Page 207 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 207
Vildana Repše, VPRAŠANJE IZBIRE UÈNEGA GRADIVA ZA VIOLINO V NI JIH RAZREDIH ...
Vildana Repše
Glasbeni atelje Tartini
VPRAŠANJE IZBIRE UÈNEGA GRADIVA ZA VIOLINO V NI JIH
RAZREDIH GLASBENE ŠOLE
Strokovni èlanek / Professional Article
Izvleèek
Vprašanje izbire uènega gradiva je tesno povezano s poznavanjem ustrezne literature z vidika
glasbene umetnosti in didaktiènih postopkov. Pri svojem delu z uèenci ter z mladimi uèitelji
pripravniki ugotavljamo, da na trgu ni uèbenikov za violino, skladnih z uènimi naèrti in standardi
znanja, ki bi ponujali dovolj pregleden in uporaben repetitorij za delo v razredu. V prispevku bomo
nakazali na prednosti in šibkosti v obstojeèih uènih gradivih na ravni ni jih razredov. Predstavili
bomo nekatere rešitve in prizadevanja novih avtorjev, da na tem obèutljivem podroèju sledijo
trajnim vrednotam v vzgoji in izobra evanju, preizkušenim tradicionalnim metodam in obenem
sodobnim dognanjem edukativnih strok ter medpredmetnim povezavam.
Kljuène besede: uèbeniki, violina, glasbena šola
Abstract
The Question of Choice of Learning Material for Violin in Lower Grades of Music Schools
The question of choice of teaching material is closely related to the knowledge presented in relevant
literature from both, a musical perspective and didactical methods. In our work with pupils and
young trainee teachers, we concluded that there are no violin textbooks in line with curriculum and
standards of knowledge that would offer a sufficiently transparent and useful repetition for the work
in the classroom. In this article, we will identify the strengths and weaknesses in existing teaching
materials available for teaching at lower level grades. We will present some solutions and efforts of
new authors in their attempt to follow, in this sensitive field, permanent values in education and
training, tested with traditional methods and with modern knowledge of educational professions and
cross-curricular links.
Keywords: textbooks, violin, music school
Zaèenjam z mislijo velikega violinskega pedagoga Leopolda Auerja, ki pravi, da je
nemogoèe preceniti pomen prvih korakov v kompleksnem procesu obvladovanja
violinske igre in da, manj ali veè, navade iz zgodnjega obdobja uèenja vplivajo
neposredno na ves nadaljnji razvoj uèenca. V prispevku bom predstavila svoje
razmišljanje in ugotovitve o vlogi specialne didaktike in o ustrezni izbiri uènega gradiva,
ki v tem zgodnjem obdobju uèenja zavzema posebno mesto.
V dolgoletni zgodovini glasbenega izobra evanja na Slovenskem je vzporedno z
razvojem kadrov in šolskih praks nastajala in se razvijala produkcija uènih gradiv. V teh
sta se vedno zrcalila, in se še danes, znanje uèiteljev z vidika predmetnih strok in vešèina
prenosa znanja na uèence. V razliènih šolskih sistemih pri nas in po svetu so se skozi èas
spreminjali struktura in vsebinska podoba uènih gradiv, metodièni in didaktièni pristopi,
pa tudi vanje vpeti vzgojni modeli. Nekoè ozko informativne uèbenike so z leti zamenjale
207
Vildana Repše
Glasbeni atelje Tartini
VPRAŠANJE IZBIRE UÈNEGA GRADIVA ZA VIOLINO V NI JIH
RAZREDIH GLASBENE ŠOLE
Strokovni èlanek / Professional Article
Izvleèek
Vprašanje izbire uènega gradiva je tesno povezano s poznavanjem ustrezne literature z vidika
glasbene umetnosti in didaktiènih postopkov. Pri svojem delu z uèenci ter z mladimi uèitelji
pripravniki ugotavljamo, da na trgu ni uèbenikov za violino, skladnih z uènimi naèrti in standardi
znanja, ki bi ponujali dovolj pregleden in uporaben repetitorij za delo v razredu. V prispevku bomo
nakazali na prednosti in šibkosti v obstojeèih uènih gradivih na ravni ni jih razredov. Predstavili
bomo nekatere rešitve in prizadevanja novih avtorjev, da na tem obèutljivem podroèju sledijo
trajnim vrednotam v vzgoji in izobra evanju, preizkušenim tradicionalnim metodam in obenem
sodobnim dognanjem edukativnih strok ter medpredmetnim povezavam.
Kljuène besede: uèbeniki, violina, glasbena šola
Abstract
The Question of Choice of Learning Material for Violin in Lower Grades of Music Schools
The question of choice of teaching material is closely related to the knowledge presented in relevant
literature from both, a musical perspective and didactical methods. In our work with pupils and
young trainee teachers, we concluded that there are no violin textbooks in line with curriculum and
standards of knowledge that would offer a sufficiently transparent and useful repetition for the work
in the classroom. In this article, we will identify the strengths and weaknesses in existing teaching
materials available for teaching at lower level grades. We will present some solutions and efforts of
new authors in their attempt to follow, in this sensitive field, permanent values in education and
training, tested with traditional methods and with modern knowledge of educational professions and
cross-curricular links.
Keywords: textbooks, violin, music school
Zaèenjam z mislijo velikega violinskega pedagoga Leopolda Auerja, ki pravi, da je
nemogoèe preceniti pomen prvih korakov v kompleksnem procesu obvladovanja
violinske igre in da, manj ali veè, navade iz zgodnjega obdobja uèenja vplivajo
neposredno na ves nadaljnji razvoj uèenca. V prispevku bom predstavila svoje
razmišljanje in ugotovitve o vlogi specialne didaktike in o ustrezni izbiri uènega gradiva,
ki v tem zgodnjem obdobju uèenja zavzema posebno mesto.
V dolgoletni zgodovini glasbenega izobra evanja na Slovenskem je vzporedno z
razvojem kadrov in šolskih praks nastajala in se razvijala produkcija uènih gradiv. V teh
sta se vedno zrcalila, in se še danes, znanje uèiteljev z vidika predmetnih strok in vešèina
prenosa znanja na uèence. V razliènih šolskih sistemih pri nas in po svetu so se skozi èas
spreminjali struktura in vsebinska podoba uènih gradiv, metodièni in didaktièni pristopi,
pa tudi vanje vpeti vzgojni modeli. Nekoè ozko informativne uèbenike so z leti zamenjale
207