeno pedagogiko Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani je z
dvodnevnim mednarodnim znanstvenim simpozijem Izzivi sodobne glasbene pedagogike
(15.-16.11.2017) proslavil ivljenjski jubilej: 80-letnico zaslu ne profesorice dr. Brede
Oblak. Utemeljiteljica sodobne didaktike glasbe je prehodila bogato profesionalno pot od
avtodidaktinje na Jesenicah do kljuène osebe slovenskega glasbenodidaktiènega in
kurikularnega razvoja glasbenih predmetov v vertikali splošnega in glasbenega šolstva. Z
uporabo introspekcijske analize jo je predstavila v prvoosebni poklicni pripovedi

5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10