Page 55 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 55
nej Weiss, SAMOSPEVI SAMA VREMŠAKA
Kvartna sozvoèja, vselej ekspresivna melodika in sinkopirani ritmi znotraj sicer jasnih
formalnih okvirov nakazujejo znaèilnosti nekaterih kasnejših skladateljevih samospevov.
Šest pesmi za glas, violo in klavir
Leta 1967 je skladatelj napisal cikel13 Šest pesmi za glas, violo in klavir na besedilo Mojce
Bernot. Gre v osnovi za manj zahtevno pripovedno poezijo, ki vrednostno ne dosega
nekaterih besedil Vremšakovih predhodnih uglasbitev. Klavirski part skladatelj
oplemeniti s temnejšim zvenom viole. Sicer pa med obema instrumentoma veèinoma ni
tematskih oziroma harmonskih povezav. Viola in klavir tako tvorita nekakšno skupno
zvoèno tkivo, znotraj katerega noben instrument ne izstopa.
Prviè se v Vremšakovih samospevih pojavijo nekatera bolj izrazita zvoèna slikanja,
denimo karakteristièen pedalni ton v samospevu Noè (primer 1), ki ponazarja zvonjenje,
ali pa de ne kaplje kot statièna staccato klavirska spremljava v samospevu Pomladanski
de (primer 2).
Slika 1: Šest pesmi za glas, violo in klavir: Noè (1967), zvonjenje v basu
Slika 2: Šest pesmi za glas, violo in klavir: Pomladanski de (1967), de ne kaplje v klavirski
spremljavi
13 Samo Vremšak, Šest pesmi za glas, violo in klavir, Društvo slovenskih skladateljev, Ed. DSS 355.
55
Kvartna sozvoèja, vselej ekspresivna melodika in sinkopirani ritmi znotraj sicer jasnih
formalnih okvirov nakazujejo znaèilnosti nekaterih kasnejših skladateljevih samospevov.
Šest pesmi za glas, violo in klavir
Leta 1967 je skladatelj napisal cikel13 Šest pesmi za glas, violo in klavir na besedilo Mojce
Bernot. Gre v osnovi za manj zahtevno pripovedno poezijo, ki vrednostno ne dosega
nekaterih besedil Vremšakovih predhodnih uglasbitev. Klavirski part skladatelj
oplemeniti s temnejšim zvenom viole. Sicer pa med obema instrumentoma veèinoma ni
tematskih oziroma harmonskih povezav. Viola in klavir tako tvorita nekakšno skupno
zvoèno tkivo, znotraj katerega noben instrument ne izstopa.
Prviè se v Vremšakovih samospevih pojavijo nekatera bolj izrazita zvoèna slikanja,
denimo karakteristièen pedalni ton v samospevu Noè (primer 1), ki ponazarja zvonjenje,
ali pa de ne kaplje kot statièna staccato klavirska spremljava v samospevu Pomladanski
de (primer 2).
Slika 1: Šest pesmi za glas, violo in klavir: Noè (1967), zvonjenje v basu
Slika 2: Šest pesmi za glas, violo in klavir: Pomladanski de (1967), de ne kaplje v klavirski
spremljavi
13 Samo Vremšak, Šest pesmi za glas, violo in klavir, Društvo slovenskih skladateljev, Ed. DSS 355.
55